Na pondělní konferenci Asociace letecké elektroniky v Palm Springs renomovaná společnost Garmin – mimo certifikovaného G3X, o které jme vás již informovali – představila také dva zcela nové přístroje: GPS 175 a GNX 375. Tyto jednotky mají nahradit produkty starší generace, jako jsou řady GPS150/155, GX50/55 a KLN 89/90/94

V nabídce jsou certifikované IFR navigace s možností SBAS a přístrojového LPV přiblížení. Disponují barevným dotykovým displejem, samostatným domovským tlačítkem a dvojitým potenciometrem. Zachovávají si intuitivní uživatelské prostředí z předchozích řad, které umožní rychlé a intuitivní zadávání traťových bodů, letového plánu a okamžitý přístup k funkcím jako je vyhledání nejbližších letišť, letových údajů a mnoho dalšího.

GNX 375 na rozdíl od verze GPS 175 disponuje funkcionalitou ADS-B Out a ADS-B In přes zabudovaný odpovídač. Díky tomu je schopen zobrazovat informace o provozu, počasí, NOTAMy atd.

Garmin ani zde nezapomíná na konektivitu mezi přístroji. Ve spolupráci s autopilotem je systém schopen zaletět celou trať včetně přiblížení i nezdařeného přiblížení. Technologie Bluetooth navíc umožní připravit navigační přípravu například pomocí chytrého telefonu a data jen odeslat do přístroje.

Prodej začne v dubnu tohoto roku, cena GPS 175 by se pak měla pohybovat kolem 4 995 dolarů, u GNX 375 pak 7 995. Jak již je u nové avioniky od firmy Garmin zvykem, i zde je možnost stáhnout si „výcvikovou“ aplikaci.

Mohlo by vás zajímat

Témata

GPS Garmin


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

dotaz

06.04.2019 v 17:59 Petr

Zdravim,

 

mohu se zeptat, jaky je rozdil mezi WAAS a SBAS a jak umožní ADS-B in zobrazovat NOTAMy a pocasi?Diky

Odpovědět

RE: dotaz

09.04.2019 v 15:25 Adam Zuska

Díky za poznámku Petře, s tím WAAS/SBAS to bylo nepřesně napsané, za to se omlouvám. Co se týče ADS-B In, tato technologie umožňuje mimo jiné přijímat data z FIS-B, což je služba, kterou se šíří informace o počasí či provozních omezení. Zatím je to doména USA, ale nebude snad dlouho trvat a třeba se něčeho dočkáme i podstatně blíže...

Odpovědět

RE: dotaz

09.04.2019 v 17:43 Tom

SBAS je princip zpřesňujícího systému pro GPS, kde jsou korekční informace vysílány ze satelitů. WAAS je technická realizace tohoto principu na území USA, technická realizace pro Evropu se jmenuje EGNOS. Vybavenost/nevybavenost přijímače systémem SBAS má praktický dopad na druh (přesnost) RNAV/GNSS přiblížení, která lze zaletět.

Odpovědět

Přidat komentář