Modernizovaná flotila letadel společnosti Finnair, konkrétně Airbus A330 a A350, se může pyšnit světovým designem. Dominuje mu především skandinávský styl, který odkazuje na dlouhou historii společnosti. Finnair (stejně jako ČSA, které jsou o necelý měsíc starší) oslaví na podzim tohoto roku 100. výročí. Nový styl kabin byl navržen zatím pouze pro dálkové lety. Za cíl si dává poskytnout vyšší úroveň pohodlí a útulnosti, která je pro Skandinávii typická.
Finnair přišel s prvními návrhy nového vzhledu již před covidem, který také zanechal stopu. Sedačky a frekventovaná místa jsou totiž opatřena antibakteriální složkou. Celkový vývoj trval více než čtyři roky, investice do modernizace společnost přišla na více než 200 milionů eur. První letadla se nového interiéru dočkala již v roce 2022, Finové ho nyní postupně aplikují také do zbývající flotily dálkových Airbusů.
Největší chloubou designu je sedadlo AirLounge, které si cestující mohou dopřát v business class. Vyrobené je společností Collins Aerospace v opravdovém skandinávském stylu. Původně bylo určeno pro Boeing 777, Finnair o něj měl ale tak velký zájem, že Collins Aerospace nakonec na spolupráci kývli a upravili jej do o něco menších Airbusů.
Kromě špičkového severského designu při rozhodování o nové vizuální podobě hrála roli také udržitelnost. "Udržitelnost je rozhodně ve všem, co ve Finnairu děláme, na prvním místě. Zaměřili jsme se také velmi výrazně na snížení celkové hmotnosti kabiny. Tento klíčový faktor jsme sledovali velice pečlivě. Každý kousek vybavení, u kterého to šlo, je nyní odlehčený," upřesnil pro server futuretravelexperience.com vedoucí oddělení zákaznického prožitku a designové strategie David Kondo.
Že to společnost s udržitelností myslí vážně, je také odlehčená jídelní souprava speciálně navržená pro servírování pokrmů v letadle. Na rozdíl od běžných čtvercových a obdélníkových designů, které se často používají, Finnair použil tradičnější kulatý vzhled. Samozřejmě odlehčený. Tkaná přikrývka je pak v ekonomické třídě Premium ze 100 % recyklovaného polyesteru a recyklované materiály jsou v maximální možné míře použity v předmětech v celé kabině.
Společnost se ovšem nezaměřila pouze na designový zážitek na palubě letadla, v podobném designu také upravila salonky na letišti v Helsinkách.