Objednávek A380 a B747 nepřibývá, Boeing má poslední dvě desítky

29.07.2016 2 příspěvky

Objednávek A380 a B747 nepřibývá, Boeing má poslední dvě desítky
Objednávek A380 a B747 nepřibývá, Boeing má poslední dvě desítky (Zdroj: Aeroweb.cz)

Po nedávném oznámení společnosti Airbus o vynuceném snížení produkce velkokapacitního A380 následuje evropského výrobce i Boeing, který plánuje snížit výrobu 747 z 18 strojů ročně na pouhou třetinu. Dlouhodobý nezájem o velkokapacitní letouny se totiž nevyhnul ani Jumbu, kterých nyní Boeingu zbývá dodat pouze něco málo přes dvacet. Pokud do tří let americkému výrobci žádné další objednávky nepřibudou, bude muset i přes sníženou produkci ukončit v té době již více než padesát let dlouhou výrobu. Na konci roku 2019 už totiž Boeing nebude mít co vyrábět.

I když v současné době výroba několika posledních 747-8I a -8F běží na plné obrátky, už poslední půlrok byl pro firmu ztrátový. Projekt se tak po necelém půlstoletí stává spíše přítěží. Aktuálně je největší objednávkou šestnáct B747-8 v nákladní verzi F pro ruského provozovatele Volga-Dnepr. Ostatní objednávky jsou už jen po jednom kusu s výjimkou výroby dvou speciálně upravených 747-8I pro prezidenta (nebo prezidentku) Spojených států, budoucích Air Force One.


1. července k nám poprvé zavítal nejmodernější člen rodiny Jumb, 747-8I / Foto Martin Tarek

Airbusu oproti tomu zbývá ještě 126 letounů, což při plánovaném snížení produkce na 12 letounů ročně znamená přes 10 let výroby. I když část vedení výrobce uvažovala o možné modernizaci, těžko soudit, jestli se takový ekonomicky náročný krok při současné situaci na trhu Airbusu vyplatí. 

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

319

30.07.2016 v 21:56 Xx

Tech 319 objednavek je vcetne dodanych, zustava pouze 154

Odpovědět

A 380

02.08.2016 v 22:48 petrs

Hlavně hranice rentability A 380 je až někde kolem 400-430 prodaných kusů .. Jinými slovy další megalomanský projekt, který zacálovali evropští daňoví soumaři ...

Odpovědět

Přidat komentář