V první řadě se zavádějí 30hodinové TAFy, které u některých českých letišť nahradí původní krátké i dlouhé TAFy. Zatímco do 4.11.2008 se vydávaly pro letiště LKPR, LKMT, LKTB a LKKV každé 3 hodiny TAFy s 9hodinovou platností, a každých 6 hodin TAFy s platností 24 hodin (vyjma LKKV), od 5.11.2008 se budou vydávat pouze každých 6 hodin TAFy s platností 30 hodin. Pro každé letiště smí nyní být vydáván pouze jeden druh TAFu, tj. buďto jen krátký anebo jen dlouhý.
Změny nastaly v kódování některých částí TAFu. Čas platnosti se nyní uvádí ve spojení s datem a počátek s koncem platnosti se odděluje lomítkem; rozlišení času je 1 hodina:
TAF LKPR 050500Z 0506/0612 ...
znamená, že TAF pro letiště Praha-Ruzyně byl vydán 5. dne v měsíci v 05 UTC, platnost začíná 5. dne v 06 UTC a končí 6. dne ve 12 UTC. Podobně se uvádí také časová platnost u indikátorů TEMPO nebo BECMG:
... TEMPO 0522/0603 ...
znamená, že následně popisovaný jev se bude občasně vyskytovat mezi 5. dnem 22 UTC a 6. dnem 03 UTC. Případně
... BECMG 0523/0601 ...
znamená, že následně popisovaný jev nadejde v období 5. dne 23 UTC až 6. dne 01 UTC. Naopak jestliže se uvádí nikoliv časové rozmezí, ale jediná časová hranice nějakého prvku počasí, lomítko ani mezera mezi indikátorem a časovou skupinou se neuvádí; rozlišení času je 1 minuta:
... FM060300 ...
znamená, že popisovaný jev začne 6. dne v měsíci v 0300 UTC.
Dále je zrušen výraz SKC, kterým se vyjadřovala bezoblačná obloha (Sky Clear), když nebylo možno použít výraz CAVOK (např. při dohlednosti 2000 m, kouřmu a jasnu). Nyní se všechna oblačnost s výjimkou oblaků druhu CB (cumulonimbus) nebo TCU (towering cumulus) s výškou základny nad 5000 ft AGL považuje za neprovozní a vyjadřuje se, stejně jako jasno, výrazem NSC (No Significant Clouds). V TAFu se tak může objevit např. takováto sekvence:
... 13010KT 6000 RA NSC ...
Další změny se týkají uváděného druhu počasí, převažující dohlednosti (např. jestliže jsou splněny podmínky pro CAVOK, ale v jednom menšinovém směru je dohlednost pod 10 km, uvádí se nadále CAVOK). Mění se význam „v blízkosti letiště“, označovaný VC (in the vicinity); nyní se jedná o kruhový pás s poloměrem od 8 do 16 km. Bližší informace uvádí přiložený dokument Amendment 74 ICAO.
Aktuální počasí včetně METARů a TAFů naleznete v sekci Briefing zde na Aerowebu
Amendment 74 ICAO ke stažení zde: