Nejnovější příspěvky k článkům

RE: Film Sezóna

12.03.2025 v 8:47 Člen Aeroklubu Tábor natočil krásný film o sezóně na letišti

Jasně, film je amatérský a je to na něm vidět. Také je na něm ale vidět nadšení pro film jako takový a hlavně to létání. Ty nedokonalosti nakonec přinášejí tu magnetizující autenticitu a atmosféru, kterou kolikrát lépe natočená dílka postrádají. Moc rád jsem se podíval.

Pozdrav a vzpomínka

11.03.2025 v 23:13 Člen Aeroklubu Tábor natočil krásný film o sezóně na letišti

Ahoj a zdravím vás všechny na Čápák. Díky tomuto filmu jsem se vzpomínkami vrátil na důvěrně známá místa na letiště v Táboře. Znám ho jako aeroklubák z Hosína, ale hlavně, létal jsem z něj po tři roky jako práškař. Pak jsem tři roky pusobil na letišti v JH. Obě party mi přirostly k srdci a scházely mi když jsem pak létal v Písku. Práškařinu jsem dělal dvacet let a víc jak deset tisíc hodin mi dalo možnost nahlédnout do vzduchu, zažít tak krásno a někdy i krušné chvíle.  Mějte se dobře, ať se vám daří a létání ať vám přináší jen radost. Pozdravte Standu Jirmuse. Ladislav Pavliš  

Smekám

11.03.2025 v 8:52 Člen Aeroklubu Tábor natočil krásný film o sezóně na letišti

Film je pěkný! Líbil se mi, a také oceňuji, že autor přiznal AI na generování původního monologu. Když jsem porovnával svá videa a hlavně zvuk a jeho nechápal jsem, jak může být tak skvělý řečník a bez chyb, bez přeřeknutí, bez nosovek, sykavek a tp. Měl jsem z toho poci, že jsem lempl a že k dokonalosti mám daleko jako oblet celé zeměkoule. Díky, že to bylo vysvětleno. Už je mi lépe... Ještě by mi udělalo radost dozvědět se, který program to tak dobře umí. Také bych chtěl zlepšit svou tvorbu. Děkuji.

Film Sezóna

10.03.2025 v 10:40 Člen Aeroklubu Tábor natočil krásný film o sezóně na letišti

Ahoj, autorem snímku jsem já. Už nějakou dobu se takovým dílkům věnuju. Tohle je pokus o zachycení mého 20.roku za kniplem. Před deseti lety jsme s manželkou natočili dokument Lítání je můj život, který je také z Tábora a mapuje důvody, proč lidi na letiště chodí. V Sezóně jsem použil AI na generování průvodního monologu,myslím si že výsledek je lepší, než moje pokusy s vlastním hlasem 😀 . Diky za chválu, beru jí s pokorou,protože znám borce,kteří dělají podobné věci na daleko lepší úrovni. A doufám, že divákům spustil film takhle na konci dlouhé zimy abstinenční příznaky 

RE: Motor Catalic

10.03.2025 v 7:11 Turbovrtulový motor Catalyst získal certifikaci FAA: Revoluční turbovrtulový motor je připraven k sériové výrobě

Motor bude létat v Beechcraftu Denali - novém letounu - píše se to v článku. Servis bude jistě perfektní, protože je to GE. Myslím, že to je zcela nově vyvinutý motor po hodně dlouhé době.

Motor Catalic

08.03.2025 v 1:24 Turbovrtulový motor Catalyst získal certifikaci FAA: Revoluční turbovrtulový motor je připraven k sériové výrobě

Zastavte  dany motor na L410E20 nebo starsi Twinother na  zkusebni lety muzete vozit postu a ruzne zasilky a vyzkousite dany motor bez vetsich ryzik.Chce to odvazne investovat dany prototyp motoru vystavit intenzivnimu provozu ,aby se vychytali chyby , ktere se pri provozu urcite vyskytnou. Tim se proveri castecne zivotnost motoru a s vychytanyma chybama se muze co nejrychleji dostat k zakaznikum pokud cena a naklady na udrzbu budou prijatelne pro zakaznika. Timto zpusobem ho co nejrychleji dostanete na trh. Perfektni servis je podminkou. Chce to najit investory a skupinu srdcaru ktery tento projek uvedou v zivot. Jestli budete cekat ze vas nekdo oslovi bez danych zkusenosti o ktere se muzete vzdycky oprit, tak zakaznika ziskate spis nez o nejakych pohadkach ktere si kolem motoru vytvorite. Zakaznika bude hlavne zajimat na cem a jak dlouho to lita a veci kolem udrzby. Ten kompresni pomer 17:1 to je vec. Preji hodne stesti Standa

RE: Motor

07.03.2025 v 23:09 Turbovrtulový motor Catalyst získal certifikaci FAA: Revoluční turbovrtulový motor je připraven k sériové výrobě

Díky takovým projektům u nás zůstává cenné know-how a špičkoví odborníci, a to se počítá. Přejme motoru Catalyst úspěch!

RE: Motor

07.03.2025 v 22:45 Turbovrtulový motor Catalyst získal certifikaci FAA: Revoluční turbovrtulový motor je připraven k sériové výrobě

Pokud nebude mít nějaký zavažný problém, prosadit by se měl. Samotné zvýšení celkového tlakového poměru z cca 6 až 7:1 na 16:1 představuje podstatné zvýšení účinnosti a snížení spotřeby (asi až o 20%): https://en.wikipedia.org/wiki/Overall_pressure_ratio