Po nedávném oznámení společnosti Airbus o vynuceném snížení produkce velkokapacitního A380 následuje evropského výrobce i Boeing, který plánuje snížit výrobu 747 z 18 strojů ročně na pouhou třetinu. Dlouhodobý nezájem o velkokapacitní letouny se totiž nevyhnul ani Jumbu, kterých nyní Boeingu zbývá dodat pouze něco málo přes dvacet. Pokud do tří let americkému výrobci žádné další objednávky nepřibudou, bude muset i přes sníženou produkci ukončit v té době již více než padesát let dlouhou výrobu. Na konci roku 2019 už totiž Boeing nebude mít co vyrábět.
I když v současné době výroba několika posledních 747-8I a -8F běží na plné obrátky, už poslední půlrok byl pro firmu ztrátový. Projekt se tak po necelém půlstoletí stává spíše přítěží. Aktuálně je největší objednávkou šestnáct B747-8 v nákladní verzi F pro ruského provozovatele Volga-Dnepr. Ostatní objednávky jsou už jen po jednom kusu s výjimkou výroby dvou speciálně upravených 747-8I pro prezidenta (nebo prezidentku) Spojených států, budoucích Air Force One.
1. července k nám poprvé zavítal nejmodernější člen rodiny Jumb, 747-8I / Foto Martin Tarek
Airbusu oproti tomu zbývá ještě 126 letounů, což při plánovaném snížení produkce na 12 letounů ročně znamená přes 10 let výroby. I když část vedení výrobce uvažovala o možné modernizaci, těžko soudit, jestli se takový ekonomicky náročný krok při současné situaci na trhu Airbusu vyplatí.