Je vybaven plnohodnotně fungujícími letovými přístroji na přední i zadní pilotní pozici. Všechny popisky přístrojů byly přepracovány do angličtiny. Letoun je plně vybaven pro lety IFR, dle předpisů USA, zachovává však i původní charakter výkonnosti, který měl v době své služby u vzdušných sil Ukrajiny.
Samozřejmostí je, že byl letoun před transportem do USA „demilitarizován“ (odstranění zbraňových systémů a vojenského hardwaru).
Tento letoun i dnes předčí mnoho ostatních stíhacích strojů ve výkonu ale i technologické propracovanosti. A nyní ho může vlastnit každý, kdo za něho bude ochoten zaplatit cenu okolo $ 5,000,000 USD cca 91,075,000 CZK
Historie letounu SU-27
Stíhací letoun vznikl jako reakce na nový stíhací letoun F-15 Eagle. Posléze byl vydán požadavek na vývoj nového letounu s názvem projektu Перспективный Фронтовый Истребитель ( Perspektivní frontový stíhač). První náčrty nového bojového letounu vznikly už v roce 1969. Stavba prvního prototypu T-10-1 byla dokončena v roce 1977. Letoun byl vybaven staršími motory AL-21F-3, které se tehdy instalovaly na letouny Su-17M a Su-24. První zkušební let byl uskutečněn 20.5.1977. Následovaly stroje T-10-2, T-10-3, T-10-4. Tyto stroje však ještě zdaleka nedosahovaly kvalit amerických letounů. Konstrukce letounu byla přepracována a v roce 1981 vznikl nový letoun s označením T-10S-1, který se velmi odlišoval od původního provedení. Letadlo mělo dokonalejší aerodynamiku, novou pohonnou jednotku, nové šípové křídlo s náběžnou hranou po celém rozpětí s novými tupými náběhy do trupu. První prototyp T-10S-1 vzlétl 20.4.1981.Základní stíhací verze se začala vyrábět v roce 1982 v leteckém závodě sovětského leteckého průmyslu Konsomolsku na Amuru. Vojenské zkoušky byly ukončeny až v roce 1984.Rekordy
Stíhací letoun Su-27 je držitelem 27 světových rekordů. V 80 letech minulého století sestrojili v SSSR experimentální letoun Su-27 s označením P-42 ( П- 42), který tehdy překonal řadu rekordů ve stoupavosti a ve výšce horizontálního letu. Jeho hmotnost tehdy činila 14 124 kg ( byl tedy o 2000 kg lehčí než prázdný sériový Su-27). Dalším letounem byl T-10-20R, který měl překonat světové rekordy dosažené F-15 v rámci amerického programu Streak Eagle.První let - video
Zdroj: prideaircraft.com