Dva tisíce pilotů kluzáků bude nejpozději na jaře potřebovat nový pilotní průkaz

14.09.2017

Dva tisíce pilotů kluzáků bude nejpozději na jaře potřebovat nový pilotní průkaz
Dva tisíce pilotů kluzáků bude nejpozději na jaře potřebovat nový pilotní průkaz (Zdroj: Aeroweb.cz)

Začátkem měsíce Úřad pro civilní letectví (ÚCL) na svých stránkách upozornil na blížící se konec platnosti průkazů pilota kluzáků a pilota balonů vydaných dle národního předpisu L1. Bez ohledu na platnost uvedenou v těchto průkazech je nejzazším možným dnem jejich skutečné platnosti 8. duben 2018.

Nařízením Komise (EU) 2015/445, které vstoupilo v platnost 8. dubna 2015 se upravily některé technické požadavky a správní postupy týkající se letových posádek v civilním letectví definované s platností od 8. dubna 2012 v nařízení (EU) č. 1178/2011. Zároveň členské státy Evropské unie dostaly možnost aplikovat dočasně určité odchylky oproti původnímu nařízení a neuplatňovat do 8. dubna 2018 některá z jeho ustanovení.

Motivací pro změnu nařízení (EU) č. 1178/2011 bylo zjištění některých států, že určité požadavky představují zbytečnou a neúměrnou administrativní a ekonomickou zátěž a zároveň byly některé z nich shledány za neúměrné vzhledem k předmětným činnostem a možným rizikům. V původním nařízení byla taktéž nalezena řada tzv. redakčních chyb, které komplikovaly zavádění nových pravidel.

V souladu s nařízením (EU) 2015/445 je 8. duben 2018 posledním možným dnem platnosti průkazů pilota kluzáků a pilota balonů vydaných podle leteckého předpisu o způsobilosti leteckého personálu civilního letectví L1 zveřejněného Ministerstvem dopravy České republiky. Jak naší redakci sdělil tiskový mluvčí ÚCL pan Vítězslav Hezký, k dnešnímu dni má ještě zhruba polovina, tj. kolem 2 000 pilotů kluzáků, staré průkazy. I proto nabízí úřad možnost po dohodě podat v zimních měsících jednotlivými aerokluby hromadnou žádost o převedení průkazů dle postupů CAA-ZLP-161. Pro piloty balonů pak platí postupy definované v CAA-ZLP-162.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Plachtění


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář