Úřad pro civilní letectví (ÚCL) informoval na svých webových stránkách o chystané novele předpisu Aircrew Regulation, která opět posune konec platnosti registrovaných zařízení pro výcvik pilotů o rok a datum, do kdy je třeba vyměnit národní průkazy pilotů kluzáků a balónů, dokonce o dva roky.
Jak registrovaná zařízení (RZ) zakládaná podle předpisů JAA, tak národní průkazy pilotů kluzáků a balonů vydávané podle předpisu L1 měly definitivně skončit letos 8. dubna. Na základě vývoje situace v členských zemí však EASA přikročila k dalšímu posunutí obou hranic. Odklady budou oficiálně publikovány v novele Nařízení EU č. 1178/2011.
Chystaná novela by také konečně měla legislativně zprůchodnit zakládání tzv. DTO (Declared Training Organization), tedy organizací podobných RZ, která umožní poskytovat nesložitý výcvik pilotů. DTO a ATO budou jediné přípustné výcvikové organizace od 8. dubna 2019.
Národní průkazy plachtařů a balonářů měly letos rovněž končit. Tento termín by však měl být novelou posunut na 8. dubna 2020. Jak informoval pan Michal Šebek z ÚCL na letošním semináři pro general aviation, z celkových 4 500 vydaných národních průkazů plachtařů úřad převedl na nový formát dosud zhruba polovinu.