Číňany prý zaujal mimo jiné vrtulník Sikorsky, ale také letoun L- 410. Generální ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová uvedla, že podle odhadu Airbusu bude Čína v několika dalších letech potřebovat více než 1000 nových regionálních letadel. A právě zde může být příležitost spolupráce pro české firmy.
Vedení Aircraft Industries se v případě čínské návštěvy zdrželo komentáře. Jeho prioritou zůstává africký, latinsko-americký a evropský trh. Když nedávno získala v Kunovicích většinový podíl ruská hutnická společnost UGMK z Uralu, Aircraft Industries se otevřela cesta pro podnikání i na ruském trhu. Výkonná ředitelka kunovické firmy Ilona Plšková řekla, že nyní dokončují dodávku čtyř letadel pro ruský trh. Další dva stroje mají být dodány do konce roku na Slovensko a do Francouzské Guyany.
Výrobní hala v Kunovicích
Rok 2010 bude pro Aircraft Industries klíčovým. Během hospodářské krize totiž chystají náběh 28. série výroby L- 410. Od roku 2011 by chtěli vyrábět zcela nové letadlo EV-55 Outback. Zpočátku by mělo jít o 10 až 12 kusů strojů ročně.
Na Moravě se pod záštitou Czech Investu připravuje i vytvoření sdružení deseti firem z leteckého průmyslu. Sdružení by se mohlo dostat k nejmodernějším technologiím a proniknout i na globální trhy, včetně čínského.
Misi čínských firem v Česku uspořádala vládní agentura CzechInvest, ministerstvo průmyslu a čínské velvyslanectví v Praze.
L- 410 UVP
Zdroj: aero.sme.sk