Letecká škola Flying Academy nabízí možnost složit teoretické zkoušky úrovně PPL, CPL, IR a ATPL ve svých školních prostorách, a to pod autorizací rakouského úřadu Austro Control. Aktuálně škola nabízí tuto možnost jako jediná v České republice.
„Nyní tedy konečně mají zájemci jedinečnou šanci složit teoretické zkoušky PPL, CPL, IR, ATPL i jinde, než na Úřadu pro civilní letectví (ÚCL). Zkoušky se konají na naší pobočce v Letňanech každý pracovní den. Jsou v elektronické podobě, probíhají v angličtině a jsou prováděny pod pověřením od Austro Control. Připomínáme však, že zkoušky lze současně provádět pouze v jednom členském státě EASA, ovšem zájemcům zároveň nic nebrání své už případně započaté zkoušky ukončit a zahájit znovu jinde, kde jim to bude více vyhovovat. Pokud uchazeči už zkoušky zahájili přímo pod Austro Control ve Vídni, mohou v nich dále pokračovat u nás v Praze. Splnění teoretických zkoušek pod úřadem Austro Control není překážkou vydání průkazu způsobilosti pilota (PPL nebo CPL) českým ÚCL, protože ÚCL již několik let povoluje kombinaci průkazu zdravotní způsobilosti a certifikátu o teoretických znalostech z různých členských zemí EASA,“ říká Leoš Vybíral z Flying Academy.
Jak se přihlásit?
Registraci a další podrobnosti zájemci najdou na této stránce, kde stačí zvolit preferovaný termín, následně tým Flying Academy rezervaci potvrdí a informuje uchazeče o přesném čase, datu a místě konání. Lze si vybrat více předmětů v rámci jednoho zkouškového bloku (tzv. exam sitting). „Austro Control definuje zkouškový blok jako deset po sobě jdoucích dnů, což znamená, že během jednoho měsíce můžete zvládnout až tři zkouškové bloky. Je nutné doplnit, že Flying Academy staví bezpečnost uchazečů na první místo, takže je samozřejmě k dispozici dezinfekční gel na ruce a vstup bude povolen pouze se zakrytím úst a nosu. Dočasně je kvůli pandemickým opatřením vyžadován omezený počet maximálně čtyř kandidátů na zkoušku,“ dodává Leoš Vybíral. Cena za zkoušku z PPL teorie je 550 Kč + DPH za předmět, zkouška z ATPL (IR, CPL) teorie je 1500 Kč + DPH za předmět a poplatek lze uhradit předem bankovním převodem, nebo na pobočce kartou a rovněž i v hotovosti přímo v den konání zkoušky.
Trénink v testovací databázi PPL
Flying Academy také poskytuje přístup k testovací databázi PPL v angličtině, a to za 500 Kč + DPH měsíčně. Tato databáze je vhodná pro domácí přípravu a obsahuje 75 % otázek, se kterými se uchazeč může setkat během zkoušky teoretických znalostí PPL. Pro získání přístupu do této databáze kontaktujte Flying Academy na emailu fly@flyingacademy.com.
Jarní školení už 12. května a 14. května
Flying Academy dále pořádá pravidelné Jarní školení - tentokrát online. Uskuteční se už v úterý 12. května od 18 do 20 hodin v češtině a ve čtvrtek 14. května od 9 do 11 hodin v angličtině. Absolvování Jarního bezpečnostního školení je povinné pro všechny piloty létající na letounech s OK registrací v České republice.
Na školení budou probírána tato témata:
Rozbor událostí a leteckých nehod z roku 2019,
Informace o změně předpisu L2,
Nové evropské nařízení SERA,
Nový systém hlášení událostí v civilním letectví (376/2014) - Poradní materiál UZPLN k novému systému hlášení,
Opakování základních předpisů a postupů,
Témata související s meteorologií,
Postupy letu VFR.
Závěr školení bude formou krátkého online testu zaměřeného na změny v předpisech a postupech a na znalost metodiky letu a materiální části letounů C152 a C172. Po vyhodnocení testu bude absolventům školení zapsáno do zápisníku letů pomocí nálepky. Logbooky je možné kdykoli přinést na pobočky Flying Academy v Brně či Praze po předchozí domluvě. Toto periodické školení je povinné pro všechny piloty (držitele pilotní licence), kteří létají v ČR. Bez absolvovaného školení není možné létat na letounech v rámci ČR. Cena je 500 Kč + DPH, pro registraci a více informací ohledně školení kontaktujte školu emailem na fly@flyingacademy.com nebo telefonicky na čísle +420228882444.
