V září 2013 se nad tehdejším vojenským letištěm v obci Bochoř poblíž Přerova (LKPO) vznesla skupina devíti vrtulníků Mi-171š, které se po průletu nad okolními vesnicemi přesunuly na letiště v Náměšti nad Oslavou. Piloti 23. základny vrtulníkového letectva Edvarda Beneše se tím rozloučili se základnou, kterou obývali po 19 let a která k 1. říjnu toho roku z důvodu vládních úspor skončila. Nyní by se vojenský provoz na letiště mohl vrátit, informoval deník Právo.
Skupina devíti Mi-171š opouští přerovskou základnu / Foto prerovsky.denik.cz
„Jsem tu od úplného počátku a na konci tohoto roku to tady taky po devatenácti letech zavřu. S velkou částí lidí se ale budu dál stýkat, protože z armády neodcházím," svěřil se v září roku 2013 velitel leteckého křídla Miroslav Jenčík.
Armáda ČR bochořské letiště nadále využívala pouze jako záložní, stát investoval stovky milionů korun do likvidace nevyužívaných objektů v prostorách letiště. S ohledem na průmyslovou zónu, jejíž výstavba dostala od vlády nedávno zelenou, počítal jeden ze scénářů s úplným zrušením letiště. V takovém případě by za něj armáda musela hledat náhradu.
Náměšť je příliš daleko
Důvodem pro možný návrat armádních sil na přerovské letiště by mohl být závěr odborníků ministerstva dopravy, a sice že z letitě v Náměšti nad Oslavou není vrtulníkové letectvo schopno pokrýt východní část republiky.
„Pro zabezpečení nepokrytého vzdušného prostoru je plánováno využití civilního letiště Přerov,“ cituje deník Právo dokument ministerstva dopravy.
Provozovatelem vnitrostátního veřejného a mezinárodního neveřejného letiště je v současnosti státní podnik Letecké opravárenské závody Malešice (LOM).
Pohled na letiště Přerov-Bochoř / Foto Geocaching.com
Po odchodu armády na konci roku 2013 zaznívaly úvahy o přizpůsobení letiště mezinárodní dopravě, k jejich naplnění však nedošlo. Díky své poloze má letiště zásadní dopad na dostupnost v oblasti střední Moravy, zvyšuje atraktivitu plánované průmyslové zóny Přerov-Bochoř či již existující zóny v Holešově.