"Doporučili jsme vedení společnosti EBA, aby se ve svých plánech zabývala výstavbou terminálu ve variantě bez případného vstupu strategického partnera. Jinými slovy, pokud nedostaneme od zástupců investora v termínu do 30. června požadované garance finančního krytí záměru, začneme od července připravovat projekt výstavby i skromnějšího terminálu vlastními silami," prohlásil Stříteský.
Smlouvu s investorem schválili zastupitelé města již 18. dubna, dodnes však nevědí, kdo za firmou ve skutečnosti stojí. V Česku ji zastupuje malá společnost Czech Trading Holding z Rychnova nad Kněžnou. Podle svého návrhu měla společnost Climax Fort Investment vložit do pardubického letiště zhruba devět miliard korun. Za ně by se na ploše vybudoval nový odbavovací terminál, lakovna pro dopravní letadla a opravna motorů civilních letadel. Práci by podle investora nově na letišti našlo několik tisíc lidí.
Už před třemi týdny vyjádřil nelibost nad liknavostí investora i Pardubický kraj, který je minoritním akcionářem firmy EBA. "Jednání s investorem je skutečně na můj vkus už hodně přetažené. Teď musíme dát firmě buď nůž na krk, nebo začít jednat s jiným zájemcem. Pokud se investor v Pardubicích neukáže do deseti dnů, tak k tomu přikročíme," uvedl v pardubické příloze MF Dnes první náměstek hejtmana Roman Línek.
Primátor se s Línkem sejde nad situací na letišti v pátek v 10:00. Podle Stříteského dnešní rozhodnutí vedení města nevylučuje případnou budoucí spolupráci s investorem. Připravovaná dohoda měla strategickém u partnerovi město zajistit ve firmě EBA podíl 34 procent, město by si ponechalo 44 procent a Pardubický kraj by měl 22 procent.
Pardubické mezinárodní letiště je jedním z pěti páteřních letišť v České republice. V provozu je od roku od roku 1995. Loni ho využilo asi 49.000 cestujících.