Česká firma TL Elektronic podepsala dlouhodobý kontrakt s rakouskou firmou BRP-Powertrain GmbH & Co KG, která vyrábí světoznámé motory značky Rotax. K podpisu došlo na akci AirVenture v Oshkoshi. Náplní kontraktu je dohoda o dodávce elektroniky pro Motorový monitorovací systém, který je součástí vybavení "skleněného kokpitu" dodávaného s novým motorem Rotax 912 iS.
Monitorovací systému bude distribuován pod obchodním názvem Rotax Integra. Podle Martina Baldy, komerčního ředitele firmy TL Elektronic, je podpis kontraktu dalším krokem v dlouhodobé spolupráci mezi výše zmíněnými firmami.
Rotaxu zřejmě ještě nedošlo s kým mají tu čest. Já už ano. Integru už nikdy více, integra je zmatená občas nefunguje vůbec a autopilot si letí kam se mu zachce nedej bože, aby držel výšku. Tolik jenom krátký výčet mých problémů. A postoj TL Elektronic: tomáte špatný servo( budiž vyměním a ono nic, pořád stejný), pošleme vám nový software ten to zpraví ( ok, nahraju a ono pořád nic) no a když tohle kolečko udělám po čtvrtý tak mi dojde trpělivost a integra letí bohužel se jí do cesty postavily zavřený dveře. Takže pozor na Integru. Zkrátka špatně okopírovaný Dynon.
Nemam sice zkusenost s Integrou ale napriklad nechapu jak mohl palivovy pocitac TL-2524 projit jakym koliv ESN.Tohle zarizeni permamentne rusi RTX letadla a je schopen zarusit cele ,nejen letecke pasmo, dokonce nekolik metru od letadla.Odpoved od TL ? ..priledte do Hradce a vemte sebou nejakou rucku ,my to nemame na cem vyzkouset...
Klidně se podepíšu pod to co napsal Lukáš Nývlt. Dělají si ze zákazníků zkušební králíky. Pořád aktualizace, který ně vylepší, ale ostatní zase zku..ý. Zlatý Dynon, ten když něco prodá tak to jede. Teď s nima řešíme 912iS a podpora 110%. Zato rotax a teveso se ke všemu stavějí jak mrtvej brouk. Vždycky je chyba u nás. Motor má trvale vysoký EGT - máte vysoký, nízký ... tlak paliva. Pak se člověk mluví s ostatníma a dělá všem. Člověk si vytáhne křivky z motoru a zjistí, že motor má přiškrcenou bohatost (nebo spíš chudost) směsi (aby se mohly chlubit spotřebou)....
Bohužel u Rotaxu (a jejich dealerů) se silně začíná projevovat nedostatek konkurence. Mají dominantní postavení na trhu a ser.. na to.
Také potvrzuji katastrofální zkušenosti s TL a Integrou. Narazil jsem na obrovské zpoždění gyra Integry oproti poloze přístroje. Dle mého názoru nemůže fungovat řádně autopilot, pokud dostává informaci o poloze s cca 6 sec. zpožděním.
Mohu poslat video. Neškodila by ani samostatná diskuze na téma tohoto přístroje. Dále mi ukazuje horizont několik stupňů šikmo a nejde to odstranit, dataloger nejede, AOA nejede a řada dalších problémů. Výrobce z vás dělá bl... a svádí
vinu na vás. Přístroj se někdy kousne, vário stále kmitá na zemi cca +- 1m/s, zobrazení rychlosti kmitá ve značném rozsahu i když mechanický rychloměr se ani nehne a podobné radosti.
Moje zkušenosti s Integrou od TL- Elektronic jsou zcele odlišné od pánů shora diskutujících. Doposud jsme nainstalovali do našich letadel 2 desítky těchto přístrojů a kromě pár drobností nemohu Integře toho mnoho vytknout. Umělý horizont je svojí funkčností shodný s Dynonem a jejich vlastnosti odpovídají ceně těchto přístrojů. Nelze očekávat ani u jednoho z nich to co umí opravdové glass cockpity od Garmina nebo Avidyne, jejichž cena je nejméně o řád vyšší. To samé platí i obou "autopilotů". Bolavou patou těchto přístrojů je jejich zástavba, kde se neřeší s dodavatelem avioniky žádné implementace a vše se odehrává systémem pokus - omyl. Pak se mnoho uživatelů diví, co takové přístroje "umí".
Co se týká spolupráce s firmou samotnou, tak přístup k řešení problémů mi připadá spíše nadstandardní. Mnoho našich připomínek bylo do Integry aplikováno, další se řeší. Co se týká elektroniky motoru 912 iS, tak tu dodává pro Rotax americká firma Rockwell Collins, firma TL-Elektronic bude dodávat pouze monitorovací přístroj EMS, který nemůže ovlivnit funkčnost motoru. Rotax si nevybral pro spolupráci firma TL- Elektronic náhodou, ale na základě dlouholeté spolupráce při výrobě přístroje FlyDat, kterých pokud vím firma dodala několik tisíc kusů a nikdy neměly tyto přístroje problémy!
Prostě v našich krajích se úspěch neodpouští!
Petře,
do jakých letadel jste to montovali?? Rád bych viděl jak dobře to tam funguje na vlastní oči. Moc tomu nevěřím.Já montoval dva systémi, přesně podle návodu a oba dva mají neustále nějaké problémi.
Milý KL, pokud je Vaše znalost gramatiky (systémi - problémi) podobná znalosti, jak instalovat tak složitou věc jako je glass cockpit, tak se nedivím, že Vám to nefunguje. Moje Integry funguji perfektně a TL mi dal vždy nadstandardní podporu. Prostě stačí zvednout telefon a zavolat.
Také nevěřím v perfektní fungování. Prosím uveďte, kde je možné plně fungující Integry v ČR či Rakousku vidět a přesvědčit se. Těch závad a problémů je dlouhá řada a výrobce odmítá komunikovat. Pokud se dotážete dealera, tak
nedostanete odpověď, jen z druhé strany dorazí výhružky od Bal.. Například k té shodnosti s Dynonem. Dynon D10 z ustáleného klesání 20st po změně do horizontu zobrazí změnu během cca 0,1s
podobně rychle se chová mechanický horizont LUN, Integra na to potřebuje ve staré verzi
softvaru cca 9 s, v nové i poslední verzi cca 6 s s malým překmitem. Ve verzi Integry bez mot. přístrojů se takto chovaly ještě cca minulý rok
dodané přístroje, na posledních se zdá tato věc vylepšená. Verze Integry s motorovými přístroji se takto pomalu chová stále i po instalaci
posledního upgrade. S tímto zpožděním si opravdu nedovedu například představit fungování autopilota za všech situací a pod. Video k dispozici.
Je asi otázka, jak se definuje bezchybné fungování.
Zda jestli pouze svítí a něco ukazuje či plní všechny funkce v návodu a prospektech slíbené.