Nejnovější příspěvky k článkům
RE: Další názorná ukázka "úspěšné" politiky vládní sebranky
27.03.2024 v 17:50 Novinka u Vietnam Airlines, společnost začne na podzim létat do Mnichova
"po ani molekule Ruského plynu se zjišťuje, ze ho sem jde 60%, / kdo si na tom mastí kapsu je samozřejmě obchodní tajemství/" Treba ho brať priamo od russa ako napr maďar. Akurát ho má maďar najdrahší široko ďaleko:-))))))
RE: Další názorná ukázka "úspěšné" politiky vládní sebranky
27.03.2024 v 9:23 Novinka u Vietnam Airlines, společnost začne na podzim létat do Mnichova
Josefe, ted se v tom opet nevyznam. Z Vaseho prispevku jsem pochopil, ze nase vlada je OPRAVDU ale OPRAVDU zla. Nemecka vlada je tedy zla nebo hodna? Kdyz skoncily mikrocipy tak asi taky zla (nebo minimalne hloupa), ale kdyz ti Vietnamci ted litaji do Mnichova, tak zase tak zla (nebo hloupa) neni, ne? Vzdyt Vy popirate i sam sebe ;) Ted vazne, ty duvody budou zcela prozaicke a logicke: Kazdy (vcetne Vietnamcu) radsi nakoupi lepsi sluzby za min penez a jeste s vidinou lepsiho budouciho zisku ;) Velikonocni dodatek k Josefovi (tomu nasemu, ne tomu svatemu): Potreba najit obetniho beranka (dnes tam vidim naseho premirera) a hodit na nej vsechna nase minula i soucasna selhani, je stara jako lidstvo samo ;) Vsem ostatnim se omlouvam za zcela neleteckou uvahu ;)
RE: Další názorná ukázka "úspěšné" politiky vládní sebranky
26.03.2024 v 20:58 Novinka u Vietnam Airlines, společnost začne na podzim létat do Mnichova
Bez jakéhokoliv zastávání se aktuální vlády: Vystrčil letěl na Taiwan v roce 2020 a s premiérem Vietnamu jednal o přímé lince 17. 4. 2019 tehdejší premiér Babiš. Oboje bylo jaksi za předchozí vlády. K těm mikročipům, Česko nikdy nebylo na špičce vývoje pokud jde o integrované obvody. Narozdíl od německa, kde se IC vyrábí již dlouho a (alespoň v tom západním) nebyla kybernetika dlouhé roky zatracovaná pavěda. Za aktuální situaci s nedostatkem kvalifikovaných lidí v oboru poděkujte vládám dávno minulým. Jinak spíš než konkrétní vláda v nějakém státě zajímá leteckou společnost předpokládané vytížení linky a s tím spojená návratnost. A ruku na srdce Mnichov je přeci jen lukrativnější letiště. Ústav pro uvádění románů na pravou míru
Další názorná ukázka "úspěšné" politiky vládní sebranky
26.03.2024 v 13:33 Novinka u Vietnam Airlines, společnost začne na podzim létat do Mnichova
Po velkém přátelstí s Tchaj-wanem, skončil podnik na mikročipy v Německu, po ani molekule Ruského plynu se zjišťuje, ze ho sem jde 60%, / kdo si na tom mastí kapsu je samozřejmě obchodní tajemství/ a po velkém "kamarádění" s Vietnamem skončí linka v Mnichově.
25.03.2024 v 22:45 Novinka u Vietnam Airlines, společnost začne na podzim létat do Mnichova
-lepsi sluzby letiste? -nizsi poplatky? -vice pravidelnych movitych zakazniku? -nebo vsechno dohromady?
25.03.2024 v 11:42 Novinka u Vietnam Airlines, společnost začne na podzim létat do Mnichova
Proc vubec neletaji do Prahy ? Se o tom pred kovidem psalo...
