V červnu otevře F AIR kurz soukromého pilota letounů PPL(A) na letišti v Karlových Varech (LKKV) pro omezený počet zájemců, a to za zaváděcí cenu 190 000 Kč plus DPH pro prvních šest osob. Uchazeči zde budou moci získat tuto licenci během tří letních měsíců po absolvování 100 hodin teoretické výuky a 45 hodin praktického výcviku. „Možnost stát se pilotem privátních letounů právě takto ve Varech je unikátní, protože tuto bázi budeme v budoucnu využívat hlavně ke skupinovým výcvikům,“ říká Nikola Vondrášková z F AIR s tím, že celý kurz proběhne právě v období červen-srpen 2019.
Kurz PPL(A) je určen všem, kteří se chtějí naučit pilotovat „dospělé“ letadlo a zároveň jej využívat nejen pro zábavu, ale i za účelem privátního nebo služebního cestování. Je také prvním základním stavebním kamenem pro ty, kteří uvažují o kariéře dopravního pilota. Všechny ostatní kvalifikace a kurzy navazují nebo rozšiřují licenci PPL(A). Základem jsou obvyklé požadavky minimálního věk 16 let (pro sólo let), minimálně zdravotní způsobilost II. třídy a základní znalost matematiky a fyziky.
A to si ještě připočti DPH. :DDD Nicméně boj s cenou je teď všude. Ono si moc nevybereš, protože zase nechceš létat s něčím co není pořádně udržované.. :/ Ale spojení zaváděcí cena je trošku přehnané. To je pravda. :D To už bych taky čekal, že je opravdu plná cena. Nicméně si také myslím, že nemají vůbec špatný výcvik.
Tak aspoň člověk ví, jak vypadají ty jejich ceny "na dotaz"... A ušetří si práci s "dotazováním" .. 😂 230 zaváděcí... Tak to by mohlo být 250-280 běžná... 😂
Nejsem v tom nijak zainteresovaný, nemám akcie F AIR, ani jiné školy. PPL (A) mám už asi deset let a u nich jsem jej ani nedělal, ale vždy mě zvedají ze židle tyto komentáře. Je to drahé? Samozřejmě, jde přece o létání! Je to stejné jako si na výstavě prohlížet drahé auto a brečet že je drahé. Skoro všechno co je super je drahé. Pořád mám možnost si najít levnější koníček. Nouze není cnost...Všichni řeší cenu kurzu, ale není to skoro jedno? Veškré létání se přece odvíjí od ceny letové hodiny a tím že už mám v kapse průkaz se přeci nic zásadně nezlevní. Stejně musím počítat cenu letové hodiny v tisících. Podívejte se na cenu letové hodiny jakéhokoliv letadla x 45 hodin, teorie 100h x zase nějaká cena a kolik by to teda mělo stát? Každý píše že 190.000 ,- je moc, ale kde se dá PPL udělat za polovinu nenapíše nikdo. Stejně jako kde sed dá koupit nové Porsche pod milion a Fabia pod sto tisíc.Jak píše Vojta. Založte vlastní školu, dělejte PPL nejlevněji a máte spoustu zákazníků. Možná... protože dobrá škola potřebuje dobré zázemí, dobrá latadla, dobré instruktory a jsme zase na začátku :-)
Konecne nekdo kdo vi ktera bije. Letos jsem dodelal PPL na Z43 v Aeroklubu a stalo to daleko vic. Navic si my slim ze za povinnych 45 hodin aby nebzl nebezpecny sobe I ostatnim tu osnovu tezko kdo odlita. LKKV maji urcite taky nejake letistni poplatky ze ano...
Ono nejde az tak o to, ze lietanie vseobecne je drahe, ale ze tato ponuka nie je lacna ani v porovnani s beznymi cenami a udavat ju za zavadeci je skor zavadejici :). Vzhladom na to, ze sa sam chystam zacat s lietanim, riesim prave cenu jednotlivych skol uz dlhsie. A nie preto, ze by som si nemohol dovolit tu drahsiu, ale nevidim dovod vyhadzovat peniaze zbytocne ak mozem mat to iste hoci o 50 000 lacnejsie, alebo este lepsie, za rovnaku cenu mat tych letovych hodin o 15 viac.
A teraz ten konkretny priklad, ktory vas tak zaujima. Berme 45 hodin ktore su podla predpisu, F-Air ich ponuka za 228000 s dph, FlyForFun.cz ponuka to iste za 173357 (pocitane dokonca uz vratane pristavacich poplatkov). Moja otazka znie (aj z dovodu, ze planujem robit licenciu prave u FlyForFun), preco by som mal za to iste zaplatit o 50000 viac. A toto nemyslim ako provokaciu, nerozumiem sa do toho a nechcem kupit macku vo vreci, takze ak je nejaky dobry dovod, rad investujem do bezpecnosti a skusenosti. Dakujem za odpoved.
pozor na to, že není hodina jako hodina ;-) neznám sytém konkrétních škol, nicméně jisté je, že někdo vás bude účtovat od nahození motoru do jeho vypnutí, další od začátku pojíždění do zastavení, a jiný od vzletu do přistání.
