V soutěži cestující hodnotí již 15 let letecké společnosti, ale také letiště a v posledních letech i letecké aliance na celém světě. Firma Skytrax Research, která žebříček na základě hlasování cestujících sestavuje, je předním poradcem v oboru letectví. Data pro letošní ročník shromažďovala od září 2005 do května 2006. Hlasovalo celkem přes 13 milionů cestujících z 93 zemí světa.
Průzkum hodnotí celkem 35 kritérií, zejména spokojenost s personálem, zákaznické služby společností na letištích, úroveň palubních služeb, kvalitu občerstvení na palubě a další.
Za British Airways se v žebříčku letos umístily Qantas Airways, třetí příčku obsadil loňský vítěz Cathay Pacific. Čtvrté byly Thai Airways, páté Emirates. Následovaly Qatar Airways, Singapore Airlines, japonské ANA, Malaysia Airlines a China Airlines. Nejlepší nízkonákladovou společností jsou Air Berlin, následuje jetBlue Airways a easyJet.
British Airways získaly také cenu jako nejlepší dopravce na transatlantických letech a v Evropě. Ve střední a východní Evropě vyhrál Aeroflot, v severní Americe Continental Airlines a například v Asii Cathay Pacific.
Nejlepší palubní průvodčí má Thai Airways, které získaly také cenu za nejlepší catering v ekonomické třídě. V business třídě má nejlepší jídlo Continental Airlines a v první třídě Gulf Air.
Marcela Fialková