ČSOB začala jako druhá česká banka vyplácet klientům peníze za letenky, které si koupili u zkrachovalé letecké společnosti SkyEurope. Banka totiž uznala reklamace svých klientů jako oprávněné.
Jako první k tomuto kroku přistoupila Česká spořitelna před několika týdny, když začala svým klientům vracet cenu letenek za neuskutečněné lety zaplacené platební kartou.
Reklamované částky budou připisovány zpět na účty jednotlivých klientů postupně, a to podle data uplatnění reklamace.
Reklamace letenek a vrácení peněz se vztahuje nejen na nevyužité letenky zakoupené přes internet, ale i prostřednictvím agentury, například u Student Agency.
Slovenské banky též v tomto týdnu začaly vyplácet peníze klientům zkrachované letecké společnosti SkyEurope za nevyužité letenky zaplacené platebními kartami. Jako první k tomu přikročila Tatra banka a další peněžní ústavy by se měly k vyplácení přidat v nejbližších dnech. Mají na to čas maximálně do konce října, kdy uplyne minimální lhůta na reklamace u zahraniční banky, v níž měla SkyEurope účet.
Podávat reklamace na nevyužitou letenku mohou cestující i nadále, a to až do uplynutí 120 dní ode dne plánovaného odletu. K ní musí přiložit i letenku, případně potvrzení rezervace. Uplatnit pohledávku v rámci konkurzu je možné do soboty 24. října.
Zdroj: aktualne.centrum.cz