Výrazně modernizovanou verzi světoznámého letounu L-410 Turbolet připravují ve firmě Aircraft Industries v Kunovicích. Nový L-410 NG by se měl dostat do výroby na konci roku 2015 a slibuje výrazně vyšší výkony oproti verzím vyráběným dnes.
Letoun bude osazen nejnovějšími turbovrtulovými motory od české firmy GE Aviation a vrtulemi Avia Propeller. Díky výrazným konstrukčním změnám by měl stroj získat dvojnásobný dolet a delší životnost. Spolu se zavedením nové verze do výroby očekává Aircraft Industries zvýšení výroby ze současných 16 strojů za rok na 24 až 30 strojů ročně.
nikdy jsem nějak nepochopil označování Turboletů -
L-410 UVP-E + něco a do toho ještě L-420 a teď zpět L-410 NG tak komplikovaný systém snad nikdo nemá ...
(jinak super letadlo všechna čest ...)
Označování L-410 není zrovna jednoduché, nicméně UVP je zkratka pro ruské (omlouvám se dopředu za jistě nepřesnou fonetickou transkripci) ukoročenyj vzljot i posadka, tedy zkrácený vzlet a přistání, verze E mají baky na koncích křídla, ale proč zrovna E, to nevím... A např. L-410M bylo označení pro čtyřistadesítky s ČS motory M601 oproti původním PT-6. Někdo zasvěcenější jistě opraví a dodá další info...
to Larvic: nevidím jediný důvod, proč by tato firma měla ještě dělat něco víc než doposud udělala a to je m.j. je vydání příslušných Bulletinů a možnost repase L-13 na L-13A za úplatu. AI (Let) udělal vše co bylo v jeho možnostech, celý problém neleží na AI, ale na EASA a především na prvním místě celý problém leží na rakouském BMVIT, který nekoná a celý případ zatím neuzavřel a nedošětřil. Takže dokud BMVIT nedokončí vyšetřování a nepředloží EASA konečnou zprávu, nemůže vlastně dělat v podstatě nikdo nic (a AI už vůbec ne, protože s vyšetřováním BMVIT nemá nic společného). To, že se vyjednalo, aby alespoň mohly létat "Ačka" a je umožněna repase (m.j. Bulletiny k repasím právě AI zpracoval), tak na tom naopak AI má i zásluhu (mimo jiné). ...a že se jim nechce repase dělat a pokud, tak poměrně draho, to je problém toho, že se jim to ekonomicky nevyplatí, ale repase dělá i M.Jančar v Air-Techu a nebo se dá repas koupit v Rakousku, ale všechny 3 varianty vyjdou cca na stejný prachy...
Může mi někdo vysvětlit proč se v Kunovicí namísto náročné modernizace čtyřicet let starého (i když dobrého) letounu nezačalo pracovat na již dávno vyprojektovaném L - 510 ?????
lazelod@volny.cz