Air Serbia v současnosti nabízí cestujícím široké služby, létá do více než osmdesáti destinací a má k dispozici 22 vlastních letadel a osm strojů v pronájmu.
Zástupci aerolinky by ale chtěli expandovat víc, a to i proto, že letecká doprava zažívá po období epidemie covidu-19 opětovný růst.
Společnost sice nehodlá agresivně zvyšovat počet destinací, do kterých létá, chce ale posílit svou flotilu. V dlouhodobějším horizontu by mohl stoupnout počet jejích letadel až na padesát strojů, jež by obsluhovaly přibližně sto destinací.
Air Serbia by tak fungovala na základě modelu síťového dopravce s přestupním bodem v srbském Bělehradě. V současné době se zaměřuje na to, aby zvýšila frekvenci létání do stávajících míst.
S tím je spojený i pronájem většího množství letadel Embraer 195 od řecké firmy Marathon Airlines. Tyto letouny mají vyšší kapacitu než vrtulová ATR 72-600, jež patří do flotily Air Serbia, a zároveň disponují menším počtem sedaček než Airbusy A319. To je pro síťového dopravce zásadní – jde u něj o vyšší četnost spojení, která je důležitější než kapacita cestujících. A má to také další výhodu.
"Na rozdíl od jiných dopravců, kteří sází na nová letadla, se společnosti Air Serbia díky této strategii podařilo vyhnout například problémům s motory, které nyní působí vrásky dopravcům, co ve velkém vsadili například na nová letadla rodiny A320neo", uvedl generální ředitel Air Serbia Jiří Marek.