Nový model bude mít místo původních SaM146 motory ruské výroby PD-8. Ty však ještě musejí projít potřebnými testy, a i proto se první lety uskuteční později, než bylo plánováno.
Tyto nové motory již byly na nové proudové letouny instalovány, aktuálně se však čeká na povolení ke zkušebním letům, které musí dát státní výrobce, United Engine Corporation. Ještě v listopadu přitom ředitel UEC, Sergec Čemezov, v rozhovoru pro ruskou státní televizi sliboval, že první let s motorem PD-8 se uskuteční v prosinci.
Podle původních plánů měl být modifikovaný letoun SJ-100 certifikován do konce roku 2023. První letecká společnost, která ho měla zařadit do flotily, byl Aeroflot. Ten taky zřejmě první stroj po jeho dokončení převezme.
Výrobci tohoto letadla museli celkový vývoj urychlit v roce 2022, kdy začalo být jasné, že výroba základní verze Superjetu 100 není možná kvůli mezinárodním sankcím uvaleným na Rusko kvůli invazi na Ukrajinu.
První testovací let s prototypem, kde jsou postupně nahrazovány díly západní výroby, společnost United Airlines provedla na konci srpna minulého roku.