Během dvou týdnů leteckých testů provedl A400M pozemní i letové testy v jihozápadním a středním Španělsku včetně šesti shozů. Při třech z nich použil vodu a na dalších třech speciální hasivo.
"Otestovali jsme novou verzi, která zlepšila efektivitu shozu a zkrátila dobu vypouštění o více než 30 % ve srovnání s loňským rokem, a to v kombinaci s rychlou montáží nového systému," uvedl v tiskové zprávě Airbusu Jean Brice Dumont, vedoucí oddělení vojenských leteckých systémů společnosti Airbus Defence and Space.
Hasičská souprava je v montáži roll-on/roll-off a nevyžaduje tedy úpravy letadla. Proto je kompatibilní s jakýmkoli letadlem z flotily A400M. Voda nebo jiné oheň zpomalující prostředky jsou uloženy v nádrži v nákladovém prostoru letadla a pomocí mechanické páky se otevřou dveře tak, aby voda mohla vytéct vypouštěcím potrubím. Maximálně je konstrukce schopna vypustit 20 000 litrů při jednom použití.
Nádrže lze naplnit za méně než 10 minut pomocí standardních vysokotlakých čerpadel. A400M se vyznačuje také schopností vzletu a přistání z krátkých a nezpevněných drah.
Během testovacích letů se zapojila také 43. hasičská letka španělského letectva, aby se technicky podílela a ujistila, že modernizace stroje má co nabídnout pro potenciální provozovatele.