Letošní veletrh Aero 2016 je již minulostí. Co zajímavého bylo ve výstavních halách a na ploše nedaleko letiště ve Friedrichshafenu k vidění, si můžete připomenout skrze fotografické materiály, které naše redakce pořídila přímo ve městě u Bodamského jezera.
Ačkoliv subjektivně působilo letošní Aero skromněji než minulý ročník, z českého pohledu se mohlo jednat určitě o jeden z lepších ročníků. Velkou pozornost více než 30 tisíc návštěvníků, kteří ve dnech 20.-23. dubna areál navštívili, a zejména pak zahraničních kolegů vzbudil především ulralehký letoun UL-39 Albi připomínající známější proudový bitevník podobného označení z Vodochod.
Velká část expa se letos věnovala opět "elektrickému létání", přičemž velký zájem vzbuzovaly zástavby elektrických či hybridních agregátů do velmi výkonných strojů, mezi kterými dominovala Extra 330. V části věnované avionice byl opět vidět zájem především o produkty Garmin.
Mezi zahraničními výrobci letounů bylo možné ocenit především prezentaci společnosti Cirrus, která navzdory svému americkému původu dávala najevo, že má o evropské zákazníky v kategorii general aviation zájem. Vyznívalo to tak zejména v kontrastu s prezentací konsorcia Textron Aviation, sdružujícího Cessnu, Beechcraft a Hawker, která byla zaměřená především na segment business přepravy.
Aero 2017 se uskuteční na témže místě od 5. do 8. dubna 2017.