Nový systém inteligentního přiblížení má přinést menší zpoždění, snížit hluk a emise. Systém vyvinula britská společnost National Air Traffic Services (NATS) a už v roce 2015 byl systém implementován na letišti Heathrow. NATS také poskytuje služby řízení letového provozu na trati letům v oblasti Spojeného království a poskytuje i služby řízení letového provozu na čtrnácti britských letištích.
Inteligentní přiblížení je zatím jediný světový systém založený na časovém příletovém spacingu (TBS - Time-based Arrival Spacing). Systém má výrazně redukovat zpoždění, také má snížit vyprodukované emise a hluk.
Systém je přelomový v tom, že separaci provozu nepočítá na základě vzdálenosti, ale na základě času. Systém pro výpočet intervalu mezi provozem využívá data z aktuálního počasí a bere v potaz i typ letadla. Výsledná informace se ukáže v podobě grafu na obrazovce řídícího letového provozu. Zavedení systému předcházela tříletá příprava poskytovatele služeb řízení letového provozu v Nizozemsku. Řídící si mj. slibují efektivnější řízení provozu za silného protivětru.
Letiště Schiphol v Amsterdamu se tak stalo třetím letištěm na světě, které tento systém využívá. Po Londýn Heathrow zavedlo systém inteligentního přiblížení letiště Toronto Pearson v létě 2022. Na Heathrow zamezil systém od svého zavedení v roce 2015 přibližně 63 % zpoždění spojená s protivětrem a umožnil navýšit frekvenci přistání za silného větru o 2.9 přistání za hodinu.
EUROCONTROL začal s výzkumem TBS už v roce 2000 a NATS se poté stalo součástí projektu SESAR (Single European Sky ATM Research). Podle vyjádření NATS zamezil systém inteligentního přiblížení pouze za listopad 2015 přibližně 25 000 minutám zpoždění.