Letadlo C919 je výsledkem dlouholetých ambic Číny, která chce ve vzduchu konkurovat svým rivalům ze Západu a snížit tak závislost na zahraničních technologiích. Jde nicméně spíše o marketingový tah, jelikož většina součástek pochází od západních firem jako je Honeywell nebo Parker Aerospace. Čínské jsou například radary, křídla a samotný trup.
Stroj vyrobila společnost Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) a první komerční let proběhl už v květnu. Teď se uskuteční i první letecká přehlídka mimo pevninu. A to 16. prosince nad hongkongským přístavem Victoria Harbour.
Letoun navíc je od 12. do 17. prosince vystaveno na mezinárodním letišti v Hongkongu, kde se na něj může každý podívat.
Zástupce generálního manažera firmy COMAC Zhang Yujin už v lednu uvedl, že koncern přijal na letadlo C919 asi 1 200 objednávek. Zároveň uvedl, že do pěti let chce společnost zvýšit roční výrobní kapacitu na 150 strojů.
Comac C919 pojme až 168 cestujících s maximálním doletem 4 075 km ve standardní verzi a 5 555 km ve verzi Extended Range (ER). Z Hongkongu to spolehlivě stačí na pokrytí většiny Asie (ovšem ne Blízkého východu) a severu Austrálie, z Indie už by letadlo doletělo i do Dubaje. Rozměry jsou 38,9 x 35,8 x 11,95 metrů, motory CFM International LEAP-1C s tahem 31 000 liber pak letadlu přisuzují maximální rychlost 834 km/h a maximální vzletovou hmotnost 72 500 kg, resp. 77 300 kg ve verzi ER.