V Letňanech se projednávala výstavba nové dráhy na ruzyňském letišti

06.07.2011 4 příspěvky

V Letňanech se projednávala výstavba nové dráhy na ruzyňském letišti
V Letňanech se projednávala výstavba nové dráhy na ruzyňském letišti (Zdroj: Aeroweb.cz)

„Zvýšení kapacity Letiště Praha přinese veřejnosti pouze hluk a z ekonomických výhod rozšíření letiště o novou vzletovou dráhu bude těžit jen Letiště Praha,“ řekl starosta městské části Lysolaje Petr Hlubuček na veřejném projednávání, které se týkalo výstavby nové ranveje na ruzyňském letišti a jeho dopadu na životní prostředí.

Shromáždění se uskutečnilo minulou středu v prostorách výstaviště v Letňanech. Zúčastnění zde mohli přednést svůj názor na výstavbu paralelní dráhy 06R/24L. Ta má dlouhodobě řadu kritiků. Lidé, kteří bydlí v okolí letiště, se bojí nárůstu hluku. Pro Lysolaje by to konkrétně znamenalo hluk o hodnotě 60 decibelů, což podle posudku zpracovaného pro ministerstvo životního prostředí splňuje platný hygienický limit.

Tento kladný posudek dopadů výstavby paralelní vzletové dráhy na životní prostředí získalo Letiště Praha v polovině května. Nyní bude následovat vydání verdiktu ministerstva ŽP a následně územní a stavební řízení. Samotná stavba dráhy bude trvat nejméně dva roky.

Podle náměstka ministra dopravy Ivo Vykydala obsluhuje Letiště Praha zhruba 90 procent všech leteckých pohybů na území Česka a projekt výstavby letové dráhy je projekt zásadního významu, který bude ministerstvo nadále podporovat. Současná hlavní dráha se blíží hranici své maximální kapacity, která činí 48 vzletů a přistání za hodinu. Po zprovoznění nové dráhy by ruzyňské letiště bylo schopné až 72 pohybů za hodinu.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

A co LKLT

07.07.2011 v 22:51 Jivo

No, a ja si nejak pri tom titulku uvedomil, ze bz ta paraekni draha a posunuty ILS mohlo byt problem pro LKLT. Ma nekdo info, jak by se to resilo?

Odpovědět

ILS přiblížení

06.05.2012 v 12:12 Ace2

Nepředpokládám problém pro LKLT vzhledem k již dnes omezené výšce v CTR LKVO a LKKB. Navíc ta dráha je jen "o pár metrů" jižněji než RWY 24, tedy žádné velké změny bych neočekával. Stejně tak se dá předpokládat, že jedna dráha bude vždy určena pro vzlety a druhá pro přistání. Takže paralerní přibližení 24R a 24L asi není moc reálný.

Odpovědět

masakr

14.03.2017 v 19:11 Václav

Nějak nikdy jsem se o tuto problematiku nezajímal, ale příležitostné výlety do oblasti Kačáku a kladenské části Křivoklátska, jinak nádherné krajiny skoro bez lidských sídel, mě vždy poněkud kazil obtěžující hluk letadel, vždy se objevující a mizící jako přízrak. A to přesto, že tato místa jsou od letiště docela daleko. Též při nedávné návštěvě lesa na Přední Kopanině, kam jsem jako děcko s rodiči chodil na houby tak jsem z hrůzou zjistil, jak se kdysi oáza klidu změnila v nesnesitelně hlučné místo, kde když neburácí nízko přelétávající obr tak je permanentně slyšet hluk vysokootáčkových leteckých motorů z letiště. Paralelní dráha pokud bude realizóvána zatíží hlukem tyto oblasti a mnohé další dosud nedotčené ještě více. Myslím, že by měl být stanoven nějaký strop co je možné a co už ne. Kde naše civilizace bere tu drzost ničit takto životní prostředí a přírodu? Nakonec letiště se jmenuje Letiště Praha a ne letiště Křivoklát. Nechť si hluk nechá v Praze a nevyváží ho do jinak krásné přírody.

Odpovědět

Re: masakr

14.03.2017 v 21:45 Tonda

Všichni chtějí létat na dovolenou, ale nikdo nechce bydlet u letiště, všichni chtějí svítit proudem z elektrárny, ale nikdo u ní nechce bydlet, všichni chtějí vyhazovat tuny odpadků, ale nikdo nechce bydlet u sklády/spalovny, atd. atd... Ale buďte Václave v klidu, paralelní dráha na Ruzyni jen tak nebude ;-)

Odpovědět

Přidat komentář