Pieta v Žatci. Vzpomínku na letce zastínil proslov Václava Vaška

19.09.2023 31 příspěvků

Památník letců v Žatci se stal svědkem neočekavaného vývoje piety. Václav Vašek, předseda spolku Českého svazu letectví, při přípomínce Dne letectva a výročí odhalení památníku ve svém proslovu nezapomněl ani obsáhle okomentovat aktuální politickou situaci. Vaškova kontroverzní rétorika poté přinesla dohru s Armádou ČR.

Tradiční pieta v Žatci
Tradiční pieta v Žatci (Zdroj: 4. brigáda rychlého nasazení)

Pietní údalost se každoročně koná v Žatci u kruhového objezdu v Podměstí, kde se nachází pomník určený československým letcům z druhé světové války. Letošní pieta se konala 14. září a své projevy zde přednesli Václav Vašek, bývalý vojenský a dopravní pilot, a Jan Štěpánek, generál 4. brigády rychlého nasazení Žatec. Právě proslov prvního jmenovaného vyvolala značnou kontroverzi, která strhla pozornost z piety na osobu Václava Vaška.

Vašek ve svém proslovu kritizoval především vládu Petra Fialy, ale zmínil i Andreje Babiše. Také zpochybnil pomoc Ukrajině ve válce s Ruskem, když navíc označil prezidenta i vládu za válečné štváče. Svůj proslov doplnil zmínkou o situaci kolem letiště v Líních, kdy dal najevo svůj neutuchající zápal pro zachování letiště. Podobu Vaškova proslovu si můžete přečíst zde.

Reakce Armády České republiky, jejíž vojáci drželi na pietě čestnou stráž, na sebe nenechala dlouho čekat. Generál Řehka na sociální síti X (dříve Twitter) tři dny po pietě uvedl, že Armáda ČR ukončuje veškerou spolupráci s Českým svazem letectví a nebude nadále podporovat jeho aktivity.

S Vaškovým proslovem nebyla nespokojená pouze Armáda, ale i Jan Hančl, autor památníku. Ten se pro Seznam Zpraávy vyjádřil následovně: „Má právo (Václav Vašek, pozn. red.) si říkat, co chce, ale ať si k tomu udělá svůj mítink a nezneužívá pietu. Hnusným způsobem se odvolával na letce a celé to bylo naprosto jasně protievropské, proti NATO a proputinovské".

Naopak starosta Žatce Radim Leibl (ANO) Seznam Zprávám sdělil, že Vaškovo řečnění nepřekročilo hranice, aby se město rozhodlo od piety distancovat. Samotný bývalý stíhač a také bývalý velitel 11. stíhacího pluku a poté i velitel letiště Vašek popírá, že by měl prokremelské názory a argumentuje tím, že má svobodu říkat své názory a že jedinému, komu se proslov nelíbil byl autor památníku.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Aktuality


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Projev

20.09.2023 v 13:59 Saťák

To tedy pan Vašek nemá pravdu. Projev byl vysloveně v duchu proruských projevů na Václaváku a mě se tedy vůbec nelíbil. Považuji ho za dehonestaci pietní akce. A myslím si, že kdyby ho slyšeli piloti hrdinové ze 2. SV, tak by mu to dali pořádně najevo.

 

Odpovědět

RE: Projev

20.09.2023 v 17:15 Petr

Naprosty souhlas. Pan Vasek je minulym rezimem prilis poznamenany a tezko se asi byvaly pilot armady Varsavske smlouvy srovnal se vstupem nasi zeme do NATO a zrejme i polistopadovym vyvojem vubec. Ackoli si ani po listopadu 89 vubec nezil spatne. Pro nej "stare dobre casy" jsou pryc a zrejme nastala starecka zatrpklost a nadavani na vse. Osobne nejsem presvedcen ani o tom, ze by clovek, ktery tezil z minuleho rezimu, byl v takove oblibe u veteranu z II. svetove valky, ktere ten stejny rezim semlel a kdo neutekl, skoncil v nejakem lagru a kriminale a po propusteni dostal spatne placenou podradnou praci. Do listopadu 89, tedy v dobe, kdy pan Vasek branil v MiGu nase socialisticke nebe proti zapadnim imperialistum, se tito hrdinove schazeli spise v ustrani a teprve po revoluci jsme je mohli spatrit na verejnosti a na vlastni oci. Nemyslim si, ze by si je pan Vasek mel brat do ust a vypravet, jaci ze to byli jeho kamaradi! Teprve jiny pan Vasek je plne rehabilitoval a na sklonku jejich zivota se jim tak dostalo podekovani za jejich hrdinstvi. Pane Vasku ze Zatce, vy uz radeji nikdy a nikde na verejnosti nic nepronasejte!

Odpovědět

Z pilota hlupakem

21.09.2023 v 9:35 Radek

Je hrozne, jak se z odvazneho pilota slouzicimu vlasti a pak spolehlive prepravujiciho cestujici stane takovy hlupak. Kombinace vysokeho veku a popleteneho mysleni? Rusko a Putin uz pred valkou rekli, co chteji - ziskat uzemi sovetskeho svazu, ovladat vychodni evropu, hrat si na velmoc. Mezi nepratele nas pocitali driv, nez valka vypukla. Odporna ruska agrese proti Ukrajine je srovnatelna s utokem Hitlera na Polsko, vrazdeni a znasilnovani ukrajincu, utoky na civilni obyvatele, masove kradeze. Vasek u me skoncil, potkat ho, plivnu mu do ksichtu.

Odpovědět

RE: Z pilota hlupakem

24.09.2023 v 23:43 Mav

Pane Radku, kde jste byl, když nad naším územím vracely se Americké B-52 s prázdnými pumovnicemi vždy kolem 5té hodiny ranní. Vracely se, zanechajíc z každého náletu desítky mrtvých civilstů - Srbů. Vídával jsem je, za jasného ranního jitra. mají specifické kondenzační sledy. Styděl jsem se za to, a národu, který stovky let svojí krví chránil naši enklávu od Muslimské poroby, a jenž se odmítlnul podílet na naší okupaci v roce 1968, jsem se v duchu omlouval. Již v té době jsem začínal tušit, že budou-li generálové NATO takto postupovat k ruským hranicím, nakonec z toho bude Válka. To jsem ještě netušil, že paní Allbrightová a Spol si Kosovské zdroje zprivatizují, a na kosovcích budou vydělávat. Když se jí naši novináři zeptali, jak je možné, že prodala část kosovského telekomu, tak jim bez odpovědi naštvaně utekla. Manželce jsem říkal, všichni horujete pro Biddena. Je to klan plynařů, a na Ukrajině mají zainvestovány 3,5 miliardy dolarů na krakování zemního plynu pod Donbasem. Bushovci jsou klan olejářů.  Trump je obchodník v hotelnictví a spol - ze jeho prezidentování nebyla ani jedna válka. Řekl jsem jí, jestli nevyhraje Trump, ale Bidden, bude válka s Ruskem. Také jsem nevěříl, že tam rusové vlítnou.  Říkal mi jeden rus, že Putin sedí na hřbetu tygra. není neomezený vládce, stejně tak, jako Bidden. Za nitky tahá, mimo jiné, i vojensko-průmyslový komplex na obou stranách, včetně generality. Svět není černobílý, je šedivý.  Pan Vašek řekl, co řekl. Má na to plné právo. Rusy vůbec nemusím. ale ani Němce, Brity, francouze, Amíky. S námi - malými národy, si akorát vytřou, a po použití zahodí. Takoví jsou, byli, a budou.  Doporučuji Vám nastudovat spisy Masarykovy, Benešovy, diplomatickou poštu z našich velvyslanectví mezi 1 a 2 WW, z druhé stany například fašistického lidoveckého novináře Krychtálka o jeho působení v Rusku, atd. Aby jste byl, alespoň trochu v obraze.  Pan Václav Vašek má plného práva říkat to, co říká. Je vzdělán v oboru vojenském, má vojenské, strategické myšlení, kterého nám, obyčejným civilům, kolikrát chybí. On vozil po světě našeho Presidenta, pana Václava Havla. A s ním, při těchto cestách, poznal mnoho z globální politiky. Ví daleko více nežli my, o co se tu jedná. Zeptejte se v Praze, proč pan President Václav Havel na samotném sklonku svého života řekl: zneužili mě, a koho tím myslel.  Doufám, že až plivnete do obličeje Panu Václavu Vaškovi, dostanete to, co si zasloužíte, tomu chlapovi nesaháte ani po kotníky, a svým rozhledem ani po nehet malíčku jeho nohy.

