IFR? Konečně snadno a rychle s Blue Sky Aviation

10.03.2022

IFR? Konečně snadno a rychle s Blue Sky Aviation
IFR? Konečně snadno a rychle s Blue Sky Aviation (Zdroj: Aeroweb.cz)

Letecká škola Blue Sky Aviation zahajuje jako jedna z prvních v České republice výcvik BIR - Basic Instrument Rating (Základní přístrojová kvalifikace).  Jde o přístrojovou kvalifikaci, která nahrazuje en-route instrument rating (EIR) a oproti standardní přístrojové kvalifikaci (IR) má významně zjednodušenou teorii a zkrácený letový výcvik.

„Tento výcvik je určen všem soukromým pilotům, kterým už nestačí létat ve VMC, ale kteří zároveň nechtějí absolvovat dlouhý a drahý IR výcvik primárně určený pro profesionální piloty. Basic IR je výcvik založený na principu competency -based, což znamená, že oproti klasickému IR výcviku není stanoven minimální nálet hodin, doporučeno je pouze 35 letových hodin a z toho může být až 15 hodin na simulátoru FNTP II. Klidně je ale možné, že šikovnému studentovi bude stačit jen pět hodin ve vzduchu. Teorie je podstatně kratší a je zaměřena na provoz malých letadel. Za dva měsíce je hotovo. A pilot s předchozími IFR zkušenostmi například ze zahraničí může mít výcvik hotový ještě rychleji. Teoreticky by mohl jít po přezkoušení v naší letecké škole rovnou ke zkoušce s examinátorem,“ říká šéf Blue Sky Aviation Igor Šlajchrt.

Co vše je k zahájení BIR(A) potřeba?

  • věk alespoň 18 let
  • PPL s nočním ratingem (NIGHT)
  • zdravotní způsobilost 2. třídy s doložkou pro IR
  • znalost angličtiny.

Absolvoventi kurzu teorie BIR(A) skládají zkoušku z teorie létání podle přístrojů na Úřadě pro civilní letectví. „Tato zkouška je nezbytnou podmínkou pro letový výcvik,“ dodává Igor Šlajchrt. 

Další podrobnosti k výcviku BIR(A) jsou k dipozici na webu Blue Sky Aviation. Na této stránce je k dispozici podrobný popis rozdílů mezi jednotlivými typy výcviků včetně limitů BIR(A).

Start BIR(A) není jedinou novinkou v škole sídlící na letišti Velká Dobrá u Kladna (LKKL). Blue Sky Aviation se pyšní akvizicí zbrusu nového francouzského vrtulníku Guimbal Cabri G2. Vedle výcviku na letounech tu tedy v plném proudu běží i vrtulníkové tréninky.

 

Mohlo by vás zajímat

Témata

Výcvik IFR


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář