Boeing předložil Federálnímu leteckému úřadu (FAA) návrh na řešení problémů s lithium-iontovými akumulátory, které zapříčinily lednové stažení letounů B787 z provozu. Dreamlinery by se tak mohly vrátit na oblohu v plné síle po sériích testů v řádu několika týdnů.
Plán na "záchranu" ovšem nespočívá v nahrazení vadných součástek staršími typy baterií. Řešením má být důkladná izolace jednotlivých článků ve stávajících akumulátorech, aby při náhodných zkratech nedocházelo ke vznícení dalších, a pozměněný systém větrání.
Shořelý lithium-iontový akumulátor / Foto Technologyreview.com
"Nedovolíme, aby se toto letadlo vrátilo do provozu, dokud si nebudeme jisti, že nové úpravy zajistí bezpečnost letadla a jeho cestujících," prohlásil americký ministr dopravy Ray LaHood. Navrhované změny již americký výrobní gigant aplikoval na dvou Dreamlinerech, které se nyní podrobují testovacím letům.
FAA uzemnil Boeingy 787 v polovině ledna po řadě incidentů, při kterých začaly akumulátory pomocných energetických jednotek (APU) hořet a došlo k ohrožení bezpečnosti cestujících. Stroje se ale potýkaly také například s únikem paliva, poruchami brzd a závadami na motorech Rolls-Royce.