Czech Aviation Training Centre chystá pro piloty na nadcházející předjaří řadu novinek. Těšit se můžete na nové výcvikové kurzy, udržovací semináře, zimní školení či další career day pro každého, koho blíže zajímá nabídka výcvikového centra na letišti Václava Havla.
Asi nejzajímavější novinkou je výcvik přístrojové kvalifikace (IR/A), který bude v ČR unikátní svým competency-based přístupem a celkovým důrazem na kvalitu. Ze zkušenosti examinátorů, kteří přijímají nové piloty pro aerolinky, totiž vyplývá, že úroveň žadatelů je nedostatečná. Většina z nich má problém zaletět jednoduchý vyčkávací obrazec nebo VORové přiblížení.
Právě výcvik v CATC bude zaměřen tak, aby student ve výcviku zvládl všechny standardní i nouzové situace s dostatečnou jistotou. Pro tento účel bude výcvik rozdělen do několika fází a před postupem do další bude student přezkoušen. V případě, že neuspěje, získá zdarma dodatečné hodiny na simulátoru. Standardem budou i studijní materiály k samostudiu (včetně Jeppesen Enroute Chart pro každého) a před každým letem briefing s instruktorem – pečlivě vybraným profesionálem z řad dopravních pilotů, který prokázal i své pedagogické schopnosti.
Od 30. března otevírá CATC další ATPL teorii. I zde se můžete těšit na kvalitní lektory, vše špičky svých oborů, kteří kurz povedou s důrazem nepředávat jen certifikát, ale hlavně vědomosti nezbytné pro úspěšné absolvování zkoušek na ÚCL, typové zkoušky a výběrového řízení u aerolinek. V ceně 74 000 Kč (s iPadem) nebo 63 000 Kč (bez iPadu) je opravdu vše, co budete potřebovat – kvalitní výukové materiály, přístupy do testovacího portálu Aviation Exam a dokonce 1 hodina zdarma na profesionálním simulátoru ATR 42/72.
Jak jsme vás již informovali dříve, pro instruktory je v nabídce CATC určený Udržovací seminář, který je jednou z povinných možností pro prodloužení kvalifikace. Koná se už 6. a 7. března a volných míst rychle ubývá. Cena za kurz je 1 200 Kč.
Pro všechny piloty se na Letišti Václava Havla uskuteční také Zimní školení, a to 7. března od 13:30. Cena 500 Kč.
A pro každého zájemce, který uvažuje o některém z výcvikových kurzů v CATC, se uskuteční další Career Day. Máte-li jakýkoliv dotaz ke kurzu, zajímá vás kariéra dopravního pilota nebo se jen chcete podívat do prostor profesionálního výcvikového centra, vyznačte si v kalendáři 21. března.
Na všechny kurzy a Career Day se můžete přihlásit skrze e-mail info@catc.cz.
Dobrý den Pavle,
díky za dotaz. Do budoucna plánujeme létání z LKPR. Uvidíme, jestli se to podaří.
V současné době máme Cessnu pronajatou od jiného provozovatele. Výcvik ovšem prováději naši instruktoři. Cílem je, aby studenty provázel stejný instruktor na simulátoru a poté i v letadle. Jen tak je možné zajistit co nejvyšší kvalitu.
Neviem čo je na tím unikátne,veď každý modul IR kdekoľvek na svete má počas výcviku "preskúšanie" po základnom 10hod module pred postupom do procedurálneho...ale ako marketingový ťah je to dobre,že teda preskusame...a vor alebo holdingy,to majú ako v catc na to patent?ved to sa trénuje kdekoľvek... No
Unikátní je spíše to, že pokud postupové zkoušky nedopadnou dobře, tak student dostane dodatečné hodiny na simulátoru zdarma.
Patent na osnovu IR výcviku určitě nemáme. Když ale vidíme, jakým způsobem se to v některých školách ne/učí, tak je potřeba to dělat trochu poctivěji.
Hezký den
Vítek Novák
CATC
Ano mate pravdu, ze niekde sa to ne/uci... co je ale chybou najma examinatorov, ze sa vo finale podpisu pod takyto produkt... a co sa tyka simualatora zadarmo: nikto nikdy nic nikomu nedal zadarmo... aspon moj nazor.Kazdopadne good luck!