Odpovědět

RE: RE: Z pilota hlupakem

26.09.2023 v 22:22 Joseph

Jen poznámka: Václav Vašek pana prezidenta Havla po světě nevozil. Prezident v té době létal s letadly tzv. vládní letky, tam nikdy pan Vašek nelétal. 

Odpovědět

Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor - zatím ještě - pan Vašek to udělal a to je "hrozné" !!!

21.09.2023 v 17:12 josef

Jak se zde ukazuje někteří už nejsou schopni to akceptovat, natož se zamyslet nad varováním o ohrožení suverenity ČR a zatažení státu do válečného konfliktu, které v projevu zaznělo.

Odpovědět

RE: Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor - zatím ještě - pan Vašek to udělal a to je "hrozné" !!!

22.09.2023 v 10:12 igi

typická ukážka totálne prekrúteného chápania práva na názor. Áno názor môžete mať - pána Vaška neprišla za jeho názor zobrať polícia ani mu o polnoci nezaklepali tajní na dvere. Ako bývalo zvykom za režimu, ktorý pánovi Vaškovi zjavne neprekážal, zatiaľčo demokracia a spojenectvá s inými demokraciami mu trhajú žily.

Avšak keď máte názor, ste zaňho aj zodpovedný. Musíte byť pripravený že Vás za Váš názor budú kritizovať, že s Vami nebudú súhlasiť, a že s Vami nebudú chcieť mať nič spoločné, že vám zrušia účet na sociálnej sieti apod. To je totiž ich názor. Áno presne tak, aj oponenti Vášho názoru môžu mať názor. To je pre mnohých zjavne veľmi prekvapivé, keď každú takúto reakciu hneď s veľkým krikom označujú za cenzúru.

Nie je to cenzúra, len nepochopenie že názor naráža na iné názory. 

 

Odpovědět

RE: RE: Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor - zatím ještě - pan Vašek to udělal a to je "hrozné" !!!

22.09.2023 v 14:32 RR

Máte dost ubohý pohled, IGI. Právo na názor ve vašem pojetí vede k tomu, že společnost se bude dále rozdělovat a radikalizovat a rezignuje na hledání kompromisu a vyvažování různých zájmů. Protože kritizovat názor druhého sice může být konstruktivní pro všechny strany, ale "nechtít s druhým pro jeho názor mít nic společného" a "rušit účty na sociálních sítích", jak tvrdíte, že může být legitimní reakce, to už bohužel není konstruktivní snaha o porozumění, je to jen vztekání se děcka, že není po jeho. Právo na názor ve vašem pojetí je jako svoboda projevu za Husáka (o svobodě po projevu se nic neříkalo). Vůbec byste neměl řešit právo na názor. Je to ostatně dost pohrdavé, přiznávat někomu právo na něco, co mu stejně nemůžete vzít. Správně byste měl řešit, zda jste schopen respektovat názor druhého a respektovat, že jej projeví.

Dokonce jsme se tu od Radka dočetli, že panu Vaškovi plivne do ksichtu. No bravo, demokrati. Nevím ostatně, proč se oháníte demokracií, to nemá s tímto nic společného. Demokracie předpokládá, že existuje více zájmů a tedy více názorů na to, jak by měl stát postupovat. A že při těchto střetech se postupuje kultivovaně, je snaha o porozumění protistraně. A hlavně, že většina, která vyhraje (to jsou momentálně předpokládám příznivci současné vlády), respektuje menšinu a nesnaží se ji zničit, umlčet. Pak by nastal ten pravý konec demokracie. Proč tedy umlčovat pana Vaška? Máte snad strach, že by se k němu mohl někdo přidat a mohla by jich být většina? A že by pak s Vámi nechtěli mít nic společného a rušili by Vám účty na sociálních sítích, jako považujete za legitimní to udělat vy jim?

Já bych navrhoval hlavně nesvinit diskusi na tomto webu politickými debatami. S lidmi, kteří plivají do ksichtů a distancují se od druhých coby zlých/hloupých/pomýlených, tedy horších, než jsou oni sami, to stejně nemá cenu. Bez respektu k protistraně z toho bude jen štěkání ratlíků a toho máme už dost. Lze jen prohlubovat nenávist jedné strany ke druhé. Nechte to na jiné servery, tohle byl web o letectví.

Odpovědět

RE: RE: RE: Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor - zatím ještě - pan Vašek to udělal a to je "hrozné" !!!

23.09.2023 v 12:06 Igi

No vidite, poviem svoj nazor a hned reagujete ze som ubohy. Slapete si po jazyku.

To co hovorite nie je pravda. V europskych krajinach su niektore nazory dokonca zakonom zakazane. Nemozete popierat zlociny nacizmu, nemozete propagovat hnutia potlacajuce ludske prava a slobody (a je dost zvlastne ze komunizmus sa postihu vytrvalo vyhyba, co ma zjavne neblahe nasledky). Historici a psychologovia totiz uz davno odhalili ze tie najvacsie zverstva zacinaju "nazormi" a pre spolocnost je lepsie niekde obmedzit slobodu slova, nez cakat az slova a nazory zacnu zabijat.

Na to sa dnes v dobe socialnych sieti a anonymnych uctov jaksi zabuda. Kazdy hulaka ze ma pravo na nazor, a dozaduje sa aby jeho nazor videl uplne kazdy, a to zadarmo. Ked sa tak nedeje alebo mu niekto oponuje, hned narieka o cenzure. Co je obzvlast komicke pocuvat od fanusikov komunizmu alebo nahnedlych ultrapravicakov, hnuti zalozenych na totalnej cenzure a prenasledovani oponentov.

Odpovědět

RE: RE: RE: Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor - zatím ještě - pan Vašek to udělal a to je "hrozné" !!!

24.09.2023 v 3:50 Honza

Mluvíte o respektu k protistraně a Váš příspěvek začíná invektivou "máte dost ubohý pohled". To mluví za vše... Už jen tímto jste se sám o respekt připravil. Další už jsou jen v podobném duchu manipulativní soudy.

Hlavně tohle byla pieta letcům z II.světové války, současná situace na takovou akci jistě nepatří.

Odpovědět

RE: Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor - zatím ještě - pan Vašek to udělal a to je "hrozné" !!!

24.09.2023 v 21:24 bořivoj

Můj předešlý příspěvek k této diskuzi byl zjevně "nekoformní", tedy nebyl uveřejnen.

Děkuji tedy těm, kteří se pana Vaška zastali. Jeho názory jsou pohledem mladé WOKE generace nepřípustné. To však nic nemění na realitě. Kdo se neumí podívat na historii očima opravdu otevřenýma, přečíst si opravdovou knihu...nejenom elektronický, resp. AI výcuc co tam je napsáno, má bohužel nutnost si tu historii zopakovat. Nemylme se, není to tragedie a pak fraška..vždy to tragedie bude. Tm víc, čím zaslepenější je nová generace.

Přeji si, aby plivači a zhrozenci si opravdu vytáhli palice z vlastních zadků a trochu se zamysleli nad tím, co řečeno bylo. A nevidím tam nic proruského.

Protože pokud si to neumíte slovesně rozebrat..chyba našeho střadního školství...pak

Takže slovy pana Palečka: Nezávidím Vám že jste mladí

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor - zatím ještě - pan Vašek to udělal a to je "hrozné" !!!

25.09.2023 v 10:59 Václav

Ja si myslim, ze nebezpecne nazory, pokud se pronaseji verejne a opakovane, maji byt trestne. V padesatych letech v zapadnim Nemecku, pokud by nekdo verejne propagoval myslenky NSDAP, napoprve by zaplatil pokutu a napodruhe by dostal podminku a pokud by ani to nepomohlo, sel by jednoduse sedet na par mesicu. A bylo by to spravne. U nas lecjaky zhrzeny tluchuba, co byl za komousu na vysluni, muze propagovat nenavistny a nebezpecny nazory (jakoze v ramci svobody slova) a nic se mu nestane. A jeste urazi ostatni slovy o cenzure, kdyz se jim to nelibi. A to neni spravne. Svoboda slova (a cinu) konci tam, kde vznika nebezpeci pro jednotlivce, nebo pro spolecnost.

