Nadšenecký projekt, spojující data jednotlivých ADS-B přijímačů najdete zde: http://www.flightradar24.com/
Díky velkému pokrytí můžete sledovat provoz nad celou Evropou a navíc bez zpoždění v reálném čase.
Casper
Dnešním dnem byl spuštěn nový web, který umožňuje sledování reálného leteckého provozu na letištích v Londýně, Amsterdamu a Paříži. Zobrazená situace je však zpožděná o 15 minut.
Na těch Tvých stránkách mají 15min zpoždění a navíc je to komerční...
Tady je projekt, kde jsou letadla v reálném čase po celém světě. Je to dílo nadšenců programátorů a majitelů ADS-B přijímačů.
http://www.flightradar24.com/
Velmi podobný FlightRadaru je také http://www.radarvirtuel.com/, kde je online situace se zpožděním max 2 min. Tyto stránky umožňují i nějaké další funkce jako např. filtrování letadel podle zadaných kritérií apod.
Nevíte prosím někdo:
1) zdali jsou VŠECHNA dopravní letadla povinně vybavena transpondérem ADS-B
2) jestli flightradar24.com pokrývají fakt celou Evropu, nebo jen náhodně tam, kde jsou nadšenci vybavení přijímači ADS-B.
Nevim kde si prisel na ty 2minuty zpozdeni, ale ja bydlim kousicek od PRG. Ze stresniho okna v podstate koukam na prah 06stky takze muzu celkem presne posoudit jestli pohyby letadel na radaru maji nejake zpozdeni a muzu ti rict, ze RadarVirtuel bezi naprosto stejne presne jako flightradar24, takze temer v realnem case.
Asi moja otázka vyznie trápne, oproti vám všetkým, ale chcem sa len opýtať. Sledovala som let z Helsiniek do Singapuru a v oblasti Kazachstanu sa mi lietadlo stratilo. Dnes som sledovala let so SIngapuru do Helsiniek ale po pol hodine lietadlo opäť zmizne. Nevie ho načítať ani po zadaní detailov letu, ukazuje len históriu. Čim to je?
Prostě se to děje. není to jen na místech, kde píšeš, ale děje se to i u letů do Afriky. Některá letadla letící do Tuniska se ztrácejí okolo Sicílie a pak se zase ukážou. Když se podíváš na mapu zjistíš, že jsou místa, de není žádné letadlo vidět, i když tam určitě nějaká jsou.
Tomáši, jak sám uvádíte, flightradar24 je založen na ADS-B. Typ letu (charter/linka/GA) tedy nehraje roli. Rozhodující je technické vybavení letadla. Dokonce ani to ADS-B není dnes v některých regionech nutné, aby se provoz zobrazil.