Po dvou letech od invaze na Ukrajinu jsou letecké společnosti a letadla z Ruska kvůli řadě sankcí značně omezeny v tom, kam mohou létat. Egypt je jednou ze zemí, kam letadla dosud létala bez větších omezení. Rusko ale do blízkovýchodní země přestane některá z letadel nyní nasazovat.
Minulý týden server RusTourismNews informoval o tom, že ruská Federální agentura pro leteckou dopravu požádala Aeroflot a jeho dceřinou společnost Rossiya Airlines, aby přestaly létat 27 letadly do Egypta. Toto číslo není náhodné, agentura pro něj má specifický důvod.
Letadla jsou totiž vlastněna společností State Transport Leasing Company (GTLK). Aktuálně 37 z jejich letadel (o 10 méně si aktuálně pronajímá právě Aeroflot a Rossiya) je v současné době předmětem sporu vedeného u Nejvyššího soudu Irské republiky. Ruská agentura tak nařídila, aby tato letadla až do odvolání nelétala do Egypta, a to z důvodu rizika, že by mohla být po příletu zabavena.
Mezi 37 letadly, které jsou předmětem sporu, jsou další provozovány dalšími ruskými dopravci, jako je Aurora, S7 Airlines nebo Yamal Airlines. Tito provozovatelé ale na dotčených linkách do Egypta tato letadla neprovozují, proto se jich zákaz netýká.
Nejvíce je tímto omezením zasažen Aeroflot, který provozuje 24 z 27 postižených letadel. Jde o deset Airbusů A320-200, čtyři A321-200, jednu A350-900 a devět Boeingů 777-300ER. Z údajů společnosti ch-aviation vyplývá, že celková velikost flotily ruského národního dopravce je v současné době 291 letadel, což znamená, že přibližně 8,25 % z její flotily již nemůže do Egypta létat.
Zbývající tři letadla, kterým Rusko až do odvolání zakázalo létat do a z Egypta, jsou Boeingy 737-800 společnosti Rossiya Airlines.