Airbus si klade vysoké cíle, od roku 2026 chce opět vyrábět 10 letadel A350 měsíčně

16.11.2023 5 příspěvků

Airbus se hodlá po období pandemie covidu-19 a s ní spojenou krizí vrátit na vyšší stupeň produktivity ve výrobě letadel. Vzhledem ke stále vyšší poptávce chce od roku 2026 znovu vyrobit až deset letadel typu A350 měsíčně. Dodávky letadel přitom zvýšil už letos a jeho tržby se zvedly o desítky procent.

Airbus A350-900 ve verzi pro Lufthansu
Airbus A350-900 ve verzi pro Lufthansu (Zdroj: Airbus)

Období pandemie před lety utlumilo leteckou dopravu i poptávku po výrobě nových komerčních letounů, to se ale znovu mění. V poslední době se vše vrací do starých kolejí a létání je opět na vzestupu, na což hodlá reagovat i Airbus.

Jeho zástupci chtějí od roku 2026 vrátit výrobu letounů A350 na období před covidem-19 a vyprodukovat tak až deset strojů tohoto typu měsíčně.  

K postupnému navýšení by mělo dojít už dříve. Počítá se totiž s tím že na konci roku 2025 vyjde z továren devět letadel typu A350 za měsíc. „Pokračujeme v pokroku v našem operačním plánu v globálním prostředí, které je stále složitější,“ uvedl generální ředitel Guillaume Faury s tím, že poptávka je stále silnější. Ve čtvrtek například společnost oznámila, že na dubajském veletrhu navýšila dohodu s Emirates o patnáct kusů A350-900. Dubajská aerolinka tak aktuálně čeká na 65 těchto širokotrupých strojů. O den dříve si objednaly dalších 11 kusů i Ethiopan Airlines. Aerolinka tak dostane 33 strojů, z toho čtyři budou verze A350-1000.

V roce 2019 Airbus vyprodukoval 112 letadel A350 ročně, po vypuknutí pandemie se výroba výrazně snížila. Letos by měl dodat celkem 720 komerčních letadel různých typů a už za prvních devět měsíců na produkci hodně vydělal. Tržby za dodávky komerčních letadel stouply o desítky procent. 

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Etiopie

16.11.2023 v 15:24 Vaclav

 "O den dříve si objednaly dalších 11 kusů i Ethiopan Airlines".

Recnicka otazka: Kolik 350tek objednalo CSA?

Pokud chcete letat moderni stroje, bezte letat do Afriky. Tady v zachranenych Linich jich moc litat nebude. 

Odpovědět

RE: Etiopie

19.11.2023 v 9:32 Roman

To je bohužel obraz českého letectví, zapadá to do dekadentního obrázku zašlé slávy celé naší země. Pilot se buď nechá vykořisovať u jediné aerolinky, co má v Čechách velká letadla a nechá se za českou mzdu prodávat jako laciná pracovní síla do ciziny, zatímco ty dovolenkové lety z Prahy létají Bulhaři, nebo rovnou do té ciziny půjde a třeba se dostane i na moderní a dálkovou flotilu. Vzhledem k brutálním vyhoření a fluktuaci zaměstnanců té společnosti bych řekla, že B) je správně..

Odpovědět

RE: RE: Etiopie

20.11.2023 v 19:24 Pavel

Jaká zašlá sláva? Máte se tady špatně? To pořád někdo musí bééékat.

Odpovědět

RE: RE: RE: Etiopie

21.11.2023 v 13:09 Vaclav

Naopak, mame se jak prasata v zite, na to co dnes umime a delame ve srovnani se svetovou konkurenci :)

Ale prase neni zavodni kun, orel, lev, ani delfin.

Odpovědět

RE: RE: RE: Etiopie

21.11.2023 v 14:02 Vlado

tak tak, totálny úpadok je v tej ČR:-) najviac plačú tí, čo po tom plači naskočia do auta, aké nikdy predtým nemali, odvezú sa do baráku, aký predtým nikdy nemali a cestou si nakúpia haldu žrádla, akú predtým nikdy nežrali. A tí šťatnejší sa ešte preletia na nejakom tom Cirruse, či Cessničke s glass cockpitom.:-))))Dekadencia na n-tú.:-)))))

 

Odpovědět

Přidat komentář