17.7.2006
"Záměr zákona je dobře myšlený, ale zákonodárci zapomněli na to, že skoro všechny paliva z obnovitelných zdrojů jsou neslučitelná se současnými pístovými sportovními letadly," řekl prezident americké Organizace vlastníků a pilotů letadel (AOPA) Phil Boyer.
Takže AOPA pracuje, aby tom poučila Kongres předtím, než návrh zákona projde dalším legislativním postupem.
AOPA žádá zákonodárce, aby udělily leteckému benzínu výjimku ze zákona. Vysokooktanový benzín bez příměsi alkoholu by tak zůstal pro letadla k dispozici.
Přitom právě Ethanol, alkohol destilovaný z kukuřice, je nejobvyklejší příměsí do paliva. Ale testy FAA a Cessna ukázaly, že ethanolové příměsi nemohou být bezpečně použity v současných pístových letadlech.
Paliva s příměsí ethanolu zanechávají v palivovém systému letadla vodu, což může vést k poruše motoru.
Ethanol je také neslučitelný s elektrickými palivovými pumpami a některými typy palivových měřáků, ty se díky němu stávají nepřesnými.
Protože ethanol uvolňuje ze stejného objemu méně energie než benzín, musí motor letadla spotřebovat více paliva s příměsí, abychom získali stejný výkon, což zmenšuje dolet.
Zdroj: aopa.org