Rozbor
Pilot měl pro let odpovídající kvalifikacia platné potvrzení o zdravotní způsobilosti. Počasí pro let vyhovovalo. -Letiště nemělo na vznik události vliv. Na letounu nebyly před letem ani v průběhu letu zjištěny žádné závady. Pilot vyrovnal letoun ve výšce 2 – 3 m nad zemí. Z této výšky letoun při ztrátě rychlosti prosedl, narazil ostruhovým kolem a následně podvozkem do země a v dojezdu vybočil z přistávací dráhy doprava mimo RWY. V důsledku střetu s překážkou se letoun otočil o 180°proti směru přistání a byl poškozen.
Závěry
Pilot vyrovnal letoun ve fázi přistání ve výšce 2 – 3 m nad zemí, po dosednutí nedodržel směr dojezdu a s letounem narazil do
překážky.
Příčina letecké nehody:
Hlavní příčinou nehody bylo nezvládnutí techniky pilotáže ve fázi přistání.
Datum : 6.září 2003 UTC 1723
Místo : LKHO
Typ letounu : Z526AFS - V