Dnes je 22. května 2019

5:06 20:50

Nejnovější příspěvky k článkům

pohřeb pana Kobrleho

Dnes v 12:43 Zemřel pan Jiří Kobrle, legenda českého sportovního letectví

Pohřeb pana Kobrleho se koná v pátek ve 12.00 ve velké obřadní síni krematoria Strašnice. Důstojné letecké rozloučení je se souhlasem příslušných orgánů zajištěno.  Vzdušný prostor v nejbližším okolí krematoria bude po dohodě s příslušnými stanovišti ŘLP  od 11.45 - 12.30 hod uzavřen. Upozorňuji na to, že krematorim se nachází v omezeném prostoru R9, vstup do něj není povolen bez souhlasu ŘLP. KOvář Miroslav

RE: Cena výcviku

Dnes v 12:22 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

No zrovna u toho F-airu je těch čerstvých FI s mokrými papíry docela dost, jak F-air nestíhá, tak u nich lítá kdo má ruce a nohy. Občas v Bene lítám a nestačím se divit, co vše chlapci vymyslí. Když se rádiem FI zeptá přistávajícího kluzáku jestli to bude plné přistání, nebo letmé... Ale abych nekřivdil, těch zkušených tam je většina a jsou dobří

Cena výcviku

Dnes v 11:09 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

Před pár lety jsem pracoval ve velké české letecké škole. Zájemcům jsem vždy říkal, že pro PPL je potřeba počítat minimálně s 200.000Kč - až 250.000Kč v závislosti na vlastní šikovnosti a tím, jak si ten výcvik budou chtít oživit, aby měl nějaký smysl, takže ta kalkulace F-Airu je naprosto reálná. Vždy je třeba mít slušnou rezervu a kalkulaci na korunu přesně Vám žádná škola neudělá.Spousta lidí pořád nechce pochopit, že je rozdíl lítat PPL na malém zapomenutém travnatém letišti, kde se neplatí přistávaci poplatky, neřeší se radiokomunikace ani další letadla na okruhu a na velkém řízeném letišti jinde. Taky se na té trávě blbě lítá od podzimu do jara....O typu a přístrojovém vybavení letadla ani nemluvě. To ani nezmiňuji, že bych radši trápil slušně placeného profesionálního instruktora, který mi nic neodpustí a něco mě naučí, než aby mě učil létat levný FI s čerstvými papíry a minimálním náletem. Nebavím se o tom, že někdo má to štěstí a narodí se do letecké rodiny a táta /strejda je instruktor....:-) Letu zdar!     

RE: RE: RE: RE: Cena

Včera v 21:13 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

Já myslím, že do té cenotvorby firmám nemáme co kecat.>>> Tak pod tohle bych se podepsal. A to jsem před měsícem absolvoval PPL o 50.000 levněji. Tím neříkám, že bych nebyl spokojený. Naopak! Měl jsem kliku jako hrom, že jsem narazil na správného člověka ve správném čase. Ale pokud budeme chtít firmám určovat ceny, jsme zpátky v socíku (nebo v budoucnosti v EU) A to by se mi pranic nelíbilo.

RE: RE: RE: Cena

Včera v 16:35 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

Já myslím, že do té cenotvorby firmám nemáme co kecat. Je to jejich boj a myslím, že F-Air moc dobře ví, kolik stojí výcvik jinde a stejně se za to nebojí říct o 50 000 Kč víc. Do té kalkulace bude promlouvat i konkrétní letadlo, na kterém se létá, jestli je to nové letadlo nebo 50 let stará plečka, cena lidské práce, jak moc si váží svého času, jestli jsou instruktoři na full time nebo to jsou externisti, jaké mají volné kapacity na letadla, jaká je čekací lhůta na volné letadlo nebo instruktora, jestli ta škola má nějaké zázemí a jaké, musí platit nájmy, jak moc vlastně vůbec potřebuje, aby je někdo z ulice "otravoval" s výcvikem v dnešní době atd. atd. Těch faktorů bude fakt hodně. Já bych řekl, ať si každý vybere podle svých sympatijí, co je jeho srdci bližší, ale nevidím žádný důvod se tu rozčilovat nad tím, že někde stojí výcvik X a jinde Y.

RE: RE: RE: Cena

Včera v 8:18 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

pozor na to, že není hodina jako hodina ;-) neznám sytém konkrétních škol, nicméně jisté je, že někdo vás bude účtovat od nahození motoru do jeho vypnutí, další od začátku pojíždění do zastavení, a jiný od vzletu do přistání.  Nicméně letová hodina psaná do zápisníku je (měla by být) vždy stejná. Předpis říká od prvního pohybu letounu za účelem vzletu do jeho zastavení. hodinu v zápisníku, účtovat 1 hodinu. Někde Vám za to samé vyúčtují 45 hodin, jinde Vám to napočítají jako 50.letovouTakže ne každá škola Vám bude za To byste koukal, jak se dá kouzlit s cenovými nabídkami.