Díky, jinak s tím, že je to hlavně o přístupu souhlasíme. Simulátor zdarma skutečně nabídneme těm, kteří ho budou potřebovat pro zdárné absolvování výcviku v požadované úrovni. Žádná finta v tom není. Stejně jako to, že uvádíme opravdu finální ceny bez pochybných poplatků typu kurzovné, palivové příplatky a podobně.
Dobrý den Honzo,
jak jsem psal, o variantě létat výcvik na LKPR se teprve diskutuje. Za současných podmínek by bylo létání výcviku tady ekonomickou sebevraždou. :)
Hezký den
Vítek Novák
CATC
no, neni instruktor jako instruktor. To ze nekdo umi litat a lital na vsem moznem jeste neni zaruka toho ze neco nauci. A z vlastni zkusenosti vim ze takovych polobohu je v CATC dostatek. Zak totiz nepotrebuje od instruktora slyset kolik ma na cem naletano ale neco se naucit.
Dobrý den Robo,
jsme si toho vědomi. Proto jsme právě pro výcvik přístrojové kvalifikace vybrali úplně nové instruktory, kteří mají dostatečné zkušenosti jak z velkého, tak i malého létání, a dále prokázali pedagogické kvality při výuce létání.
Kde tedy výcvik bude létán, když ne v Praze? Myslím, že pro hodně pilotů je to jeden z důvodů, aby se rozhodl u koho výcvik absolvovat. Dojíždět pak do Ostravy by bylo asi nemilé překvapení. Prosím o konkrétní odpověď, ne jenom, že na LKMT to nebude.... :-)
Dobrý den,
letadlo je z Bubovic což je cca 15 minut jízdy autem od CATC/ruzyňského letiště. Příprava na lety bude probíhat u nás, poté bude k dispozici firemní vůz na přesun k letadlu.
Vzhledem k tomu, že s tímto výcvikem teprve začínáme, tak je možné, že organizaci operativně změníme, tak aby vše klapalo.
Hezký den
Vítek Novák
CATC
Dobrý den,
neuteklo, zkuste si to zadat do plánování trasy a vyjde vám 18 minut. Reálný čas se pohybuje kolem 15 až 20 minut v závislosti na provozu a stylu jízdy.
Hezký den
Vítek Novák
CATC
Dobry den, takze IR vycvik se bude litat z Bubovic? Chapu to po podani planu "Z". A co kdyz bude prset... Vycvik se tedy bude litat jenom s VFR den+sucho? Jak jinak z/do Bubovic? A samotne sestupy? Budou to Vodochody a Karlovy Vary? Vybava letadla? Hole-bose, nebo muzeme ocekavat krok s dobou? Ono vsechno stoji penize, to je pravda. Ale od CATC, kolem ktereho chodim dodnes v predklonu bych ocekaval vic nez travnatou drahu a mistni letiste. Je to predce (CATC) soucast nejakeho spolocenstvi, ktere kdyby podle meho mineni zatlacilo na letiste tak by mohlo v pohode letat na LKPR i bez poplatku. Samozrejme bylo by to diskriminujici pro ostatne skoly ale cesta ve forme slevy pro studenty by to mohla resit. Z LKPR se pomalu stava "oaze klidu" tak? Skveli instruktori jsou pohozeni i po jinych skolach, vyuziva se pronajem simu z CATC, tak se smysl ponekud vytraci. Ale jde o novy projekt, tak proc ne? Vidim ze pocatecne nadseni nechybi, tak mnoho stesti.
Dobrý den,
díky, za přání. Letadlo je bázované v LKBU ale není problém jej přemístit jinam, vše je otázkou domluvy. Ani toto řešení není úplně špatné, protože z podobného letiště bude pravděpodobně startovat většina absolventů IR kurzu ke svým prvním samostatným IR letům.
Jak jsem ale psal výše, tak létání přímo na LKPR je naším dlouhodobějším cílem. Uvidíme jak to půjde.
Jinak 21. března máme další Career Day, kde se mohou zájemci o více informací zastavit. Rádi přivítáme všechny osobně, určitě se tak člověk dozví více než z internetu.
S pozdravem
Vítek Novák
Robo, v CATC dělám výcvik už 3. týden a žádného poloboha jsem ještě nepotkal. Všichni jsou ochotní a v pohodě. Odpoví uplně v klidu na všechny dotazy a na nic si nehrajou. Hlavně se mi líbí to, že jsou zkušení z velkého lítání učí to tak, jak to doopravdy chodí.