Potřebujeme k něčemu ještě české ÚCL? Že bychom rejstřík letadel svěřili třeba Googlu, zkoušky personálu má Flying Academy, dohled nad letišti Agrofertu a audity v leteckých školách třeba Deloitte. Travel ať si to dělá sám sobě. Předpisy přebíráme z unie. Zbytečný úřad. A jak to teď teda funguje? Když si zaplatím, tak dostanu testovací otázky a když si zaplatím víc dostanu z nich test a když si zaplatím ještě víc mám PPL/CPL/IR/ATPL a když zaplatím úplně nejvíc tak se třeba nějaké očko přimhouří protože business first? To je pecka! Gratuluji ÚCL k tomu kam to svým diletantským přístupem (nejen) ke zkouškám personálu dotáhlo.
abych predesel spekulacim dovolte kratkou poznamku. Test na PPL je verejny obsahuje 75% otazek a lze jej stahnout na strankach uradu. Pouziva se v nemecky hovoricich zemich Rakousko, Nemecko atd. Zbyvajicich 25% otazek jsou neverejne tzn nejsou zname ani FA. CPL a ATPL otazky nejsou verejne. Dale zkousky jsou dozorovany lokalne tzn v prostorach FA a dale live streamovane do Vidne, kde je dozoruje zastupce Austrocontrol. Coz vysvetluje vyssi cenu.Prezkouseni je realizovano na ipad Austrocontrol. Tim je zajistena bezpecnost databaze.
FA nad ramec nabizi pouze lepsi prostredi pro pripravu tzn. testovaci rozhranni a pripadne LMS [Learning management system], kde je vyuka struktovana se spoustou textoveho a video materialu. Dale soucasti LMS pristupu jsou online prednasky a konzultace ke kterym lze pristupovat odkudkoliv online. Pro tento ucel FA vybavila ve svych prostorech tri "TV" studia a denne takto obsluhuje desitky zakazniku po celem svete.
Tuto sluzbu nabizime letecke verejnosti hlavne proto, aby pomohla prekonat zdrzeni zavinene COVID-19 silenstvim, ktere totalne zdevastovalo nasi ekonomiku a ochromilo nase statni instituce. Prezkouseni na UCL je levnejsi a tudiz neocekavame, ze by jsme testovali vetsi % zajemcu o letecky vycvik a tim prevzali roli CAA.
Dokud budou uřady jako CTU buzerovat a o při zkouškách redia chtít počítat ohmiovy zákony tak je to jediná rozumná cesta....
A jsem rád že FA prošlape cestu pro liodi, kterým se nechce poslouchat buzeraci českého úředníka, který si myslí že je polobuh.
Gratuluji k tomu. Jen tak dál a oni ty úředníci časem zjistí že budou muset změnit svuj přístup. Nejde přeci o to to dát každému ale o to, že i zkouška může být s lidským přístupem.
Rozhodně tleskám FA, že využila příležitost a chová se podnikatelsky, nicméně je tristní vizitkou našeho ÚCL, že zde jako regulátor a instituce nastavující pravidla hry, dopustí takovouto situaci, kdy svým utajováním otázek, přístupem k uchazečům o zkoušky, chybám v testech, nemožností reklamací, nemožností dělat zkoušky v národním jazyce, nás musí zachránit soukromá firma ve spolupráci s úřadem z cizí zěmě. FA jen odpovídá na poptávku, kterou ÚCL vyvolává svým přístupem. Zoufalý uchazeč si to tak raději zaplatí u FA a bude mít jistotu a full servis, než se trápit na českém ÚCL. Jestli my jsme neměli zůstat Rakousko-Uhersko... :-)
Rozhodne tlieskam tomuto počinu je to bomba. Proste to EÚ umožňuje a tak sa toho využilo. Zdá sa že sa konečne posúvame malými krôčikmy vpred. Ale nedá mi reagovať na poznámky o trápení sa na skúškach robených na úrade. Sám som ATPL skúšky na CAA robil a nemal som čo i len minútu pocit, že by ma tam niekto trápil. Všetko išlo tak ako malo. Nerozumiem stále tým narážkam na neschopnosť CAA. Nie je to tým, že neschopný sú tí čo tam idú niečo od úradu požadovať? Keď som bol objendnaný na test na 13:00 tak pred 13:00 som si mohol ísť urobiť prípravu. Pokiaľ zvýšil čas bez problémov mi umožnili pustiť si ďalší test. Nikdy som sa nestretol s neochotou alebo aroganciou. Čo sa týka reklamovania otázky tak mi bolo vysvetlené, že to aj tak posielajú do EASA a že sa nestretli s tým, že by nebolo študentovi vyhovené pokiaľ svoje tvrdenia vhodne podložil. Bohužial vo veľa prípadoch majp úradníci zviazané ruky pretože easa to tak nastavila. A je na každom ako sa rozhodne. Nikto Vám nebráni ísť robiť skúšky do inej krajiny veď ostatne to sme sami chceli. Ja čo sa týka skúšok na slovenský CAA nemôžem povedať ani jedno zlé slovo. Bez problémov mi vždy vyšli v ústrety. Takže neplačte a makajte.
Ale zde se nehodnotí slovenský CAA a slovenské úřady ale české... Pokud je to na Slovensku fajn tak nezbývá než vám to přát a doufat že se to v CZ také změní.
