Domácí letecká výroba se po dlouhodobém propadu opět navrací mezi světovou špičku. Hlavními tahouny jsou vodochodské Aero a kunovický závod Aircraft Industries. Co se Aera týká, to dokázalo v předminulém roce zvýšit zisk téměř o padesát procent oproti předchozím rokům, tedy kolem 3,3 mld. Kč z původních 2,2 mld. Kč. Tím se firma umístila na devátém místě v žebříčku nejrychleji rostoucích leteckých továrních společností.
V republikovém porovnání vyšla jako nejrychleji se rozvíjející společnost Aircraft industries vyrábějící letouny L-410. V těsném závěsu bylo opět Aero, které prosperuje hlavně z kompletace vrtulníků S-76 a výroby kokpitů pro americký UH-60M Black Hawk.
Kompletace vrtulníku Sikorski S-76 / Foto Aero Vodochody
Úspěch českých firem ale není jen chvilkovou záležitostí. Zvláště perspektivně vypadají příští roky pro Aero, které se kromě začínajícího programu výroby Bombardieru CSeries může opřít i o novou příležitost dodávky náběžných hran a trupových sekcí pro Airbus. Aero samo se pak chce do budoucna soustředit i na vývoj vlastních letadel, hlavně na nové generace již stávajících letounů. Hlavní letošní událostí má být zahájení testování první L-39NG ve formě Albatrosu s novým motorem firmy Wiliams. Jeho prvním vzletem firma zahájí další fázi vývoje tohoto bezpochyby perspektivního projektu.