Odpovědět

Pravo na nazor

25.09.2023 v 9:19 Radek

Pravo na nazor ma kazdy, jejich verejne vytrubovani uz ale podleha kontrole - propagace nasilnych ideologii nebo nasili proti skupinam obyvatel a dalsi jsou omezeny nebo trestne stihany, i pomluvy jsou stihatelne. Vasek zneuzil svoje vystoupeni a misto ucteni pamatky hrdinu prezentoval svoje vlastni deformovane nazory na hrane vlastizrady - napomahani nepriteli je zlocin a Rusko rika, ze Cesko je jeho nepritel. Kdo podporuje zlocinny rusky rezim je sam zlocinec a zadnou uctu si nezaslouzi, at uz to dela z vlastni blbosti, ubohosti nebo pro prachy.

Odpovědět

Jak říká klasik: Pro hlupáka, každý hlupák

29.09.2023 v 11:13 Michal

Václava "Wendyho" Vaška si velmi vážím. Za každého režimu dokázal bojovat s malými čecháčky tím že se nebál říkat jim pravdu do očí, čímž proti sobě popuzoval nejen ony gaučové hrdiny z plebsu co se velkohubě chvástají jak by mu to vytmavili, kdyby ho potkali, ale i rádoby elity národa, co si jen kompenzují své nejrůznější mindráky.

Je smutné, že i národ s tak hroznými zkušenostmi z padesátých let, prožívá období mccarthismu, kdy jsou lidé, kteří se opováží vyjádřit názor jenž vybočuje ze stádovitého mainstreamu, ostrakizováni, osočováni a nebo dokonce označováni za vlastizrádce. Jednou si za to naši potomci budou ťukat na čela...

Odpovědět

RE: Jak říká klasik: Pro hlupáka, každý hlupák

04.10.2023 v 15:09 Mav

Skvěle Řečeno!!!

Odpovědět

Trolí farma?

01.10.2023 v 8:41 Pepa

Armáda proruských trolů koukám dorazila i na Aeroweb, mezi letci totiž není tolik hlupáků, kteří by se mohli nechutného zneužití pietní akce k hlásání propagandy agresora zastávat :).

Odpovědět

re. trolí farma

01.10.2023 v 17:21 bořivoj

Kolik ti je? Pepo?

Zkus si něco přečíst, ne jen comics o mickey mausovi..zjistit si co je/byl mccarthismus v americe  a co byla 50-60 tá léta v této bohem opuštěné kotlině (a ostatně celém východním bloku), to by možná vytáhlo tvoji hlavu z vlastního zadečku. I u ostatních podobně smýšlejících, avšak nevědomých Tvých souputníků by to asi pomohlo. To hledání třídního nepřítele se nám vrací..

no hlavně, že zatím nemáme ty pracovní a nápravné tábory a ze zaměstnání se opravdu nevyhazuje pro liberální a správně narativní názory.... snad to ještě nějakou dobu vydrží.

"do 30-ti levičák je módní, pak se jedná o zamrzlou pubertu" W.Churchilll

Odpovědět

RE: re. trolí farma

02.10.2023 v 15:46 igi

co ma spolocne mccarthizmus so smutnym faktom dnesnej doby, ze hybridna vojna sa vedie na internete, v petrohrade su prigozinove trollie farmy a socialne siete su zamorene tisickami falosnych uctov, v zasade prudko proruskych? Keby som to nevidel v mojom najblizsom okoli, neveril by som co taketo posobenie dokaze narobit v hlave cloveka, ktory bol kedysi celkom pricetny.

Dnes mi posiela hoaxy na kazdy den jeden, a nenecha si vyhovorit ani ocividne hluposti ako Mesiac cez pol oblohy. Proste uplne zatiahnuty zaves, visi si na svojich dezinfozdrojoch ako fetak na kokaine.

Pokial clovek odmieta reflektovat preukazatelne fakty a uplne obracia na hlavu udalosti, ktore sam prezil a musi vediet ako prebehli, tak nejde o nejake slobodne vyjadrovanie nazorov. To je cielene a profesionalne vymyvanie mozgov.

A proti tomu mame pravo sa branit. A ani borivoj ani nikto iny nam to pravo nezoberie. 

btw. ked spominate mccarthismus, preco nespomeniete aj zavlecenie celej vychodnej europy do komunistickeho bloku? To sme si tej slobody slova teda uzili, na 40 rokov...

Odpovědět

RE: re. trolí farma

02.10.2023 v 16:25 Vlado

Tie tábory predsa máme v Rusku a vyhadzuje sa tam za názor rovno z okna😀.

Schválne som si prečítal cely príhovor kritizovaného pána a v klude sa dá konštatovať , že sú to výplody frustrovaného seniora s typickou prímesou stredoeurópskeho alibistickeho nacionalizmu. A áno, spoločnosti v postsocialistických krajinách su hlboko a trvalo rozdelené, keďže časť spoločnosti je zaseknutá niekde v ČSSR a časť pozerá smerom do vyspelej Európy. 

 

Odpovědět

RE: re. trolí farma

02.10.2023 v 22:37 Vaclav

Borivoji, me je 50 a podepsal bych, co napsal Pepa o te trolli farme. Jen bych s nim polemizoval o inteligenci letcu - je mezi nami uplne stejne procento hlupaku, jako v jakekoli jine skupine ;)

U starych letcu, co litali za komousu, mozna dokonce neco nad prumerem, protoze ti, co se jim komousi moc nelibili, vetsinou byli od litani vyhozeni, a to byli radi, ze nesli sedet, jak mi vypravel muj inspektor LAA.

Cest vyjimkam.

Tesim se na reakce ;)

Odpovědět

re: trolllí farma

02.10.2023 v 17:54 bořivoj

Ale chlapci milení, přece neříkám, že v rusku je všechno to nejlepší, dokonce ani nevyvracím názory o tom, že když v rusku nechceš čaj, tak vypadneš z okna...jak se říká, jiný kraj, jiný mrav...

pouze reaguji na to, že v rámci demokratické diskuze prostě nejste schopni akceptovat to, že jsou zde lidé, kteří s přehledem svého ne středního, ale ještě ne vysokého věku, umějí pojmenovat problémy této "liberálně demokratické" společnosti.  A liberálne demokratičtí diskutéři se mohou pominout z toho, že americký mc Carthismus a nové eurounijní kádrování ve smyslu hYbridní válka ruských webů je jedno a to samé??

Přiznej se ty šmejde, že ukrajina nevyhrává, my tě ukřižujeme... naše realita dnes

Přiznej se, soudruhu (US) , že je ti sympatická myšlenka socialismu, my tě ukřižujeme..

50-tá léta v USA

Přiznejte , Milado Horáková, že nesouhlasíte se socialistickým směřováním naší republiky....a my vás rovnou pověsíme, i když jste se nepřiznala....

to byla ta 50-tá léta....a když si už vytáhnete hlavu z vlastních řití , možná se zamyslíte....

děkuji za to, že se o to zamyšlení alespoň pokusíte, než Vám samou záští zčervená pohled na okolní svět

 

 

Odpovědět

RE: re: trolllí farma

03.10.2023 v 14:22 igi

tak pomenujte niekoho konkrétneho, kto odvisel za názor že ukraina prehráva, alebo kto v USA dostal kreslo za sympatie k socializmu. 

Pretože Milada Horáková odvisla. Nezrušili jej účet na facebooku, naozaj odvisla.

Dokážete pochopiť ten rozdiel? Zdá sa že nie. Robíte zo seba ukrižovaného mučedníka za to, že Vaši kritici verejne vyjadrujú svoj názor rovnako ako Vy, ako malé dieťa ktorému zoberú hračku. 

Znova - Vy máte právo  na názor. Neodvisli ste, ani Vás nikto nevyšetruje, dokonca Vám tá liberálna demokracia dáva zadarmo všetky možné prostriedky aby ten Váš antiliberálny antidemokratický názor bolo počuť čo najďalej. Jak ten náš šašo Dany Kollar, čo vedie dezinfovojnu proti západu - odsťahovaný v Londýne. 

Napriek tomu sa tu hráte na neviemjaký odboj, a ešte máte tú drzosť prirovnávať sa k obetiam totalitných politických procesov. Neviem či môže existovať trápnejšie a ohavnejšie oplúvanie národných dejín a ich skutočných obetí.  