Jedna lastovicka leto nerobi a ze na slovenskom urade bol spokojny jeden, neznamena ze su vsetci. V podstate nie je nikto, rovnako ako v CR. Takze tiez som tejto aktivite FA nakloneny, uradnici si mysleli ze nie je nad nich a niekto im vypalil rybnik, co je fajn. Inak na slovensku sa posuvame krocikmi a ked je viac ludi neschopnych tak su neschopni. Nie je umenie sa chvalit velkymi vecami ked neovladame tie male. Takze makat, hlavne na gramatike.
Si ma predbehol, asi tu nie je téma , kde by Tomáš neodprezentoval svoju genialitu a nepochválil úradníkov leteckého úradu .Sice iného štátu ako rieši 99% diskutujúcich a "kvalitným " písomným prejavom, ale to je nepodstatné. Podstatné je, že všetci sú plačkovia a nemakačenkovia😉 ako "vsadebolvšetkovidelvšetkovie".
Velka gratulace FA, skoda ze je tenhle boj s UCL stoji tolik usili, nervu, casu a penez, misto vydelavani penez a s tim souvisicimi danemi - prijmy do rozpoctu CR, rozvojem letectvi v CR. Proc vsechny poplatky plati do Rakouska a ne do CR? UCL potazmo stat nepotrebuje prijmy??
Potrebujeme vubec ceksy UCL?
Zahranicni osoba bez trvaleho pobytu v CR nesmi mit cesky prukaz (coz je dle meho nazoru az protiustavni), aby urednici nemeli moc prace a proto se biznis skol komplikuje, a nemuzou bez stresu a komplikaci delat zahranicni klientelu.
Audit na dislokovane pracoviste ATO mimo CR je problem - nedostatek lidi, takze zas nepodpora az braneni biznisu a odvadeni dani do rozpoctu, coz je v dnesni dobe az tristni.
Zkousky z teorie muzeme delat na jinych uradech nebo ve FA. Na zkousky prakticke muzeme pouzivat zahranicni examinatory.
Letadlo muzeme registrovat kdekoliv nejen v EU treba v Gournsey, s EASA maintenance programem delat i komercni vycviky. (neobchodni provoz). Neni potreba resit priblble limity dilu ktere nejsou pro bezpecnost podstatne (treba doporucenych 12 let motoru do GO, 6 let vrtule - uz byla nehoda kvuli dobove propadle vrtuli?), a ze statistik vyplyva ze tento druh provozu s americkymi motory neni nebezpecny. Ale nas karierni urednik si mysli ze to bude bezpecnejsi tak se to zakaze. Statistiky rikaji ze ne. Ale radsi se to zakaze. Kdyby to mel vse platit ze sveho, asi by se zamyslel.
Kdy nastane doba, ze mistni ATO bude mit certifikat od Rakouskeho Austrokontrolu aby mohl delat slobodne biznis v CR?
UCL nema penize na zaplaceni kvalitnich uredniku ale ma 2 letadla na to aby se jeden "superisnpektor" vozil z Ruyzne do Vodochod a zpatky na zkousky!!!???
Potrebujeme UCL, ktery by nam mel pomahat podnikat, prizpivat do rozpoctu danemi a prezit bez propousteni lidi zvlast v dnesni situaci, kteri stoji jenom dalsi penize stat na podpore.
Je smutne ze nemame podporu nasich uredniku, pro vydelani penez pro stat ktery je plati...
Co ti bráni sa zamestnať na ucl a zmeniť situáciu? Možno by si zmenil názor keby si tam pracoval a pochopil ze to nie je jednoduché. Dovolím si parafrazovat Kennedyho. Nepýtaj sa co môže krajina urobiť pre teba, ale čo ty môžeš urobiť pre svoju krajinu.
Opravil bych Vás - školy v ČR mohou vyučovat zahraniční klientelu, která není držitelem české licence. Na teoretickou zkoušku si potom může uchazeč úřad "vybrat" v rámci těch, schválených easou, výcvik podstoupit kdekoliv v EASA ATO (tedy i těch ATO, schválených UCL) a praktickou zkoušku opět jakýmkoliv examinátorem EASY, pokud ovšem tento ex. není "approved" daným úřadem, u kterého má uchazeč registrovanou licenci, musí úřadu spolu se "zkušební zprávou" přiložit také licenci a medical examinátora.
Nicméně souhlasím s Vámi, UCL je opravdu byrokratický, komunistický a neochotný úřad. Nyní se cití ohrožení, chudáčci jedni, když předtím ze sebe dělali buhví koho. Nicméně na úrovni Austro C. to nebude bohužel nikdy.
Myslim ze UCL si postupne vypusti samo sobe rybnik a pak .......
A co zpusobuje tohle postupne odtrzeni UCL od reality v GA , to ze na UCL klesa pocet uredniku kteri aktivne letaji nebo v minulosti litali a proste se cinnost uradu posouva do teoreticke roviny dane narizenimi EASA a ta je casto jeste vylepsena ceskou vlastnosti , Papeztejsi nez papez.