"Pro Lufthansu jde o strategicky logické rozhodnutí. Poprvé od roku 1995 objednává letadla Boeing 737," uvedl v tiskové zprávě předseda představenstva a generální ředitel Deutsche Lufthansa AG Carsten Spohr. Přibližně před 60 lety byla Lufthansa spolutvůrcem a prvním zákazníkem tohoto veleúspěšného modelu. "S novými, moderními, tichými a úspornými letadly 737-8 dosahujeme pokroku jak v modernizaci naší flotily, tak v plnění našich cílů v oblasti udržitelnosti," dodal Spohr.
Závazek k podpoře partnerských leteckých společností v oblasti udržitelnosti dodržuje také Boeing. Konkstrukce letounu 737 MAX snižuje emise o 20 % a má o 50 % menší hlukovou stopu ve srovnání s letadly starší generace.
"Náš obchodní vztah se společností Lufthansa Group vedl k řadě úspěchů, které změnily celé letecké odvětví, a jsme rádi, že se letoun 737 MAX vrací do flotily původního zákazníka, který jej uvedl na trh," nechal se slyšet také Stan Deal, prezident a generální ředitel Boeing Commercial Airplanes.
Lufthansa uvedla Boeing 737 na trh v roce 1967. Z první objednávky dostala od amerického výrobce celkem 146 kusů. Poslední dodávku pak obdržela v roce 1995, tehdy šlo o letoun 737-300. Poslední vyřazení řady 737 pak přišlo v roce 2016, kdy Lufthansa zahájila program modernizace flotily v rámci celé skupiny.
V posledních letech tak LH Group objednávala především širokotrupá letadla. Její současné nevyřízené objednávky zahrnují 34 letounů 787 Dreamliner, 7 nákladních 777-8 a k tomu 20 dopravních 777-9.