Italský výrobce sportovních letadel Tecnam v průběhu týdne oznámil, že Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) certifikovala alternativní avioniku pro model P2010, vycházející ze základu systému Garmin 500. Zákazníkovi tak nabízí alternativu ke standardnímu G1000.
Nová podoba kokpitu P2010 s G500 / Foto Tecnam
Glass kokpit na palubě P2010 není novinkou, nová zástavba však nabízí přehled informací o chodu motoru čerpajíci z jednotky zpracovávající motorová data EDM 930, primární navigační a komunikační panel poskytne dotykový Garmin GTN 650, sekundární pak GNC 255 stejného výrobce. Pomocí primárního panelu lze dotykem nastavovat parametry "eskového" odpovídače. Podle přání zákazníka může stroj využívat ADF a DME majáky.
"Piloti letounu okusí rychlejší, citlivější a modernější navigační displej, včetně řady vylepšení propůjčujících rovněž letovému displeji P2010 nové možnosti," dodává společnost Tecnam slova chvály na adresu G500.
Dobrou zprávu však máme i pro ty, kteří preferují jistotu klasických přístrojů; P2010 je certifikovaný i s některými analogovými přístroji, konkrétně rychloměrem, umělým horizontem a výškoměrem, a zástavbou Garminu G1000.