Kdo však pojme létání za své a vytýčí si vyšší cíle, tak se nespokojí s létáním kolem komína. Chce létat až k hraniční čáře, pokud možno stále neoblétávat ty omezené a řízené prostory, přistávat na
Ruzyni, Mošnově nebo v Pardubicích, létat do zahraničí nebo prostě jako dopravní pilot zvládnout za letu komunikovat s dispečerem provozu. Tak abyste mohli toto vše s ultralehkým letadlem provádět, je zapotřebí zvládnout tzv.:
Řízené lety VFR a absolvovat stejnojmenný kurz. Získáte tak další kvalifikaci k pilotnímu průkazu ULL a máte oprávnění létat do řízených prostorů. U výcviku Soukromého Pilota Letounu (kvalifikace PPL) je tato problematika probírána
v rámci výcviku, jen ULL to mají zvlášť. Přehled škol, které tyto kvalifikace nabízí
Jak už název kvalifikace napovídá, jde zjednodušeně o to umět se nechat řídit dispečerem provozu daného okrsku, což zahrnuje schopnost pilota správně komunikovat, rozumět co po vás on chce a znát pravidla pro lety v těchto
prostorech. Dále se naučíte kdy je potřeba podat a jak létat podle letového plánu. Osnova LAA říká: Do výcviku může být zařazen uchazeč s platným průkazem pilota ULLa a Teoretická příprava obsahuje:
Praktická část pak:
Výcvik pilota řízené lety VFR musí být minimálně v rozsahu 4 lety a 4 letové hodiny V praxi je potřeba počítat s vyšším počtem letových hodin, prostě dle vašich schopností. Aeroweb nenahradí absolvování popisovaného kurzu,
spíše bychom chtěli zopakovat základní pravidla a postupy. Berte prosím tento článek jako úvodní k sérii dalších, které připravujeme, a ve kterých bychom chtěli popsat pravidla a praktické zkušenosti s těmito druhy letů. V dalších
článcích se zaměříme na:
letištích se službou AFIS. Ověření schopností pilota při vedení letounu po trati ve stanovené výšce a vedení radiokorespondence.