Odpovědět

RE: re: trolllí farma

04.10.2023 v 9:26 Vaclav

Borivoji, urazet oponenty kvuli veku, a hlave ve spodni casti zad, je mile, nemate tam neco silnejsiho :)

Dal jsem si zalezet a precetl cely ten projev byvale gumy Vaska u toho pamatniku: Je to fakt sila. Nadavani na soucasnou vladu, Zapad, mladou generaci a celkovou zhrzenost jsem ocekaval, toho slycham v hospode od podobne zhrzenych a vseobecne nasr..ych lidi dost. Co me ale opravdu zarazilo bylo, jak skutecne Hrdiny nazyva kamarady. Az se tenle normalizacni honibrk (on nebyl jen vojensky pilot, on byl velitelem kdeceho az do urovne divize, byl na gen stabu - on se jen nevezl, on marxismus-leninismus musel zrat a prosazovat!) - tak az se tohle vycurane individuum potka na druhe strane s Fajtlem, Perinou, Janem Wienerem, kteri bojovali proti nackum stejne jako proti komousum - co mu asi reknou....

Odpovědět

RE: RE: re: trolllí farma

05.10.2023 v 12:02 JQ

...čo by mu vraveli, normálne mu dajú do držky.

Odpovědět

Nenávistní zombies k projevu Václava Vaška

03.10.2023 v 9:48 Filip

Nenávistní zombíci.

Je předpokládatelné, že se na projev Václava Vaška sesypou nenávistní zombies jako na flákotu zhnilého masa někde v temném koutě.

Jsou to převážně lidé, kteří si neváží sami sebe ba se kolikrát i nenávidí z mnoha důvodů. Mohli bychom je pojmenovat: Nedostatek zdravého úsudku, potřeba se začlenit do stáda, hnít v teplíčku a nevyčnívat, strach o sebe a rodinu a mnoho dalších příčin.

Abychom pochopili závěr, je potřeba začít od začátku: Jsme svobodné bytosti, které jsou již od školky, školy, střední školy až po univerzity manipulováni v rámci mnoha různých programů státem. (MK ULTRA) Stát je organizované násilí sloužící vládnoucí třídě, spolku, sektě, diktátorovi - v každém státu, unii, společnosti je to trochu jinak, ale v podstatě je to podobné a jde o stejný princip. Někde je více domnělé “svobody“ někde méně.

Již od útlého dětství Vás tato vládnoucí skupina prostřednictvím státu nebo jiného útvaru, nařízením rodičům, vyhláškami, nařízeními a jinými prostředky manipuluje ve svůj prospěch a ten je, abyste pro ně otročili, byli zdroji energie jako monočlánky, baterie, aniž byste si to uvědomili- tedy otročili s úsměvem a rádi za mrzké pseudohodnoty vyřvávající na Vás z kdejakého nosiče informací to, že musíte mít každých pět let nové auto, hodinky, chytrý špionážní mobil, dovolenou na lyžích a u moře a tak. Skutečné hodnoty, jako pitná pramenitá neupravená voda, čistý vzduch bez přidaných chemických hnusů, které jsou na jiných světech samozřejmostí, jsou Vám odepřeny a jsou minimalizovány – bez vlastní studny pak kupujete mrtvou ozářenou vodu v PET lahvích a krmíte se mikroplasty! Dýcháte to co Vám pošlou...

A tak v Mléčné dráze, v Sluneční soustavě na planetě Zemi existuje ZOO s mnoha druhy fauny a flory a mnoho zcela odlišných ras a typů člověka utlačovaného pod různými typy sociálních systémů a států od komunistických diktatur, socialistických států, různých liberálních demokratur až po různé vojenské diktatury. ( Interwiew s mimozemšťanem) V žádném z těchto systémů není člověk jako bytost svobodný. Začne to tím, že Vám jako bytosti odeberou veškerá práva a ta si musíte postupem času sám vydobít. Bohužel to dokážete jen do stupně Vašeho chápání Vaší svobody. Vaši rodiče podle jejich vnitřních hodnot (nejde až tak o vzdělání) Vám jako bytosti formují svět podle jejich představ. Ve školce, škole, a dalších stupních jste ohýbáni a manipulováni za účelem dosažení nejvyššího možného dosažení zisku pro danou vládnoucí skupinu toho daného státu, nebo Unie. Mimo „vzdělávací programy“ působící na Vaše programové vnímání světa jste již od útlého věku biologicky a chemicky modifikováni- říkají tomu očkování proti nemocem. Jak Humánní! Neumřete. Ale nejviditelnějšími vedlejšími účinky je autismus, různé alergie a mnoho dalšího (Doba jedová a covidová Jiří Patočka, Anna Strunecká)... Je Vám podávána „pitná“ voda prostřednictvím vodovodních řádů, kde je tato kapalina chemicky upravována. Dříve byly trubky olověné- to nemuseli nic přidávat. Do zubních past jsou přidávány fluoridy. Již od 30. let si byli někteří vědci vědomi, že fluorid sodný má neblahý vliv na mozkovou a nervovou činnost, navíc oslabuje ledviny.  Všechny tyto šmakulády ať už mají zdůvodnění pro veřejnost jakékoliv slouží k jedinému skutečnému cíli: učinit lidskou bytost poddajnou, otupělou, nevzpouzející se systému, s potlačenou možností čerpat osvobozující informace z meziprostorů a jiných světů, bez možnosti povznesení a plně pracující pro vládnoucí skupinu či skupiny, ale jen do té míry, aby se udržel zaběhlý systém. V těch zemích kde nemohou ovlivňovat své obyvatele pomocí biologických látek a chemických látek vládne o to větší teror, zvůle a násilí. Ty obyvatele, kteří jsou svobodomyslní, nelze je zotročit - neplatí daně, tyto vládnoucí skupiny vyhlazují, tak jako Indiány, Tuaregy a jiné kočovníky. Poštvávají jednu skupinu obyvatel proti druhé už odnepaměti. Používají k tomu náboženství, strach a „!vědu!“, což je to stejné, ale modifikované, neboť co je „pravou vírou“ a „pravou vědou“ určují pouze a jen oni přes jejich organizace.

Svět není takový jaký se Vám snaží předkládat přes různé obrazovky a sdělovací prostředky, které opět ovládá vládnoucí skupina. Je na Vás jestli budete věnovat pozornost pětiminutovkám nenávisti ( 1984, Farma zvířat George Orwell 1945 a 49) a zlovolné a lživé vládní propagandě z TV a mobilů, která Vám nařizuje vemte si roušku či respirátor – nenakazíte se. Nechoďte mimo okres, vesnici- nenakazíte se. Nezpívejte- je zákaz zpívání. Máme válku proti tomu nebo onomu!

Jindy Vám vládní propaganda ukládá další Tečku čtvrtou už? S experimentální šmakuládou s mRNA obsaženou v injekční stříkačce, která s největší pravděpodobností hraničící s jistotou mění Vaše DNA. Jako by korporáty neměly zájem vlastnit Vaše těla – nyní již biorobotická. Vlastně je mají patentovány. Neboť modifikovaly a výrazně změnily každou buňku v těle, pomocí jimi patentované technologie a pokud dosud ne, pak se o to alespoň všemožně určitě nesnaží... Jste ještě tou bytostí, kterou jste původně byli? Je otázka času a politické situace, kdy si korporáty na nějakém území dovolí tvrdit, že jim patříte? Je pouze na Vás, jestli se stanete „korporátními zombies“ se všemi již velmi dobře známými příznaky jako jsou krevní sraženiny a infarkty a mozkové příhody. Jen Vy svou myslí, která tvoří hmotu můžete toto vše zastavit a zcela obrátit, možnosti tu jsou Vždy. A vždy byly! Kdo hledá najde. Kdo splyne s podrobeným davem, skončí s davem a takto si to on sám přál...