Nicméně letová hodina psaná do zápisníku je (měla by být) vždy stejná. Předpis říká od prvního pohybu letounu za účelem vzletu do jeho zastavení.
Takže ne každá škola Vám bude za letovou hodinu v zápisníku, účtovat 1 hodinu. Někde Vám za to samé vyúčtují 45 hodin, jinde Vám to napočítají jako 50.
To byste koukal, jak se dá kouzlit s cenovými nabídkami.
Já myslím, že do té cenotvorby firmám nemáme co kecat. Je to jejich boj a myslím, že F-Air moc dobře ví, kolik stojí výcvik jinde a stejně se za to nebojí říct o 50 000 Kč víc. Do té kalkulace bude promlouvat i konkrétní letadlo, na kterém se létá, jestli je to nové letadlo nebo 50 let stará plečka, cena lidské práce, jak moc si váží svého času, jestli jsou instruktoři na full time nebo to jsou externisti, jaké mají volné kapacity na letadla, jaká je čekací lhůta na volné letadlo nebo instruktora, jestli ta škola má nějaké zázemí a jaké, musí platit nájmy, jak moc vlastně vůbec potřebuje, aby je někdo z ulice "otravoval" s výcvikem v dnešní době atd. atd. Těch faktorů bude fakt hodně. Já bych řekl, ať si každý vybere podle svých sympatijí, co je jeho srdci bližší, ale nevidím žádný důvod se tu rozčilovat nad tím, že někde stojí výcvik X a jinde Y.
>>>Já myslím, že do té cenotvorby firmám nemáme co kecat.
Tak pod tohle bych se podepsal. A to jsem před měsícem absolvoval PPL o 50.000 levněji. Tím neříkám, že bych nebyl spokojený. Naopak! Měl jsem kliku jako hrom, že jsem narazil na správného člověka ve správném čase. Ale pokud budeme chtít firmám určovat ceny, jsme zpátky v socíku (nebo v budoucnosti v EU) A to by se mi pranic nelíbilo.
Ona ta cena za výcvik je v podstatě nic neříkající údaj.
Protože záleží na tom, jestli teorii skutečně absolvujete formou výuky s kvalitními lektory, nebo jestli vám jenom prodají nějakou učebnici, případně testové otázky aby jste udělali zkoušku na ÚCL, přičemž vaše skutečné znalosti budou minimální.
Potom také záleží na tom, jestli budete výcvik létat na pořádném letadle nebo na "přerostlém"UL a také jestli těch minimálních 45 hodin absolvujete skutečně ve vzduchu, nebo jestli z této doby bude 10 hodin pojíždění, nebo zda to bude dokonce 45 hodin podle počitadla motohodin.
No, každého asi rozčiluji jiné komentáře. Někoho pro změnu "vychovatelé", kteří na netu různymi způsoby demonstrují, že "oni si to můžou dovolit" a socky, co řeší ceny by se měli srovnat. Kupodivu to bývají vždy s jistotou lidé, kteří si v reálu vyskakovat zrovna nemohou... 😂 Protože zajištěny člověk se takto projevovat nepotřebuje.
A mohu ujistit, že s výjimkou výherců ve sportce, různých nepovedenych dědiců a státních uredniku s otevřenou kapsou všichni peníze řeší. Kdyby je totiž ve svém životě neřešili, tak by zcela pravděpodobně nebyli tam, kde jsou...
PPL z 80% dělají studenti, co jdou za kariérou a ty sakra zajímá, zda dají 180 nebo 250.. Takže v řadě případů jsou uvedene argumenty zcestné...
PPL se nechá udělat v klidu, se všemi souvisejícími poplatky a náklady za 180 a na regulérním letadle...
V tomto případě považuji za hlavní problém chování firmy, která ani otevřene neprezentuje svoje ceny a podmínky... A nabízí nějaké "skvělé akce" na chytání neinformovanych ovcí. V neposlední řadě naprosto neodpovídajíci počtu Číňanů, co tam nabouchaj...
Jinak nechť si každý kdo chce někde kupuje rohlík za 10, natural za 50 a letovou hodinu na 150 za 6900, když ho to naplňuje, ale nechť to necpe ostatním. . 😂
Pokud jde o váš úvod, ve kterém teoretizujete o tom, jak má kdo potřeby se vyjadřovat, pak lituji, ale onen občas slýchaný předsudek, že ti "správní bohatí a úspěšní" (tedy všichni ti, kdo nespadají do vámi nenáviděných skupin, jež jste si vnitřně vymezil hlavně pro sebe) nemají vychloubání a odsudky zapotřebí, je dokonale mylný. Nebudu vás o tom přesvědčovat, ani dále rozvíjet myšlenku, že jstě vlastně moc podobných lidí nepotkal, ale vnitřně to tak cítím.