22.03.2024 v 14:48 Starship do třetice
je dosť ťažké hodnotiť úspech/neúspech pri metóde vývoja, ktorú používa SpaceX. Starship nie je raketa, ktorá sa po 20 rokoch vývoja, modelovania a skúšok subsystémov postavila na rampu s tým, že je 5-10% riziko neúspechu. Starship je raketa ktorá ide na rampu pri povedzme 50% riziku neúspechu. Inžinieri obrovskú časť premenných jednoducho odhadli, resp. nasimulovali s odhadnutými podmienkami. Primárnym účelom každého štartu je poslať megabajty dát za účelom spresnenia inžinierskych modelov. Keď raketa (neprekvapivo) zlyhá v hociktorej fáze letu, je to úspech alebo neúspech? Kto chce vidieť neúspech vidí neúspech, kto chce vidieť obrovské pokroky medzi štartmi, ten vidí úspech.
21.03.2024 v 23:14 Starship do třetice
S autorem máme rozdílné hodnocení letů Starship. U prvního startu šlo jen o test hrubé nedokonalé sestavy. Superheavy/Starship je raketa s největším počtem motorů v historii, největší, nejtěžší a nejsilnější nosič, jaký kdy člověk postavil. Už první let je správné hodnotit jako úspěch - raketové motory se zažehly, raketa vzlétla a krátkou dobu fungovala, řídící systém dokázal raketu dost dlouho řídit i s postupně selhávajícími motory. Raketa nebouchla hned na rampě a nikoho nezabila ani nezranila. Kvůli selhání motorů a řídícího systému nefungoval dost dlouho a rampa byla poškozená, nepodařilo se oddělit Starship a zapálit motory. Druhý start byl ale ještě větší úspěch a obrovský pokrok - rampa, motory, řídící systém, hot-staging. Superheavy při vzletu fungoval na 100%, zažehlo se a běželo všech 33 motorů po celou dobu vzletu. Došlo k oddělení Starshipu úspěšným hot-staging a motory se zažehly a fungovaly opět všechny, skoro po celou dobu funkce. Oba stupně splnily svou primární, základní úlohu - funkce dostatečná pro vynesení nákladu na orbitu. Teprve při druhé fázi, návratu, oba selhali. Jenže tohle od konce STS nikdo v takovéto velikosti nedělal, SpaceX získala obrovské zkušenosti a data pro další vývoj. Starship druhým letem ukázal, že dokáže vynést obrovský náklad na orbitu - srovnatelný úspěch s 1.letem SLS. Třetí let byl dalším úspěchem. Selhání při návratu je logické, všechny problémy nejsou známy, takže ani nemohou být ještě odstraněny. Pokrok v plnění cílů je ale opět velký. Kolik stojí start sestavy Starship, bez návratu, jako by to byl jednorázový nosič? Cca 200 mil. USD? Desetinu toho, co SLS? Starship ve spotřební verzi by už příštím startem mohl vyřadit SLS ze služby a nahradit ho. Jenže Musk chce víc, chce opakovaně použitelný systém, který bude fungovat, a téměř jistě ho na konci tohoto roku bude mít.
21.03.2024 v 18:41 Zlaté období pro L 410? Navštívili jsme továrnu Aircraft Industries
Ted nerozumim. Tim chcete rict, ze E2 - E Jets neni nahrada za ATR? E170 skoncila, protoze produkuji vylepseneho nastupce, ne proto, ze by pro to nebyl odbyt. Taky si necham vysvetlit ty odborove americke limity - Jako ze Amici kupuji neco co se jim nevyplati misto aby kupovali vyborne ATR se kterymi muzou litat polovicni rychlosti a niz? Firmu v krizi vždy podržel stát.: No, ano. Let/Moravan ale byl cely statni ;) To prece nemeni nic na tom, ze je dnes Embraer schopen vyrabet svetove uspesna letadla.
Stratolaunch
Včera v 8:01 Stratolaunch provedl první úspěšný letecký test Talon-1
Na jednu stranu je dobře, že letadlo má aspoň nějaké využití. Jenže počet letů je malý, malý zůstane i do budoucna, takže těžko mluvit o efektivním programu. Ramjety a Scramjety jsou dobré pro lety vysoko a vysokou rychlostí. Pro starty na orbitu jsou nepoužitelné - nemohou být 1. ani 3. stupňem nosiče, takže systém je extrémně komplikovaný. Stratolaunch je velký a vystoupá relativně vysoko, je ale pomalý. Vzhledem ke konstrukci a rozměrům není efektivní ani jako transportní letoun. Stačí drobné poškození nebo konec resursu motorů, nutnost velké investice (která se nemůže vrátit) a letoun skončí.