My nepodvolení propagandě hledáme cesty a nástroje nejen pro sebe ale i drahé blízké, kteří propadli vládní propagandě - rozuměj záměrům vládnoucích skupin, abychom je z této šlamastyky pomohli vyvést. Pomoci lze - ale jen tomu kdo opravdu chce a je ochoten pro to změnit své nastavení mysli, přiznat si svou vlastní chybu, protože tam to začíná a této změny se oni nejvíce bojí. Bojí se, že nad Vámi ztratí svou moc. Třesou se strachy, že prohlédnete. A tak dělají vše co mohou, aby jste nebyli pánem svého času. Upoutávají Vaši pozornost k zbytečnostem. Chléb a hry. dělají vše, abyste se nemohli vzdělávat mimo vládní programy tak, jak vzdělávají své vlastní děti, aby Vám a Vašim dětem mohly vládnout. To co uděláte pro sebe, děláte i pro své děti! Popřemýšlejte o tom. Přečtěte si odkazy. Hledejte si jiné zdroje třeba až na 10-té stránce internetu pod zadaným tématem či klíčovým slovem. Udělejte si vlastní názor. Jste piloti. Jako piloti se učíte celý život. Zvládnete pracovat i s jinými informacemi než těmi, které jsou Vám jako jediné správné a pravdivé stále účelově předkládány? Já věřím že ano!

Odpovědět

RE: Nenávistní zombies k projevu Václava Vaška

04.10.2023 v 17:45 Dave

Filipe, vaše příjmení je Mácha? Ptám se pro kamaráda...

Odpovědět

RE: RE: Nenávistní zombies k projevu Václava Vaška

05.10.2023 v 10:16 Peter Kovac

To skôr vyzerá na pána Zejdu, prvky grafománie a nutnosť sa vyjadrovať ku všetkému, je pre neho signifikantná.

Odpovědět

Nazor

05.10.2023 v 10:07 mariov8

Zdravím kolegové. Ačkoliv si vážím pilotů (a všech lidí) díky kterým i moji předkové přežili druhou světovou válku, ale také žel registruji u velké části starší generace, že počet blbců je mezi nimi identický jako u zbytku populace nebo dokonce roste. Němci mají na to dokonce úsloví. Něco ve smyslu, že věk ještě z nikoho chytřejšího člověka neudělal. Tak snad by se měli hromadit alespoň životní zkušenosti, jenomže se bojím, že do toho od určitého věku začne promlouvat paměť a naše přirozená lidská vlastnost, vytěsňovat ze vzpomínek to negativní. V mládí člověk totiž řeší úplně jiné (asi i docela příjemné - s odstupem času) problémy, než když se začne hlásit věk a množit starosti s ním spojené. Daný proslov je i pro mne za čárou, která se neměla překračovat. Jasná ztráta soudnosti, co patří k pietě na veřejnosti a co k politické diskuzi spojené s prezentaci svých osobních názorů mezi kamarády. Tam mohou být tyto názory jakékoliv. Na pietní akci, za někoho koho se nemůžu optat, taková prezentace soukromých názorů nepatří.

Odpovědět

Svazáctví je zřejmě nesmrtelné - jak se ukazuje i v této diskuzi.

06.10.2023 v 9:21 Josef

- tak pozor soudruzi !!!  Za pár let se vám může přihodit, že někteří z vás se budou za své názory stydět, někteří utrpí ztrátu paměti a někteří zdrhnou třeba i do toho nenáviděného Ruska. To ani příklady z minulosti pro vás nejsou dostatečné varování ?

Odpovědět

uz aj ty Vysek

17.01.2024 v 18:06 letec

Pozdravujem sudruha v.v., ale nie v.z. Vaclava Vaska,dlho cakal tento mediami vyrobeny "legendarny letec" a skorodisident VV na svoju prilezitost urobit zo seba idiota a ta prisla. Prisla vo chvili, ked putler a jeho nacisticke (ak chcete fasisticke) vojska, napadli Ukrajinu. Inac sa to po tych zverstvach spachanych (a zaznamenanych, nie vymyslenych) na civiloch, nazvat neda. Nezabudnime na "Wagnera" - kovaneho to neonacistu...

Nuz drahy VV, na stare kolena sa z teba stal putlerov mopslik, ultradezolat a komediant, ktory je iba na smiech. Na stare kolena sa takto demaskovat! V prvych Etudach takmer bojovnik proti komunistom a teraz takmer kolaborant s jeho hlavnym predstavitelom a dalsim VV (aka pekna zhoda nahod) - putlerom.

Ako pilot si mohol byt dobry, ale konecne ukazujes svoju pravu tvar, KONECNE a spolu s tebou aj ta zberba komunistov, bolsevikov a kolaborantov s moskovskym rezimom okolo teba!

Posielam pozdrav od dalsieho "vlastenca" a putlerovho mopslika, Rogozina, ktory bluzni o nacistickom rezime na Ukrajine, pricom sam je neonacista! Aka to krasna paralela s "vlastencami" v Cesku a nielen u vas...

Tak teda "Slava RaSSii!"https://www.youtube.com/watch?v=LSnvHebUHBgPS: nic si z toho nerob. Aj u nas ti stari chuji, ktori su uz v civile spolupracuju s neonacistami...tak isto dopadnete aj vy, cerveni letci. Onedlho bude medzi vami coraz viac fasistov/neonacistov.

antidezolat

Odpovědět

Odpověď hlupákům prosazujícím válku

10.11.2024 v 23:04 Luboš

Protože se zde diskutuje o projevu, který nebyl zveřejněn na Aerowebu ani jinde, z dostupného zdroje jej, pro všechny, příznivce i odpůrce, kopíruji :

Válka pro cizí zájmy, proti vlastnímu národu. Jako stádo ovcí jdeme jednotně na porážku.Václav Vašek (21.9.2024)

V české kotlině už dlouho není potřebná reálná válka, aby nemalým počtem představitelů aktuálního vedení státu byla sprostá lež povýšena na normální styl zacházení se svým národem. A ti manipulátoři žijí v bludu, že jim to slepě žereme. Pokud nás tedy pan Pavel, pan Fiala a jejich pomahači přesvědčují o tom, že jsou ve válce, pak doporučuji s tím souhlasit. Oni vedou záludnou válku proti drtivé většině svého národa.

Znovu po více než 30 letech musíme dávat dobrý pozor na to, co říkáme. Zase už je tady téměř nulová úcta ke svobodě slova. To, co se nepovedlo Habsburkům ani Hitlerovi, o to se docela úspěšně snaží české vlády za poslední více než čtyři roky.

Rozhodli se hnát především naše syny a naše vnuky na jistou smrt do nesmyslné války za naprosto cizí zájmy.

Projev předsedy Českého svazu letectví plukovníka Václava Vaška ke Dni čsl. letectva 17. září 2024. Na prahu války? První ve válce umírá pravda! Zrada kolaborantů v dobách válek? Prospívá dnešní dění českému národu? Ryba smrdí od hlavy. Strategický komunikátor české vlády? Jak probíhá školení generálů? Dehonestace lidí s jiným názorem! Dehonestace za projev názoru? Přímá fyzická likvidace lidí a představitel státu?

K lidem…

Přátelé, nejenom jak velí tradice, ale především jak stanoví princip naší trvalé úcty k československé a k české historii, opět se scházíme, již po třinácté, u tohoto významného památníku, abychom vzdali úctu našim předchůdcům v leteckém řemesle. Scházíme se, abychom se poklonili mužům, kteří o své odvaze nikoho přesvědčovat nemuseli. Oni statečně žili a umírali.

Právě před rokem jsem svůj projev pro naše kamarády letce končil touto větou, cituji … Pokud se toho všichni ve zdraví a míru dožijeme, pak zase příští rok v září, v rámci opětovného vzpomenutí Dne československého letectva, Vám znovu sdělíme, jak se na tom toto slzavé údolí nachází. Do té doby s hlubokou úctou na shledanou.

Většina z nás se dožila. Jako mnoho let předtím, také loni jsem si zde, na tomto památném místě, povídal napůl s Vámi a napůl s mými kamarády, letci severočeského kraje, kteří bojovali a mnozí položili svoje mladé životy na bojištích 2. sv. války. Všichni jsme byli svědky, jaká nechutná mediální žumpa se strhla okamžitě poté, co se jeden přítomný filuta pochlubil nejmenovanému, patrně objektivnímu, internetovému médiu s tím, že jsem tu prezentoval neoddiskutovatelná fakta. Fakta, která nesouzní s oficiálním a právě proto jediným povoleným názorem. Kdo se faktů bojí, ten kolem sebe kope. Nechci se k tomu konkrétně vracet. Jen bude užitečné uvědomit si, že ani zmije nemá v sobě tolik jedu, co lidský jazyk. I za minulého režimu jsem odpouštěl, proč bych tak neměl učinit teď? Já si některé pojmy raději za chvíli vyjasním se svými kamarády, jejichž jména jsou uvedena na památníku. O to vzácnější a úctyhodnější byl a pořád zůstává postoj pana starosty města Žatec, který v té době inteligentně odrazil nehorázný nátlak vyvíjený na jeho osobu a v kontrastu s onou nesmyslnou hysterií se vyjádřil naprosto exaktně a nezaujatě. Jménem všech návštěvníků za to děkuji, pane Radime Laible.