Studenti mají samozřejmě možnost a právo si vybrat. Když jsem kdysi vybíral já, hodně jsem mluvil se známými, co zase mají známé a ti zase další... a to byste neřekl - bylo velmi zajímavé na konkrétních příkladech zjišťovat, jak ty "levné" možnosti nakonec bývají drahé. Zejména, když jsem pak poptával nabídku u různých firem a už jsem věděl, na co (nevyslovené) se přesně doptávat. Často ty upřesňující dotazy viditelně obtěžovaly. Ale jak říkám - studenti si jistě mohou vybrat. Jen by měli chápat i to, co přesně podepsali ve smlouvě. A doufat, že nedají možnost se nechat následně oškubat.
To, co považujete za "hlavní problém chování firmy" je naprosto normální obchodní praxe vlastně všude, kde se neprodávají housky, nebo typizované dlažební kostky. Ostatně - obchod je interkace mezi prodávajícím a kupujícím, není nic špatného na tom, pokud se cena vyvine individuálně.
Další problém je, že stejně jako i další v této diskusi jste nepochopil základní fakt, že "akční cena" se vypisuje proti cenám vlastním, nikoli cenám konkurence. Opravdu, asi vás to v prvním okamžiku překvapí, ale akční cena za plechovku piva je v Tescu "akční" proti Tesco cenám, nikoli cenám v Albertu. Tedy - účtuje-li si škola běžně 250K, pak je cena 200K skutečně "akční". Přemýšlejte o tom.
..."ale nechť to necpe ostatním"... myslím charakterizuje vaše myšlení a vysvětluje podstatu toho, proč jste dokonale mimo. Víte - každý si může publikovat takřka cokoli, co chce. Že se vám to nelíbí? Smutné. Ale nezajímavé. Nejste tu proto, abyste definoval, co má kdokoli "cpát ostatním", tedy svobodně sdělil informaci, která vás osobně provokuje. Nevidím řádné "cpaní ostatním", vidím něco, co může být možná neoznačený PR článek, ale v takovém případě by alespoň Aeroweb dostal pár drobných na provoz. Vy už jste přispěl, že tu určujete pravidla?
___________________
Dodatek: Nemám nic společného s žádným subjektem, jehož se věc týká ani žádné zájmy v dané věci. Na článek jsem kliknul proto, abych se podíval, jestli v něm třeba nebude zmínka o protestech, které v KV proti škole probíhaly a jak to bylo nakonec vyřešeno.
Před pár lety jsem pracoval ve velké české letecké škole. Zájemcům jsem vždy říkal, že pro PPL je potřeba počítat minimálně s 200.000Kč - až 250.000Kč v závislosti na vlastní šikovnosti a tím, jak si ten výcvik budou chtít oživit, aby měl nějaký smysl, takže ta kalkulace F-Airu je naprosto reálná. Vždy je třeba mít slušnou rezervu a kalkulaci na korunu přesně Vám žádná škola neudělá.Spousta lidí pořád nechce pochopit, že je rozdíl lítat PPL na malém zapomenutém travnatém letišti, kde se neplatí přistávaci poplatky, neřeší se radiokomunikace ani další letadla na okruhu a na velkém řízeném letišti jinde. Taky se na té trávě blbě lítá od podzimu do jara....O typu a přístrojovém vybavení letadla ani nemluvě. To ani nezmiňuji, že bych radši trápil slušně placeného profesionálního instruktora, který mi nic neodpustí a něco mě naučí, než aby mě učil létat levný FI s čerstvými papíry a minimálním náletem. Nebavím se o tom, že někdo má to štěstí a narodí se do letecké rodiny a táta /strejda je instruktor....:-) Letu zdar!
No zrovna u toho F-airu je těch čerstvých FI s mokrými papíry docela dost, jak F-air nestíhá, tak u nich lítá kdo má ruce a nohy. Občas v Bene lítám a nestačím se divit, co vše chlapci vymyslí. Když se rádiem FI zeptá přistávajícího kluzáku jestli to bude plné přistání, nebo letmé...
Ale abych nekřivdil, těch zkušených tam je většina a jsou dobří
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že F-AIR už nikdy více. Vzhledem k zameření školy na velké skupiny studentů se tam jako individuální student dostanete do letadla jen když na vás náhodou zbyde letadlo i instruktor, takže velmi zřídka a když už se vám po dlouhých měsících náhodou podaří kurz dokončit, tak pak čekáte několik týdnů na zkoušku, někdy i měsíců. Takže jsou pak nutné další nemalé náklady na kondiční lety, pokud tedy na vás zrovna náhodou zbyde letadlo a instruktor.
Chcete létat výcvik draze a dlouho? F-AIR jasná volba!