Jihoafrická společnost Airports Company of South Africa vyčlenila 1,17 miliardy dolarů na modernizaci letištní infrastruktury v zemi. Podrobnosti této budoucí investice představil na leteckém summitu v Johannesburgu tamní ministr dopravy Sindisiwe Chikunga. Má jít především o modernizaci, zvýšení bezpečnosti i komfortu pro cestující.
Podle odhadů IATA se očekává, že letecká doprava v Jihoafrické republice se plně vrátí na předpandemickou úroveň až v roce 2026. Například letiště v Johannesburgu ale patří k nejvytíženějším na celém kontinentu. I to se dočká modernizace ze zmíněné investice 1,17 miliardy dolarů. Jde o vůbec největší investici společnosti ACSA od příprav mistrovství světa ve fotbale v roce 2010.
Mezinárodní letiště v Johannesburgu se má konkrétně dočkat modernizace terminálů pro cestující, ale dojít má k i výstavbě terminálu zcela nového. Společnost ACSA chce podle vyjádření místního ministra dopravy vybudovat zcela nový terminál také pro cargo.
Druhé nejvytíženější letiště v zemi, Cape Town International, se dočká proměny svých terminálů a vzletové a přistávací dráhy. Zvýšit se má také kapacita pro vnitrostátní přílety, které počtově stále narůstají. Terminály se pak dočkají třech nových gatů či nástupních mostů.
Mezi „klasickými” modernizacemi se ale konkrétně v Jihoafrické republice již dlouho zaměřují také na nové technologie v letectví. Má tedy dojít i k rozvoji v oblasti dálkově řízených letadel
„Naše země byla jednou z prvních na světě, která v roce 2015 přišla se zákony a předpisy týkající se bezpilotních letadel nebo dálkově řízených systémů. V následujících letech si nemůžeme dovolit ignorovat výhody, které s sebou takovéto technologie přináší. Budeme pokračovat ve vývoji tohoto odvětví," uvedl jihoafrický ministr dopravy Chikunga.
Ministr dodal, že mimořádný úspěch v oblasti dálkově řízených letadel přišel v srpnu 2022, kdy Jihoafrická národní krevní služba (SANBS) získala licenci na dodávání krve právě tímto bezpilotním způsobem. To se stalo pro zemi průlomovým úspěchem. Vzhledem k tomu, že přibližně 32 % Jihoafričanů žije ve venkovských oblastech, které nejsou snadno dostupné po silnici.
Zdroj článku: Simple Flying