A víte co? Pojďme se pokusit usmívat se na svět a udržet si dobrou náladu, i přestože důvodů k tomu není až tak mnoho. Pojďme společně i nadále zastávat princip naší tolerance k odlišnému názoru, než který zastáváme my, zde přítomní. Pojďme ale zároveň dát najevo, že ani před hystericky řvoucí minoritní částí českého národa, ale ani před těmi, jimž bonzování a donášení není cizí, nám se kolena nerozklepou. Pojďme se dohodnout na tom, že i nadále pouze my budeme rozhodovat o obsahu myšlenek, které chceme sdělit našim kamarádům, jimž je právě toto důstojné místo určeno. Pramálo záleží na skutečnosti, zda tady do loňska s námi byli žatečtí aktivní vojáci 4BRN a dnes už tu nesmějí být. Já, a určitě i Vy se mnou, to těm klukům rozhodně nemáme za zlé. Ryba vždycky smrděla od hlavy a ani do budoucna tomu nebude jinak.

Navíc, tento památník zde stojí především zásluhou vedení města Žatec a spolku Letci – Žatec. Tím nesnižuji podíl architekta, sponzorů a realizáto

K památníku…

Kamarádi moji, rok se s rokem sešel od loňského září. S mnohými  z Vás jsem se znal osobně velmi blízko a životní osudy mnohých z Vás jsem poznal i v neoficiální rovině.

Od roku 1982 jsem Vás a Vaše kolegy z různých míst republiky, jimž osud dovolil přežít, zval na svoje, dnes už dlouho neexistující, žatecké vojenské letiště právě v tomto čase, abychom si připomněli Den československého letectva. Už tehdy jsem Vám slíbil, že Vás neopustím, dokud mi ten Nejvyšší kritik nad námi všemi umožní žít. Znovu jsme si to vzájemně slíbili při odhalení tohoto Vašeho žateckého památníku v září 2012. Oboustranně jsme doposud svoje slovo dodrželi, byť by se to sebevíce nelíbilo všem přítomným donašečům, ministryni obrany,  náčelníkovi generálního štábu, či řediteli Vojenského historického ústavu. V aktuálním personálním obsazení se totiž jedná o lidi, kteří se svojí úrovní nacházejí poměrně hluboko pod naší dlouhodobou společnou hodnotovou laťkou. Tito lidé se před rokem rozhodli, že mne zostudí, což se jim částečně povedlo. Rozhodli se také, že mne umlčí. Avšak už jenom proto, že Vy všichni máte pro mne nesrovnatelně větší cenu, slibuji Vám – dá jim to hodně práce. Proto jsem tu dneska znova, abych Vám pověděl, co závažného se za uplynulý rok v této krásné zemi a jejím okolí odehrálo. Pojďme si spolu na začátku vyjasnit něco málo pojmů.

Patrně jste pohledem od nebeského leteckého báru sem dolů zaznamenali, čím jsem tentokrát začal svoje vystoupení po přivítání s přítomnými návštěvníky. Mnohými vyznavači splašků na asociálních sítích jsem byl od loňského září já a se mnou celý Český svaz letectví nálepkováni nejrozličnějšími tituly. Různí mediální odborníci, ale také oficiální osobnosti vedení státu, v naprostém zoufalství konstatovali, že prý jsem pietní akt, určený k uctění Vaší památky, zneužil k nějakým vlastním pochybným politickým ambicím. Opravdu směšné a žalostně ubohé, hodno pouze kvality těchto lidí! Vy totiž velmi dobře víte, že já ze zásady s politiky netančím a ve svém věku se to učit rozhodně nemíním. Na základě loňské situace jsem zpětně prostudoval veškerý obsah všech mých zdejších projevů od roku 2012 a s klidným svědomím hlavně před Vámi konstatuji, že nemám ani půl důvodu na nich změnit byť jen jedinou větu.

Kamarádi, na chvilku odložte sklenky s whisky. Pošlu Vám tam nahoru otázku. Co vás tenkrát před 85 lety, po ponižující Mnichovské zradě našich tehdejších spojenců s Hitlerem a následné okupaci Československa Německem v roce 1939, motivovalo k tomu, že jste zvedli kotvy a odešli jste za hranice protektorátu nasazovat svoje životy? Domnívám se, že to nebyla touha po dobrodružství. Jsem přesvědčen, že v tom nehrála roli politika. Byla to reakce na celkovou společenskou situaci tady doma. Vy jste velmi rychle vyhodnotili, jak to dopadlo, když spojenci zablokovali našemu státu právo na obranu svých hranic. Vám velel selský rozum. Opravte mne, pokud se mýlím.

Před rokem jsme se od některých chytrolínů, dokonce i z řad letectva, dozvěděli, že Český svaz letectví je přece navýsost odborná a proto apolitická organizace a jako taková se má distancovat od hodnocení společenského zlořádu. Jinak řečeno – po vzoru pštrosů strčit hlavy do písku a s vystrčenými zadky čekat, až nás do nich někdo nakope? Anebo potichu v závětří sledovat, jak to všechno dopadne, abychom se pak mohli přidat na tu jedinou správnou stranu? Položím Vám tedy ještě jednu, nikoli poslední, otázku. Myslíte si, že bývalý Svaz letců republiky československé se od svého založení v roce 1918 do roku 1939 choval stejně trapně, tzv. apoliticky, jako je to teď vnucováno nám? Kdyby tomu tak bylo, proč se ho Hitler s Heydrichem báli? A jaký jiný důvod tehdy měli zlikvidovat ho a jeho hlavní představitele připravit o život? A nebyli to náhodou další funkcionáři tohoto svazu v ilegalitě, kteří Vám organizovali odchod ven z okupované země? A kdyby se stejný svaz, obnovený po válce, choval opět stejně trapně, jaký jiný důvod by měl Gottwald vzít si vzor z Hitlera, v roce 1949 letecký svaz opět zrušit a jeho představitele odporně šikanovat? Ptám se na to právě Vás, protože ideologické fráze těch aktuálních inkvizitorů nejsou zajímavé. Ptám se Vás na to v podstatě pro-forma, protože Váš názor detailně znám. A proto se Český svaz letectví právě dnes chová tak, jak se chová, bez ohledu na to, jakou nálepku za své konání dostává od těch, jejichž cílem je donutit český národ nepoužívat mozek, držet hubu a krok. Od těch, kteří se rozhodli hnát především naše syny a naše vnuky na jistou smrt do nesmyslné války za naprosto cizí zájmy.

Kamarádi moji, od Karibské krize v roce 1962 nebyl svět blíže k vyprovokování jaderného konfliktu, než právě nyní. Tehdy existovaly pouze dvě mocnosti, které disponovaly veškerým jaderným potenciálem v poměru 1:1 a které spolu komunikovaly. Dnes vlastní jaderné zbraně devět států s odlišným viděním světa. Tato nesourodá sešlost ke vzájemné komunikaci příliš ochoty nevykazuje. Spoléhat se na argument, že hrozba použití globálně ničivých prostředků má pouze odstrašující charakter, nám vydrží jenom do okamžiku, než někomu, kdo má dočasně propůjčenou moc, rupne v kouli. Pak už bude lhostejné, jestli to byl Američan, Rus, Pákistánec, nebo někdo jiný. Celosvětově eskalovaná jaderná apokalypsa bude trvat pouhých pár desítek hodin, ale svými důsledky vrátí ten plánovaný nepatrný zbytek lidstva do pravěku. Ve jménu koho a podle čích not naši čelní představitelé kdákají ty slaboduché nesmysly? Nikdo z nás nejsme tak naivní, abychom si mysleli, že by snad právě oni byli odhodláni jít národu příkladem a postavit se do první linie. Při použití zbraní hromadného ničení nejen že neexistuje žádná první linie. Neexistuje totiž ani hluboký týl, kam by se tito verbální hrdinové mohli zbaběle ukrýt. Síla a normálnímu smrtelníkovi nepředstavitelný destruktivní efekt případného jaderného konfliktu tu 2. světovou válku, v níž Vy jste bojovali, významově odsouvá  na druhou kolej, co by neškodnou příhraniční přestřelku. To konstatuji i při vědomí neskutečných obětí, které jste právě Vy tenkrát přinášeli.

