Do aerolinek ihned po výcviku. Kadet Ryanairu popisuje výběrové řízení

11.01.2016 1 příspěvek

Do aerolinek ihned po výcviku. Kadet Ryanairu popisuje výběrové řízení
Do aerolinek ihned po výcviku. Kadet Ryanairu popisuje výběrové řízení (Zdroj: Aeroweb.cz)

Dostat se do letecké společnosti ihned po dokončení leteckého výcviku je cíl, ke kterému směřuje většina studentů leteckých škol. Diegovi M. z letecké školy Flying Academy se přesně takový cíl splnil. Týden po dokončení kurzu součinnosti vícečlenné posádky loni v září poslal životopis do letecké společnosti Ryanair. Za pár týdnů nato ho pozvali na pohovor a po jeho úspěšném absolvování přijali do kadetního programu Ryanairu. „Ujistěte se, že jste naprosto dokonale připraveni,“ začíná jeho rada všem uchazečům o kariéru pilota. Diego zahájil letecký výcvik 0-ATPL(A) ve Flying Academy v Brně před dvěma lety.

Celý proces výběrového řízení pro irskou nízkonákladovou společnost začíná briefingem, ve kterém jsou všichni uchazeči rozděleni do dvojic a vytvoří páry pro simulátor. Během půlhodinového briefingu se dozví detailnější informace o budoucím letu. „Pozorně poslouchejte všechno, co se během briefingu děje,“ zdůrazňuje Diego a dodává, že v této části je obzvlášť důležité si všechny informace zapsat a zeptat se na věci, kterým nerozumíte. Následuje část interview, kde se ptají na osobní otázky typu: Proč jste si vybrali společnost Ryanair, jaké bylo nejhorší rozhodnutí vašeho života a podobně. „Pár rad, které bych vám k této části dal – buďte sami sebou, usmívejte se, ukažte, že máte sebevědomí a že jste profesionál,“ uvádí Diego.

Další část výběrového řízení se zabývá technickými otázkami ze studia ATPL teorie. „Zeptali se mě i na otázky ohledně Boeingu 737-800, ale nečekají, že znáte tento letoun tak dobře, jako Cessny nebo Pipery, takže se budou ptát jen na základy. Například jaká je konfigurace sedadel v Ryanairu, šípovitost křídla, typ motoru, kolik má hydraulických systémů, jak je vysunován/zatahován podvozek a podobné typy otázek,“ doplňuje Diego k technické části pohovoru. Po technických otázkách následuje část na simulátoru. Jeho průběh a celý obsah článku najdete na stránkách letecké školy Flying Academy.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Drzim palce

11.01.2016 v 23:36 PPLkar Petr

Blahopreji a drzim palce Diegovi, zajimalo by mne, kde je bazovany? Jenom se ptam, dnes vyslo na iDnes srovnani prumernych platu v clanku "Platove rozdily v Cesku..." a median platu pilota v CR uz je CZK 35464. To znamena u svobodneho cash CZK26k. Tak snad ho tohle nepotkalo - preji hodne zdaru a radosti z krasne prace!

Odpovědět

Přidat komentář