V sobotu 4. února se na letišti Plzeň-Líně pořádá tradiční Den otevřených hangárů. Návštěvníci se mohou těšit nejen na velkou flotilu vystavené letecké techniky, ale také mohou podpořit zachování letiště a vyjádřit nesouhlas s vybudováním gigafactory.
Na první únorovou sobotu si organizátoři připravili pro návštěvníky Dne otevřených hangárů program, který má přilákat zájemce o letadla a zároveň jsou vítáni i odpůrci gigafactory. Na programu je soutěž o vyhlídkové lety nebo statické ukázky letadel (mezi nimi např. i lehký bojový letoun L-39 Albatros) a otevřené bude muzeum historických letadel v Hangáru 3, kde jsou k vidění letadla jako Harvard nebo Stearman.
Pořadatelé upozorňují zejména na to, že vzhledem k situaci kolem výstavby gigafactory je tento Den otevřených hangárů možná vůbec posledním.
Program začíná od 12:30, ve 14:30 je naplánován živý had jako symbol podpory letiště. Konec programu se předpokládá se západem slunce, tedy zhruba kolem 17 hodin.
Vstupné je dobrovolné, občerstvení a parkování bude na místě zajištěno. Podrobnosti o události jsou také na facebooku. Vjezd do areálu letiště bude možný přes bránu v Červeném Újezdě i přes bránu v Nové Vsi.
O událostech kolem letiště v Líních jsme psali mj. také zde nebo zde.
V době eskalace konfliktu na východě, v době kdy je obyvatelstvo psychologicky připravováno na brannou povinnost a možnost války velkého rozsahu někdo opravdu ještě vážně uvažuje o likvidaci zodolněného letiště Líně !!?? To už začíná hraničit s trestní odpovědností za snižování obranyschopnosti státu !
Vláda dnes i přes protesty podepsala ohledně bateriové továrny Gigafactory memorandum o porozumění... Zrovinka se ukazuje o kus dál, Žatec a Nexen, jak je taková montovna přínosná pro Českou republiku. No nic, i pod hrozbou konfliktu doma je víkendový cíl jasný.
Zradil? Snad zachranil (vysel vstric nasim tuzbam), ne? Nikdo prece nechtel rusit letiste, a to se splnilo. Kdyz nekdo neudela to, co nikdo mistni nechce (jinymi slovy udela to, co chteji vsichni), tak to se da nazvat zradou opravdu jen u nas. Ted jsem zvedavy na ten rozkvet letiste a leteckych sluzeb v Linich, kdyz bylo tak dulezite ....
Rád bych se mýlil, ale myslím že tady jde úplně o jinou hru - o subvence.
V USA vznikl velký balík veřejné podpory "zelených technologií". VW, stejně jako každá jiná automobilka působící v Evropě, chce subvence i tady. Na oko tedy přeruší přípravu baterkárny v Evropě a ohlásí výstavbu v USA.
V EU se zaleknou že dojde k odlivu investic do USA a ohlásí podporu i tady. Pak se tedy VW za cenu velkých subvencí milostivě uvolí v přípravě pokračovat. Ve výsledku baterkárnu postaví (ať už kdekoliv), ale navíc to postaví za peníze z veřejných rozpočtů.
Je to tedy jen můj neodborný ničím nepodložený názor. Vybojováno zdaleka není - bohužel.
Souhlasim, dotace v tom hraji urcite taky velkou roli, at uz tlak na Evropu aby je zvedla, anebo proste si opravdu vezmou ty stedre americke. To ale nevylucuje, ze "negativni hlas mistniho lidu" v tom zadnou roli nehraje. Ekonomicky receno to jsou zase pro firmu potencialni ztraty. (Opruz s ceskymi stavebnimi urady, pripadne soudy s aktivisty, popripade mozne sabotaze) Korporaty se rozhoduji podle mnoha vstupu, maji na to strategicke rozhodovani cela oddeleni marketaku a ekonomu, ohodnoti parametry a vypadne nejake rozhodnuti na desitky let dopredu....