RE: Cena

Včera v 0:54 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

Pokud jde o váš úvod, ve kterém teoretizujete o tom, jak má kdo potřeby se vyjadřovat, pak lituji, ale onen občas slýchaný předsudek, že ti "správní bohatí a úspěšní" (tedy všichni ti, kdo nespadají do vámi nenáviděných skupin, jež jste si vnitřně vymezil hlavně pro sebe) nemají vychloubání a odsudky zapotřebí, je dokonale mylný. Nebudu vás o tom přesvědčovat, ani dále rozvíjet myšlenku, že jstě vlastně moc podobných lidí nepotkal, ale vnitřně to tak cítím. Studenti mají samozřejmě možnost a právo si vybrat. Když jsem kdysi vybíral já, hodně jsem mluvil se známými, co zase mají známé a ti zase další... a to byste neřekl - bylo velmi zajímavé na konkrétních příkladech zjišťovat, jak ty "levné" možnosti nakonec bývají drahé. Zejména, když jsem pak poptával nabídku u různých firem a už jsem věděl, na co (nevyslovené) se přesně doptávat. Často ty upřesňující dotazy viditelně obtěžovaly. Ale jak říkám - studenti si jistě mohou vybrat. Jen by měli chápat i to, co přesně podepsali ve smlouvě. A doufat, že nedají možnost se nechat následně oškubat. To, co považujete za "hlavní problém chování firmy" je naprosto normální obchodní praxe vlastně všude, kde se neprodávají housky, nebo typizované dlažební kostky. Ostatně - obchod je interkace mezi prodávajícím a kupujícím, není nic špatného na tom, pokud se cena vyvine individuálně. Další problém je, že stejně jako i další v této diskusi jste nepochopil základní fakt, že "akční cena" se vypisuje proti cenám vlastním, nikoli cenám konkurence. Opravdu, asi vás to v prvním okamžiku překvapí, ale akční cena za plechovku piva je v Tescu "akční" proti Tesco cenám, nikoli cenám v Albertu. Tedy - účtuje-li si škola běžně 250K, pak je cena 200K skutečně "akční". Přemýšlejte o tom. ..."ale nechť to necpe ostatním"... myslím charakterizuje vaše myšlení a vysvětluje podstatu toho, proč jste dokonale mimo. Víte - každý si může publikovat takřka cokoli, co chce. Že se vám to nelíbí? Smutné. Ale nezajímavé. Nejste tu proto, abyste definoval, co má kdokoli "cpát ostatním", tedy svobodně sdělil informaci, která vás osobně provokuje. Nevidím řádné "cpaní ostatním", vidím něco, co může být možná neoznačený PR článek, ale v takovém případě by alespoň Aeroweb dostal pár drobných na provoz. Vy už jste přispěl, že tu určujete pravidla? ___________________ Dodatek: Nemám nic společného s žádným subjektem, jehož se věc týká ani žádné zájmy v dané věci. Na článek jsem kliknul proto, abych se podíval, jestli v něm třeba nebude zmínka o protestech, které v KV proti škole probíhaly a jak to bylo nakonec vyřešeno.

RE: RE: Cena

20. 5. 2019 v 16:54 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

Ono nejde az tak o to, ze lietanie vseobecne je drahe, ale ze tato ponuka nie je lacna ani v porovnani s beznymi cenami a udavat ju za zavadeci je skor zavadejici :). Vzhladom na to, ze sa sam chystam zacat s lietanim, riesim prave cenu jednotlivych skol uz dlhsie. A nie preto, ze by som si nemohol dovolit tu drahsiu, ale nevidim dovod vyhadzovat peniaze zbytocne ak mozem mat to iste hoci o 50 000 lacnejsie, alebo este lepsie, za rovnaku cenu mat tych letovych hodin o 15 viac. A teraz ten konkretny priklad, ktory vas tak zaujima. Berme 45 hodin ktore su podla predpisu, F-Air ich ponuka za 228000 s dph, FlyForFun.cz ponuka to iste za 173357 (pocitane dokonca uz vratane pristavacich poplatkov). Moja otazka znie (aj z dovodu, ze planujem robit licenciu prave u FlyForFun), preco by som mal za to iste zaplatit o 50000 viac. A toto nemyslim ako provokaciu, nerozumiem sa do toho a nechcem kupit macku vo vreci, takze ak je nejaky dobry dovod, rad investujem do bezpecnosti a skusenosti. Dakujem za odpoved.

RE: RE: Hrůza hrůzoucí, jak jsou....

20. 5. 2019 v 10:08 MEP ve Španělsku aneb Seneca, sea and sun – 3. část

Inu ve čtyřech stech píďo klíďo; ale ve stech ft a rychlejším rotorem těsně pod sebou...a na rychlosti blízké stall speedu...no nevím nevím.... 👨‍✈️Zdraví kapitán Korkorán...😊

Examinator profík?

15. 5. 2019 v 15:33 MEP ve Španělsku aneb Seneca, sea and sun – 3. část

Examinátor profík, fakt nevím. Hned při čtení článku mě to zarazilo, jedu hodin a půl autem na letiště, abych zjistil, že se nedá letět? V ten okamžik, jsem si řekl, že s takovým plotem bych rozhodně letět nechtěl.