Dne 17.3 na letišti v Příbrami byl zalétnut AT 6 TEXAN zkušebním pilotem Richardem Santusem. Poté se ihned přeškolí hrdý majitel tohoto skvostu. Tento warbird ozdobí i akci 100 let aviatiky 5. a 6. června v Pardubicích.
Zdroj: www.aviatickapout.cz
Kateřina Davidová 19.03.2010 4 příspěvky
Dne 17.3 na letišti v Příbrami byl zalétnut AT 6 TEXAN zkušebním pilotem Richardem Santusem. Poté se ihned přeškolí hrdý majitel tohoto skvostu. Tento warbird ozdobí i akci 100 let aviatiky 5. a 6. června v Pardubicích.
Zdroj: www.aviatickapout.cz
Mohlo by vás zajímat
Témata
Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
letadlo pěkný ale hlučný
19.03.2010 v 15:00 Honza
Díval jsem se na Texana a je to moc pěkné éro ale zažil jsem dvě překvapení. První bylo jak líně se rozjíždí. Očekával jsem, že letadlo, které má 600 koní (?) bude výrazně rychleji akcelerovat než třeba 105ka. Druhé zklamání byl hluk, který pochází pravděpodobně od vrtule. Z dálky dobrý, ale když se letadlo dostalo na mojí úroveň byla to docela řacha.
RE: letadlo pěkný ale hlučný
27.03.2010 v 13:27 Tom
Co se týče akcelerace TEXANA je to dáno tím ,že pro vzlet letounu na takto dlouhé dráze je použito zhruba dvou třetin výkonu ,šetří to motor . Při plném výkonu bude akcelerace značně větší,hlučnost je už bouhžel takova ale k letadlům tohoto typu a stáří prostě patří.
RE: letadlo pěkný ale hlučný
27.03.2010 v 17:08 Martin
Dobrý postřeh, při vzletu se nepoužívá plný vzletový výkon, s ohledem na délku RWY v LKPM by se zbytečně trápil motor, všechny vzlety se prováděly na cca 85% výkonu (myslím, že stejně se chovají piloti i u všech výkonných historických mašin, pokud dráha dovolí...). Jak praví klasik: nejlépe startovat na volnoběh a po vzletu ještě stahovat :-) Hluk je opravdu značný, s tím souhlasím.