Aero Expo 2010: Příletové a odletové informace

03.05.2010

Aero Expo 2010: Příletové a odletové informace
Aero Expo 2010: Příletové a odletové informace (Zdroj: Aeroweb.cz)

Vzhledem k blížícímu se Evropskému festivalu letectví a s ním související výstavě Aero Expo 2010 vydalo Řízení letového provozu přílohu AIP SUP 4/10, týkající se příletových a odletových informací na letišti Příbram v době konání akce, tedy od 28. do 30. května.

Postupy pro přílet

Pokud se na letošní výstavu, která se po roce v Praze opět stěhuje do Příbrami, chystáte letecky, první, co musíte udělat, je registrace příletového slotu na adrese http://www.expo.aero/register. Letadla bez slotu nebudou vpuštěna do letištní ATZ.

Přílety na letiště budou koordinovány přes hlásné body, ze severu přes bod N, jehož poloha odpovídá dobříšskému rybníku Papež, z jihu přes bod S, ležícího na křížení železnice a silnice z Březnice do Milína. Předepsanou výškou letu pro oba body je 3000 stop AMSL. Nejpozději 5 minut před dosažením hlásného bodu je nutné odposlechnout informaci na frekvenci 130,6 MHz, a to zaklíčováním na dobu 2 sekund.

Pro vyčkávání jsou na hranicích ATZ vyznačeny body A a Z, na nichž začínají vyčkávací obrazce. V případě příletu ze severu budete z bodu N pokračovat kurzem 180° na bod A, který leží v obci Svaté Pole, a obrazec pro vyčkávání je orientován na SZ, podle Sychrovského potoka mezi Sychrovským rybníkem a Novým rybníkem. Při jižních příletech budete z bodu S pokračovat kurzem 360° na bod Z, tedy na kostel Svatá Hora u Příbrami. Vyčkávací obrazec je orientován na JV, podle silnice z Příbrami do Jablonné. Výška vyčkávacích okruhů je v obou případech 3000 stop AMSL, doporučená vyčkávací rychlost je 97 KT. Vzhledem k možnému vyčkávání je nutné počítat s odpovídající rezervou paliva.

Letištní okruhy v době akce jsou možné pouze na sever , tedy levé na dráhu 06, nebo pravé na dráhu 24. Přitom je nutné dodržovat standardní protihlukové postupy letiště v Příbrami, tedy nezalétávat při okruhu nad zástavbu obce Občov, ale posunout první zatáčku pravého okruhu dráhy 24, resp. třetí levého 06. Výška letištního okruhu je 2500 stop AMSL. Minimální výška 1. a 4. zatáčky je pro letouny 1850 stop AMSL.



Stanovišti AFIS hlásíte při příletu pouze polohu v hlasném bodě a polohu finále, pokud dispečer AFIS nestanoví jinak. Je také nutné při prvním spojení potvrdit přijetí provozní informace. Po přistání vyčkejte na Follow Me vozidlo, případně sjeďte na travnatý pás vedle dráhy a pokračujte v pojíždění ve směru přistání. Letadlům s letovým plánem bude tento plán po přistání ukončen.

Postupy pro odlet

Lety VFR bez plánu musí před odletem odposlechnout výše zmiňovanou provozní informaci, spojení navážou až na vyčkávacím místě a po vzletu pokračují mimo příletové tratě a stoupají do výšky 2500 stop AMSL, kterou udržují až na hranici ATZ.

Piloti letů VFR s plánem se na letiště dostaví minimálně 90 minut předem na stanoviště ARO pro podání letového plánu. Dále je postup stejný jako pro lety VFR bez FPL, tedy odposlechnutí informace, navázání kontaktu s AFIS až na vyčkávacím, odlet mimo příletové tratě a stoupání až do 2500 stop AMSL, přičemž tato letadla na hranici ATZ přeladí na Prahu INFO 126,1 MHz.

Na kombinované lety VFR/IFR musí být 120 minut před letem podán na stanovišti ARO letový plán a 60 minut před plánovaným odletem tato letadla obdrží na stejném stanovišti odletový slot. Před opuštěním stojánky je třeba odposlechnout provozní informaci, 15 minut před odletem zažádat o spuštění motorů. Odlety je opět nutné provést mimo příletové tratě v maximální výšce 2500 stop AMSL, a to až na hranici ATZ, kde je nutné přeladit na Prahu INFO 126,1

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář