Turbovrtulový letoun DHC-6-300 indonéské vnitrostátní společnosti Aviastar Mandiri (AM) odstartoval 2. října v 14:25 LT (8:25 SELČ) k přibližně 70minutovému letu do města Makassar v jihozápadním koutu provincie Jižní Sulawesi. Poslední komunikace mezi posádkou a řídicím provozu proběhla jedenáct minut po vzletu, další osud letounu s deseti osobami na palubě však zahalovalo tajemství. Jeho roušku se podařilo pátracím jednotkám poodkrýt teprve včera ve večerních hodinách, kdy lokalizovaly trosky stroje na východním svahu hory Latimojong. Nikdo z osob na palubě nehodu nepřežil.
Nešťastný stroj, který havaroval v indonéském pohoří / Foto Aviastar
Jedenáct minut po vzletu posádka potvrdila dosažení výšky 8 000 stop a přešla pod radarové středisko Makassar, dále se měla ohlásit v 15:15 LT, přibližně 110 km od cílového letiště. Podle předběžných informací pak letoun pokračoval v letu dalších asi deset minut, než se jeho osud kolem 14:45 LT střetnul s horou Latimojong, jejíž vrchol dosahuje více než 11 400 stop. Žádný ze satelitů nezachytil vysílání nouzového palubního vysílače ELT.
Na osud letu mohly mít negativní vliv převládající meteorologické podmínky. Nejednalo by se totiž o první řízený let do terénu (CFIT) na území Indonésie. Letoun BAe-146 stejné společnosti se šesti osobami na palubě v jeho důsledku havaroval v dubnu roku 2009. Ani tehdy nehodu nikdo nepřežil.
Mezi oběťmi pátečního neštěstí jsou tři děti a sedm dospělých osob. Indonéská společnost od roku 2007 figuruje na tak zvaném „Black listu“ Evropské unie neboli seznamu leteckých společností, které nemají povolení létat na unijní letiště. Celkem pět leteckých nehod AM nepřežilo 19 osob na palubě a jeden člověk na zemi. Aviastar Mandiri provozuje letouny DHC-6-300 a BAe 146-200 a pod heslem „Létejte bezpečně a komfortně“ obsluhuje vnitrostátní letecké linky.