Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

18. dubna 2017
Autor: Tomáš Doležal, 8 příspěvků, celkové hodnocení článku: 2,5
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Legendární Antonov AN-2 ve verzi 100 minulý týden na Ukrajině v domovském gostomelském testovacím středisku u Kyjeva vytvořil ve své třídě rekord v hmotnosti do vzduchu vyneseného nákladu. Do výšky 2 700 metrů dopravil na palubě celkem 3 202 kilogramů. Výrobce letounu na svých stránkách uvádí, že rekordní výkon postoupí k dalšímu zpracování Mezinárodní letecké federaci (FAI).

Posádku Antonovu s registrací UR-EXB tvořil kapitán Sergej Tarasjuk a druhý pilot Valerij Jepančincev. Podle prvního jmenovaného letoun se zátěží tvořenou železnými pláty dosáhl výšky 2 000 metrů za osm minut a za další čtyři minuty pak cílových 2 700 metrů.


Foto Antonov

V srpnu uplyne již 70 let od prvního letu prototypu známého dvojplošníku. Sériová výroba začala v roce 1948 a pokračuje dodnes. Továrna na vztlak, jak se někdy mezi piloty AN-2 přezdívá, má tak už nyní na svém kontě primát coby nejdéle vyráběného letadla na světě a zároveň je největším provozovaným dvojplošníkem. Schopnost operovat z malých a neupravených ploch, odolnost, možnost letu na velmi malých rychlostech, to jsou všechno stále zajímavé parametry pro řadu využití. K rozjezdu stačí méně než 200 metrů a délka přistání přes 15metrovou překážku je jen lehce přes 400 metrů. Pádovou rychlostí se může robustní stroj měřit s ultralighty a díky speciální konstrukci křídla s ním lze řízeně klesat i při rychlosti necelých 50 km/h.

Charakteristickým brumláním hvězdicového motoru už se nám verze AN-2-100 nepřipomene. Zastavěnou má turbovrtulovou pohonnou jednotku MS-14 ukrajinského výrobce Motor Sič o výkonu 1 500 koní. Ta, přestože je lehčí, přináší o polovinu větší výkon oproti původnímu pístovému devítiválci. Zároveň slibuje nižší spotřebu paliva, kterým je letecký petrolej. Nově je také instalována třílistá vrtule AV-17 ruské společnosti Aerosila s možností nastavení reverzního režimu a viditelné změny doznala celá přední část trupu.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 2,5

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 8 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

AndulkaNachthexen 19. 4. 2017 14:44:00Odpovědět
Ahoj,zajímalo by mě, jestli někdo víte, zda a kde je možné v ČR udělat si přeškolení na Andulu?? A kolik to může stát? Mockrát díky:-)
RE: AndulkaJelen 20. 4. 2017 6:35:00Odpovědět
Třeba v Plzni, ale letová hodina bude dost drahá, tipuju to tak na 12-15 tisíc. A přeškolení se ale za tu hodinku zvládnout dá. Nicméně od Nového roku bude AN-2 samostatnej typ, vyjmutá ze SEP, tudíž bude potřeba typovka, nikoliv pouze přeškolení. Ti, co už jí budou v zápisníku mít, jim zůstane, budou ale dělat klasická přezkoušení na typu. Mimochodem, nemá někdo tušení, proč tohle úřad udělal a vyjmul Andulu ze SEPu? Nemyslím, že je to krok vpřed.
RE: AndulkaVasek 20. 4. 2017 8:04:00Odpovědět
Letova hodina byva cca 12-14 tisic. Takze zalezi asi na instruktorovi a na tom jak ti to pujde, kolik hodin budes potrebovat :)
RE: AndulkaMiloš 20. 4. 2017 8:43:00Odpovědět
Zkus se poptat v Elmontex Air na Mošnově - Ostrava. Tam také provozují Andulku, tuším za 14 tis./hod.
RE: AndulkaMila 20. 4. 2017 14:16:00Odpovědět
Xair v Hradci Králové - Milan Hovát je skvělej
Přeškolení na AN-2Cid 24. 4. 2017 9:52:00Odpovědět
Přeškolení na AN-2 Vám zajistí ve Strunkovicích Air service pilot klub, z.s. pan Ing.Kryštof a Olin Dvořák!Dobrá parta zkušených pilotů!!
Přeškolení na An-2Martin 24. 4. 2017 12:26:00Odpovědět
Xair, respektive občanské sdružení Aerovia v Hradci Králové má 2 vlastní andulky a spoustu dalších provozuje. Nejlepší vlézt na www.xair.aero a napsat mail nebo zavolat přímo do kanceláře. An-2 co se přeškolení týče je vždy na individuální dohodě podle zkušeností pilota (cena, doba). Pan Horvát, VLP v tamní škole, je jedním z nejskušenějších co se An-2 v ČR týče.
typovkaJelen 24. 4. 2017 16:52:00Odpovědět
Prosím zasvěcené, jestli někdo neví, PROČ se z Anduly stal typ vyžadující typový výcvik pro piloty a není to jako dřív SEP?

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 19 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.146.18.1 xxx
Jen parašutisté vědí, proč ptáci zpívají...
fluconazol hexal fluconazol fresenius kabi fluconazol 50 mg dosis

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.