Nové letouny L-159T1 s dvojím řízením zkvalitňují výcvik nových pilotů
14.05.2008
Kromě toho na trenažéru procvičovali úkoly a situace při vedení vzdušného boje i ničení pozemních cílů. Pak ještě někteří z nich absolvovali placené lety na továrním dvoumístném L-159B v Aeru Vodochody. Dnes je situace jiná. Piloti ve výcviku rovněž absolvují přibližně 350 hodin na albatrosu, také používají trenažér, ale pak následují desítky letů na novém L-159T1. Na něm projdou tzv. přeškolovací osnovou, rozdělenou na základní a pokračovací výcvik. Základní příprava zahrnuje lety ve dne, v noci, za ztížených povětrnostních podmínek, akrobacii a lety ve skupině. Obsahuje i základní lety bojového použití. Při pokračovacím výcviku přeškolovací osnovy se program dělí na provádění činností v rámci vzdušného boje a boje proti pozemním cílům.
Letoun s dvojím řízením tvoří nedílnou součást výcvikového systému pro přípravu nových pilotů, ale své uplatnění nachází i při přezkušování starších pilotů. Zvláště pak těch, kteří doposud létali jen „sólo“, tedy na jednomístných bojových L-159A. Každý pilot nyní podle velitele letky majora Petra Tománka minimálně jednou za rok absolvuje s instruktorem kontrolu techniky pilotáže na dvoumístném stroji. Jedná se o let podle přístrojů, vysokou techniku pilotáže a bojové použití.
Zdroj: Ministerstvo obrany
Mohlo by vás zajímat
Témata
Zkušenosti a doplnění našich čtenářů