Ale pojďme se vrátit k aktuální realitě. Loni touto dobou už jsme rok a půl nenosili potupné roušky a nebylo nám už zakazováno svobodně cestovat, jako dva roky předtím. Tou dobou už byl strach z již oficiálně potvrzeného celosvětového pandemického podvodu zázrakem vyléčen a vystřídán jiným strachem. Strachem z války na Ukrajině. To už jsme se od českého premiéra Fialy rok a půl a od českého prezidenta Pavla půl roku dozvídali, že i my jsme ve válce. Jenomže za necelý měsíc, na začátku loňského října, byla rozpoutána další zákeřná válka na blízkém východě a rovněž trvá dodnes. Ale ta už pro změnu není naše. To je patrně jiná válka. Tam zřejmě umírali a dosud umírají nějací jiní lidé. A zase se nejrůznější čeští vojenští analytici předhánějí ve svých zaručeně ověřených úvahách, jak co bylo, ale mělo být, jak co je správné a jak co dozajista bude. Když je všechny poslouchám, nestačím se divit, kam chodí pro informace. Vy společně se mnou totiž velmi dobře víte, že při rozpoutání válečné vřavy – Pravda umírá ze všeho nejdříve.

Nicméně v české kotlině už dlouho není potřebná reálná válka, aby nemalým počtem představitelů aktuálního vedení státu byla sprostá Lež povýšena na normální styl zacházení se svým národem. A ti manipulátoři žijí v bludu, že jim to slepě žereme. Pokud nás tedy pan Pavel, pan Fiala a jejich pomahači přesvědčují o tom, že jsou ve válce, pak doporučuji s tím souhlasit. Oni vedou záludnou válku proti drtivé většině svého národa.

K lidem…

Dámy a pánové, znovu po více než 30 letech si musíme dávat dobrý pozor na to, co říkáme. Zase už je tady téměř nulová úcta ke svobodě slova. Proč se lidé okolo Václava Havla na přelomu osmdesátek a devadesátek vůbec namáhali, když jim  na jejich tehdejší snahu dnešní mocipáni tak odporně plivají?

Dvakrát za svůj bývalý vojenský život jsem odmítl stát se generálem – v roce 1986 v SSSR a v roce 1993 v USA. Proč? Protože nastoupit do jakékoli generálské školy kdekoli na světě znamenalo a pořád znamená dobrovolně souhlasit s tím, že Vám bude za krátkou dobu důsledně vyměněn obsah mozku. Existuje takový nepěkný a nečeský výraz – brainwashing. Jsem rád, že mám stále mozek svůj. Donedávna jsem byl hrdý na to, že nejsem generál. Dnes už se pomalu začínám stydět i za to, že jsem plukovník. Opět je tu otázka – proč? Protože jakýsi plukovník Foltýn byl nedávno jmenován strategickým komunikátorem současné české vlády. Kolem jeho jména je teď dost rušno. V Senátu parlamentu ČR dne 24.6.2024, pár dní po svém jmenování do funkce, oznámil, že spoléhá na svoji bezohlednost při plnění stanovených úkolů. Kdopak mu je asi stanovuje a v čím žoldu pracuje? Tento člověk oficiálně na úřední půdě konstatoval, cituji: „Já žádnou cenzuru dělat nebudu, a pakliže někdo tvrdí, že ano, tak tímto říkám, že prosazuje ruský narativ, jedná proti zájmům vlastního státu a je kolaborantem současného kremelského režimu proti zájmům České republiky.“

Následně 3.8.2024 na mítinku ve Slavonicích zase vykládal, cituji: „V této zemi máme čtyři procenta zombíků a sviní, které nepřesvědčíme. Na tyto svině, které už se staly nepřáteli vlastního státu, je potřeba hluboký příkop a karanténa“.

Myslím si, že Josefa Švejka bych srovnáním s tímto rétorem urazil.  Avšak pozor, nejednalo se o srandu. On nám všem tímto svým duševním průjmem legitimně vyhrožuje. Ptám se tedy – když se Foltýnovi podaří nás izolovat, jak nás v tom příkopu udrží? Nechá ho obehnat ostnatým drátem, živeným elektrickým proudem? Kdo si myslí něco jiného než Foltýn, automaticky se stává kolaborantem čehosi. Tentokrát to bylo řečeno obecně, ale řekne-li to on zanedlouho o někom konkrétním, okamžitě poskytne žalovatelný materiál. Když toto slyším, definitivně mne přešel poslední zbytek chuti věřit státním institucím. Nicméně to všechno vůbec není o nějakém bezvýznamném Foltýnovi. On je pouhá zviditelněná figurka celého zvráceného systému, který ho povolal do služby. O kompetentnosti či náznaku cti Fialovy vlády už nemám sebemenší iluze. Tohoto člověka si však velmi krátce po svém nástupu na trůn vybral prezident Pavel do svojí vojenské kanceláře. Proto se ptejme jinak.

Dává aktuální prezident ČR tichý souhlas s násilnou deportací a izolací nepohodlných českých občanů? Nebo snad netuší, co se na jeho pracovišti odehrává? Obě alternativy jsou pro tohoto prezidenta žalostné.

Podle zjevně naplánovaného scénáře se salámovou metodou postupně blížíme stavu, kdy brzy začnou čistky, prověrky, lidové soudy a kdy bude vyžadována veřejná ponižující sebekritika. Kdo ji ochotně nepodstoupí, ten bude bez udání důvodu označen za ruského agenta. Toto všechno, ale úplně všechno, už přece velmi dobře známe. Ten, kdo něco podobného vzhledem k věku nemohl zažít osobně, má šanci nahlédnout do knihy „Žert“ Milana Kundery. A člověk jen žasne, jak se věci a jevy opakují. Pořád je to stejné, jen kulisy a herci se mění. Sir John Bagot Glubb Pasha po skončení 2. sv. války říká: „Jediné poučení z historie je takové, že se z ní člověk nikdy nepoučil a nepoučí“.

Přátelé, náš problém není občanská neposlušnost. Problémem značné části české populace je naivní občanská poslušnost. Ale přes to všechno však není nejdůležitější, jestli s něčím, co se děje, souhlasíme, či nikoli. Mnohem zásadnější vždy bylo a i nadále zůstává hledat odpověď právě na otázku – Proč? Proč dochází k tomu či onomu? Aktuálně se nacházíme v období, kdy lze s vysokou měrou pravděpodobnosti očekávat nekontrolovatelný příliv nelegálních ozbrojenců z východu po skončení války na Ukrajině? Budeme jim asi říkat mafie, nebo tak nějak. Oni tu začnou dělat pořádek podle svých pravidel. Proč tedy už u nás neexistuje státem organizovaná síla, která by byla schopná tento jev eliminovat adekvátním způsobem?

A proč v tomto kontextu nebylo dosud publikováno věrohodné došetření předvánočního masakru v Klánovickém lese a na FF UK? Protože by vyšlo na světlo světa to, co je potřeba utajit? Proč pozůstalí po nevinných obětech, kterým to už ¾ roku není jedno, začali být systému nepohodlní? Jak dlouho budeme čekat, až i je Foltýnovi pochopové naženou do příkopu?

Ptejme se proto raději, proč se to všechno děje a komu to prospívá? Část odpovědi vím se stoprocentní jistotou – český národ to očividně není.

