Tragickou nehodou skončil včerejší let Pilatusu PC-6 Turbo Porter registrace OO-NAC nedaleko jihovýchodního belgického města Fernelmont. Stroj se zřítil asi deset minut po vzletu z letiště Temploux, nikdo z 11 lidí na palubě nehodu nepřežil. Bezprostřední příčinou pádu bylo pravděpodobně strukturální selhání v oblasti křídla.
Foto EPA
Očitý svědek popsal televizi RTL, že letoun "měl potíže s udržením se ve vzduchu, následně se mu ulomilo křídlo a pak začal okamžitě padat k zemi." "Část letadla se odlomila a pak zamířilo střemhlav dolů a spadlo na zem jako kámen," citovala později agentura Reuters starostu Fernelmontu Jeana-Clauda Nihoula.
Podle dostupných informací převážel Pilatus skupinku deseti parašutistů k plánovanému výsadku. Asi po deseti minutách letu mělo dojít k odtržení křídla a následnému požáru, zřejmě od jiskry v elektroinstalaci. Z letounu ještě vyskočili tři parašutisté, nepodařilo se jim však plně otevřít padák a byli později nalezeni mrtví nedaleko trosek letounu.
Na to bych nesázel, už delší dobu je snahou cizích výrobců letadel po jakýmikoli záminkami, zneschopňovat naše letouny, viz nesmyslné nařízení pro letouny L-410 používané v aeroklubech mít nainstalován TCAS. škoda mluvit, byl bych sprostej.
Prý to byla hooodně stará mašina. Ale i tak, že by jim ulétlo křídlo? No je fakt, že taky koukám a pozoruji vzpěry, když létám s C150 a c152 z roku 1979+....hold roky jsou roky
Neni to poprve ,co Pilatusu uletelo kridlo.Tak jako kazde ero ma svoje limity.Pokud ma udrzbu,jak ma mit
a pilot neni prase,tak neni problem.Cepy vzpera kridlo se konroluji kazdy rok a dela se NDT zavesu.