Kuriózní srážka dvou sportovních letadel Ikarus C-42 CS se stala jižně od Lince a zaměstnala na 50 členů záchranných složek. Posádky po dosud nevyjasněné srážce použily záchranné padáky, kterými byla obě letadla naštěstí vybavena.
Na palubě obou letadel byly dvoučlenné posádky. V prvním případě se jednalo o pilota ve věku 62 let se synem a v druhém letadle byl pilot (61) a pasažér (74). Letadla německé imatrikulace odstartovala 22. května z Bavorska a měla pokračovat přes Rakousko do Maďarska.
Padákový systém zachránil obě posádky
Ověřené informace o přesných příčinách srážky se zatím nepodařilo zjistit. Jeden z pilotů však veliteli hasičského sboru uvedl, že mělo dojít k „focení“, což bleskově vyústilo v náraz ve výšce asi 1000 metrů.
Pilotům se naštěstí podařilo zpomalit pád letadel pomocí záchranného padákového systému. Jeden stroj uvízl na stromě ve výšce zhruba 12 metrů a posádka byla následně vyproštěna hasiči. Druhý dopadl na dno neprostupného lesního terénu. Dva cestující byli převezeni do nemocnice na pozorování a následně propuštěni s odřeninami.
Tato nehoda opět jasně dokazuje nespornou výhodu instalovaných letadlových padáků. Bez nich podobné incidenty končí fatálně.
Nehoda hlavně opět ukazuje jakej nešvar je tohle furt focení fotek co stejně za nic nestojej, existujou plachtaři co jsou schopný z disciplíny na závodech dovézt 50 fotek, ohrožují sebe i ostatní ...
Závěr článku, že nehoda poukazuje na výhody padáků mi připadá takový divoký. Hlavně to ukazuje, že se piloti nevěnovali řízení. Srážka dvou letadel, co se vzájemně viděli a lze předpokládat, že se i slyšeli ukazuje bizardnost celého případu. Další zajímavá věc je, že pilotům bylo 61 a 62 let. Nedá se tedy říct, že byli "mladí a hloupí".
pri viacerych nehodach som si vsimol pokrocily vek pilota a tisicky hodin v zapisniku. A castokrat uplne hlupe, amaterske chyby.
Mne to evokuje akesi rutinerstvo - clovek lieta dlhe roky a bez vaznych udalosti, a zacne to brat ako rutinu. Nedava pozor, odflakne pripravu, nesustredi sa na ukony...
Je to tak, staci si sahnout do svedomi, kdy naposled clovek neco odflaknul protoze mu to v letadle prislo jako rutina, a ta zubata tou kosou machla proklate blizko.
Já jsem kdysi kdesi četl, že věk nebo nalétané hodiny mají pozoruhodně malý vliv na pravděpodobnost nehody. Asi jsem to napsal špatně, protože statistice (jakožto vědě) moc nerozumím. V krátkosti šlo o to, že mladý nezkušený pilot se ve statistikách nehod objevuje stejně často jako starší a zkušený. Dobré na to pamatovat, až si začneme myslet, že už to máme zmáknuté...