Evropský výrobce dopravních letadel Airbus si nechal patentovat letadlo, které by svými rozměry mohlo překonat i jeho dosavadní "vlajkovou loď", A380. K dispozici je zatím jen velmi málo informací, a tak můžeme jen tušit, zdali se jedná o pouhou studii možné úpravy dnešního největšího civilního letounu, nebo o zcela nový stroj. Stejně tak můžeme jen hádat, co ho k tomu vede.
Patent US 2015/0166166 A1 s názvem Dvoupodlažní letoun (Double-deck airplane) se zamýšlí nad postupy nástupu a výstupu cestujících a nakládání a vykládáni přepravovaného zboží pro maximalizaci provozní účinnosti stroje. Součástí konceptu je umožnění výstupu cestujících ze spodního podlaží bez nutnosti použití přístavných schodů nebo spojovacího mostu. Pro co nejlepší technickou přístupnost je jednou z uvažovaných možností hornoplošníková úprava letounu se dvěma mohutnými motory pod křídly.
Další návrh počítá s konstrukcí s křídly uchycenými ke spodní části trupu. Dvě pohonné jednotky pak naleznou své umístění poblíž ocasní části letounu. Jak poznamenává portál roadwarriorvoices.com, stále pouze papírový boeing se snaží o nápravu nedostatku, kterým trpí dnešní A380. Ten nemůže pojmout velké množství cestujících, jejich zavazadel a užitečného zatížení v kombinaci s dostatečným množstvím paliva pro absolvování dálkového letu.
Zatímco maximální kapacita A380 vyráběného od roku 2004 počítá s 853 pasažéry, nový koncept evropského výrobce uvažuje o více než devíti stech osobách na palubě letounu. A to i přesto, že většina z dvanácti aerolinií, které provozují některou z verzí tohoto giganta, si vystačí s méně než šesti sty sedadly rozdělenými do tří cestovních tříd. Hlavní motivací tak patrně bude nabídnout leteckým přepravcům ještě větší kapacitu a ekonomičtější provoz letounu. Prvenství co do maximálního počtu převezených osob totiž již drží Airbus pevně ve svých rukou.