V sobotu tomu byly právě dva roky, co se pro veškerý provoz uzavřelo jedno z nejdůležitějších letišť světové historie. Tehdejší světový rekord ve výšce letu z roku 1909, první pravidelná letecká doprava z roku 1923 i významný letecký most na sklonku 40. let minulého století - to vše se odehrávalo na berlínském Tempelhofu. A ačkoliv by se mohlo zdát, že dny slavného aerodromu byly před dvěma lety sečteny a podtrženy, letiště žije dál. Jen už se po něm neprohánějí aibusy, boeingy ani cessny, ale bruslaři, skateboardisti a maminky s kočárky.
Týden před ukončením provozu Templehofu se na letiště vydal i Aeroweb. Reportáž najdete ZDE!
O budoucnosti letiště se vedly diskuse ještě během posledních let, kdy byl Tempelhof v provozu. Nakonec, zdá se, zvítězila myšlenka z nejušlechtilejších. Zatímco objekt terminálu se má proměnit v muzeum, připomínající tempelhofskou bohatou historii, plocha kolem drah je volně přístupná veřejnosti. Letiště coby park slouží jak Berlíňanům, tak všem dalším návštěvníkům k provozování nejrůznějších sportů a k unikátním procházkám po ploše, na které při poválečné blokádě města přistávala prakticky jediná materiální pomoc zdejším obyvatelům.
Namísto letadel je nebe nad Tempelhofem plné ptáků a v podzimním období také draků. Zpevněné plochy zase využívají lidé na bruslích, skateboardech apod. Současný stav využití letiště chválí především ekologové, kteří stojí tvrdě proti alternativním plánům na zástavbu travnaté plochy, jež plní podle jejich průzkumů nenahraditelnou úlohu v uchování současného mikroklimatu celého Berlína.