K památníku…

Přátelé moji, loni jsem Vám vcelku detailně popsal situaci, která se odehrávala kolem letiště Plzeň/Líně. Jen pro stručné připomenutí – současná vláda se krátce po začátku svého mandátu rozhodla zdemolovat toto letiště ve prospěch cizího soukromého subjektu. Ale dne

5. prosince 2023 byla publikována oficiální informace o dohodě hejtmana plzeňského kraje, MO a GŠ AČR, že toto letiště zůstane zachováno. K tomu došlo pouhý měsíc po rozhodnutí vedení koncernu VW dne 1. listopadu 2023 o tom, že o tuto lokalitu nemá zájem, protože nemíní investovat v zemi, kde jsou nejdražší energie v Evropě a kde si tento postup veřejnost nepřeje. Je však veřejně známou skutečností, že MO a GŠ AČR stejně tak jako i MPO za rok a půl od prvních protestních akcí na podzim 2022 a v zimě 2023, které organizoval ČsSL, se nestyděly lhát a nejednou v této otázce změnit oficiální stanovisko. Také proto se vedení našeho svazu rozhodlo těmto institucím nevěřit ani datum a i nadále veřejně deklarovat odpor proti likvidaci jakékoli důležité součásti letecké infrastruktury, na kterou by v budoucnu demoliční četa, která si říká vláda ČR, mohla dostat zálusk.

Kamarádi vzácní, objevila se ještě jedna nezanedbatelná okolnost, o níž byste měli vědět. Do střední Evropy, tentokrát bezprostředně za naši východní hranici, se z jakéhosi světadílu přes Atlantik dostavil další děsivý fenomén. Fenomén, který je již po staletí v tom konkrétním velkém státě účinnou metodou. Ne dosti na tom, že obyčejní lidé, kteří nesouzní s oficiální definicí štěstí, jsou veřejně šikanováni. Dnes už i nepohodlní vrcholní představitelé států začali být vystaveni přímé fyzické likvidaci. Kdo věří tomu, že při květnovém pokusu o vraždu premiéra Slovenské vlády se jednalo o čin izolovaného pomatence, ať si dál žije ve svém přesvědčení. Všichni dobře víme, jak daleko to je přes Javorníky a Malé karpaty do Česka. Pro epidemii tohoto druhu ve srovnání s rozlohou Atlantiku se jedná o pouhý slepičí krok. A tak se opět ptám – která nepohodlná česká osobnost si vyslouží tu „čest“ být první na řadě?

K lidem…

Vážené dámy, ctění mužové, několikrát při různých rozhovorech jsem byl vyzván k odpovědi na otázku – kdy že se Češi opět semknou? Já nevím o tom, že by Češi byli někdy v minulosti semknuti. Pokud Češi na chvilku stojí na jednom konci provazu, pak pouze ti, kteří sledují boj národního týmu v ledním hokeji nebo ve fotbale. Jakmile se však jedná o běžný život, okamžitě začíná neomylně platit smutná zkušenost, že nejzáludnějším nepřítelem Čechovi – je Čech. V české kotlině vždy byli, jsou a budou vystaveni:

– normální lidé – intrikám Bretschneiderů, jako za císaře pána,

– normální a obětaví lidé – zradě kolaborantů, jako v dobách válek,

– normální a poctiví lidé – podlosti a bezpáteřnosti donašečů a domovních důvěrnic, jako  za bývalého režimu,

– a normální lidé s hlavou na krku – agresivitě a mentální ubohosti demagogických řvounů bez racionálních argumentů, jako je tomu dnes.

Jedinou okolností, která nás může tak trochu uchlácholit, je fakt, že kdekoli za hranicemi našeho státu to není o mnoho lepší. Zase je tu otázka – proč? Proč mnoho lidí skoro nepřemýšlí, natož aby přemýšleli svým rozumem? Říkat lidem, co chtějí slyšet, je snadné … Vždyť přece potřebujeme nulový Covid, přece potřebujeme nulové emise uhlíku. Obojí je biologický a fyzikální nesmysl, ale stále velmi mnoho lidí zaslepeně věří. V důsledku právě té naivní občanské poslušnosti pokorně sledujeme, jak jako národ – coby stádo ovcí, jdeme jednotně na porážku. To, co se nepovedlo Habsburkům ani Hitlerovi, o to se docela úspěšně snaží české vlády za poslední více než čtyři roky.

K památníku…

Kamarádi naši, ještě jednou dnes nakouknu přes Vaše ramena na Váš nebeský letecký barový pult, zda máte všichni nalito.

Až dnešní pietní akt skončí a lidé se v pokoji rozejdou, pak si tady spolu, už beze svědků, sdělíme ty normální aviatické myšlenky, jež jsme schopni chápat pouze my, svobodomyslní letci, kteří umíme vnímat trojrozměrný prostor. Úplně stejně, jako činím vždy během roku, když pravidelně chodím okolo nedaleké Ohře a aspoň na chvilku se u Vás zastavím. Právě u Vás si ověřuji oprávněnost důležitých životních hodnot. A pouze před Vámi jsem ochoten nést odpovědnost za svoje pozemské veřejné konání.

Teď si ale pojďme všichni společně připít na to, že po této zemi pořád šlapou normální lidé, kterým Vaše oběti nejsou lhostejné. A není prioritou, zda jste svoje životy nasazovali na západní anebo na východní frontě 2. sv. války. Nebezpečí bylo všude abnormální a smrt brousila kosu stejně nemilosrdně.

Pojďme si také připít na to, aby se lidem v této zemi konečně dostalo trochu klidu k obyčejnému životu, k poctivé práci a také k nezmrzačenému vzdělávání dětí a mladých lidí.

Pojďme si rovněž připít na to, aby nám přestali vládnout zaprodanci společně s psychopaty a zloději, kteří přes vidinu buď vlastního prospěchu, či prospěchu svých loutkovodičů, si nedohlédnou na špičku nosu a nekonají ve prospěch českého národa.

A protože všechno má mít žádoucí efekt, pojďme si připít i na to, aby zakřiknutá většina českého národa konečně odhodila zábrany, aby po Vašem vzoru sebrala odvahu spojit síly a aby nekompromisně zasadila zničující úder do slabin všem aktuálním českým hazardérům s obsahem pojmů, jako jsou – svoboda, vlastenectví a mír.

V tom současném Babylónu jste Vy a Vaše jednání tím hlavním a zároveň patrně jediným záchytným bodem pro všechny slušné lidi.

Pro dnešek se s Vámi, jménem všech přítomných, rozloučím tak, jako před rokem … Pokud se toho všichni ve zdraví a v míru dožijeme, pak zase příští rok v září, v rámci opětovného vzpomenutí Dne československého letectva, Vám znovu sdělíme, jak se na tom toto slzavé údolí nachází.

Do té doby s hlubokou úctou na shledanou.

Předseda ČsSL, Václav Vašek...konec citace...

Video link : https://youtu.be/nfpVb18MSqc(opravdu doporučuji shlédnout)

Co k tomu dodat ? Jen tolik, že podle oficiálních médií k dnešnímu dni (10.11.2024) již víme, kam se poděly Československé aerolinie se světoznámou imatrikulační značkou OK. Dále pak jsme si (10.11.2024) povšimnuli, že v dnešních médiích byly zveřejněny plány nového prezidenta U.S.A., pana Donalda Johna Trumpa, miliardáře, který v letech 1991, 1992, 2004 a 2009 vyhlásil bankrot, a i přesto, že v roce 2016 podpořil svými daněmi ve výši 750 USD stát (10 předchozích neplatil žádné), a to vše jako multimiardář. Tento pán nám nyní oficiálně sdělil plán, jak vyřešit Ukrajinu a to tím, že bez finanční i vojenské účasti USA budou státy Evropské unie a Velké Británie vojenským zabráním území Ukrajiny zajišťovat údajný mír. Každý, kdo jen trochu rozumí mezinárodnímu právu ví, že jsou to kroky postupem, který jistý americký generál dávno kdysi sdělil : "Cílem války není padnout za svou vlast, ale donutit ty parchanty na druhý straně, aby padli za svou…".Zdá se, že staré metody prosazování cílů zůstaly a my jsme těmi parchanty. 

Nevím jak kdo z čtenářů webu, ale já jsem pro to, aby letadla řízená našimi piloty létala s nákladem i lidmi a přepravovala je tam, kam třeba a ne aby sypala bomby na hlavy civilů. A nechci být mocnými syčáky zatažen do války, kterou zavinili politici za slanou vodou, nereflektovali její hrozbu neschopní diplomaté, podporují ji někteří nově hodnostně či funkčně postoupivší vojáci a prosazucí ji od koryt vládnoucí politici, ve prospěch dobře vydělávajících zbrojních korporací. 

Vzduch je naše moře ! Letu zdar ! Světu mír !

Mír chýším, válku palácům. 

Odpovědět

Přidat komentář