ATEC 212 Solo
Trup je tvořen uhlíkovou skořepinou opatřenou sítí podélných a příčných výztuh a přepážek voštinové konstrukce. Motor ROTAX 582 DCDI v konvenčním uspořádání je zavěšen na protipožární přepážce. Alternativně může být letoun vybaven čyřdobým motorem ROTAX 912 UL, 80 HP. Palivová nádrž o objemu 50 l je integrální součástí trupu a je umístěna v prostoru kabiny pod nohama pilota. Palubní deska je osazena standardní sadou přístrojů pro kontrolu letu a motoru. Interier kabiny včetně anatomicky tvarované sedačky je opatřen textilním čalouněním.
Klasicky uspořádané ocasní plochy jsou integrální částí trupu. Uhlíková sendvičová konstrukce s voštinou NOMEX dává ocasním plochám extrémní tuhost. Výškové kormidlo je ovládáno táhly a může být vybaveno elektricky ovládanou trimovací ploškou. Směrové kormidlo je ovládáno ocelovými lany.
Křídla jsou vyrobena z uhlíkového sendviče s dřevěným nosníkem.Ve středové části propojena tuhým příhradovým centroplánem z CrMo trubek. Křidélka a vztlakové klapky jsou ovládány táhly. Vztlakové klapky s elektrickým pohonem mohout být vychýleny do tří poloh. Aktuální poloha klapek je v kabině monitorována diodami LED.
Podvozek je pevný dvoukolový s řízeným ostruhovým kolem. Hlavní podvozkové nohy jsou tvořeny párem kompozitových pružin oválného průřezu. Hlavní kola o rozměru 350 x 120 mm jsou vybavena kotoučovými brzdami s hydraulickým ovládáním a opatřena aerodynamickými kryty.
Výrobce letadla
ATEC
Prodejce v České republice
Základní parametry:
- Rozměry
- Počet míst: 1
- Rozpětí: 7,48 m
- Délka: 5,20 m
- Výška: 1,55 m
- Plocha křídla: 7,27 m2
- Výkony
- Palivo: AVGAS
- Provozní násobky: +6 / -4 g
- Pádová rychlost (s klapkami): 35 uzlů (65 km/h)
- Nepřekročitelná rychlost V(NE): 157 uzlů (290 km/h)
- Typ motoru: ROTAX 582 DCDI, 65 HP
- Cestovní rychlost: 119 uzlů (220 km/h)
- Stoupavost: 7 m/s
- Hmotnosti
- Prázdná hmotnost: 200 kg
- MTOW (Maximální vzletová hmotnost): 300 kg
- Užitečné zatížení: 100 kg
- Ostatní
- Typ výroby: Sériová